بازدید 32 هزار گردشگر از بناهای تاریخی کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید 31 هزار و 838 گردشگر از بناهای تاریخی استان طی سه ماهه امسال خبر داد.

بازدید 32 هزار گردشگر از بناهای تاریخی کرمانشاه

علی صابر، بااشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر حوزه گردشگری استان، اظهار کرد: این بیماری زمانی شیوع پیدا کرد که در آستانه ورود به روزهای رونق گردشگری استان بودیم و می‌توانستیم با برنامه‌ریزی‌ که کرده بودیم، میزبان گردشگران زیادی باشیم.

وی، تصریح کرد: شیوع این بیماری همانند سایر مناطق کشور تاثیر منفی زیادی بر حوزه گردشگری استان گذاشت و مراکز تاریخی و گردشگری و تفریحی استان را به مدت چندماه به تعطیلی کشاند.

معاون گردشگری استان، افزود: از حدود یک ماه پیش برخی مراکز گردشگری و تاریخی استان با شروطی از جمله رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری بازدیدهای گروهی بازگشایی شدند و طی این مدت هم گردشگرانی از آنها بازدید داشتند.

وی، آمار بازدید گردشگران از بناهای تاریخی دارای ورودی استان در سه ماهه امسال را 31 هزار و 838 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار به نسبت سه ماهه سال گذشته که 232 هزار بازدید کننده بود، کاهش چشمگیری دارد.

صابر، بیشترین آمار بازدید از بناهای تاریخی استان طی این مدت را مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان عنوان کرد و گفت: در این مدت 16 هزار و 708 نفر از محوطه تاریخی تاق بستان بازدید کردند.‌

وی، تاکید کرد: همچنین مجموعه جهانی بیستون 13 هزار و 985 نفر، معبد آناهیتا 565 نفر و تکیه معاون الملک 580 نفر در این مدت بازدید کننده داشته‌اند.

معاون گردشگری استان کرمانشاه، تصریح کرد: در حال حاضر بجز موزه‌های سربسته استان که به مدت یک هفته تعطیل شده‌اند، ممنوعیتی برای بازدید از محوطه‌های تاریخی دارای فضای باز نداریم.

وی، گفت: امیدواریم با فروکش شدن بیماری کرونا، حوزه گردشگری استان بتواند به سرعت خود را بازیابی کند و به رونق گذشته آن بازگردیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها