رئیس مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان مردم اجازه نخواهند داد که آژانس دستش باز باشد و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی شورای حکام و آژانس بین المللی اتمی خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد که آژانس حلقه اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای متخاصم را تکمیل کند.

نمایندگان مردم اجازه نخواهند داد که آژانس دستش باز باشد و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی با حضور وزیر امور خارجه بیان کرد: مردم ما از ابتدای انقلاب تا به امروز همیشه نشان دادند که هزینه انقلاب کشور را می‌پردازند اگر لازم بوده از جان خود گذشته‌اند و یا فرزندان خود را فدا کردند. مردم ما سختی اقتصادی را نیز تحمل می‌کنند و در همه عرصه‌ها، امتحان خود را به خوبی پس دادند و به مدیران و مسوولان در مقاطع مختلف کمک کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: آن چه که نمایندگان توقع دارند این است که هزینه اضافی بر مردم وارد نشود. در تصمیمات و سیاست‌ها چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه داخلی و خارجی باید به گونه‌ای عمل کنیم که هزینه بیشتری به مردم وارد نشود. در حوزه سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی باید در اولین گام بدنبال تولید قدرت باشد زمانی که قدرت و توان داشته باشیم می‌توانیم در برابر دشمن بایستیم و در چانه زنی و فشار آنها پیروز بیرون بیایم. تولید قدرت بخش عمده‌ای به توان اقتصادی باز می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در حوزه توان اقتصادی وزارت خارجه می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد. از نظر بنده وزارت امور خارجه باید در دوران جنگ اقتصادی به وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل تبدیل می‌شد. توقع ما این است که اگر وزارت خارجه نتوانست سرمایه گذار وارد کند حداقل شرایط را به گونه ای مدیریت کنند که بخشی از پول مردم که در نزد برخی از کشورها باقی مانده است به کشور بازگردد و انتقال ارز به کشور با تلاش مضاعف انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث کرونا و در مبادلات مرزی با مشکل مواجه شدیم. وزارت خارجه در بحث اقتصادی باید به دنبال همکاری‌های مرزی و تبادلات تجاری بوده و بیش از گذشته فعال شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: شورای حکام باید بداند در حوزه دستگاه سیاست خارجی ما هرگز جمهوری اسلامی و نمایندگان مردم اجازه نخواهند داد که آژانس دستش باز باشد و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد و حلقه اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای متخاصم را تکمیل کنند. ما در مقابل زیاده خواهی آنها خواهیم ایستاد و از دولت و وزارت خارجه انتظار داریم تا سیاست‌های کاهش تعهدات برجامی را که در خصوص آنها تصمیم گیری شده اجرا کنند و از حقوق ملت ایران دفاع خواهیم کرد. از وزارت خارجه انتظار داریم در تولید قدرت در حوزه اقتصادی به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ابی
    0

    مثلاً نماینده های عزیز که نه سر پیازن و نه ته پیاز چیکار خواهند کرد ؟ این وسط این مردم هستن که پدرشون درمیاد

  • حسن غریب مدینه
    0

    آقای قالیباف به فکر مردان وزنان سرپرست باشید که به خاطر زنان مجرد بیکار شده اند آنها حقوقشان خرج دماغ عمل کردن میرود وخرید گوشیهای آنچنانی ومردان سرپرست وزنان سرپرست خانواده به فکر سیر کردن شکم فرزندان وامرار معاش آیا این عدالت است

  • حسینی
    0

    وزارت خارجه وتجارت بین الملل ؟ جناب ژنرال قالی باف لطفا در پنج قاره جهان یک نمونه نام گذاری شبیه پیشنهاد خود را در دیگر کشورها نام ببرید .

  • رضا
    0

    نماينده اي كه با ٢٠درصد مشاركت بره مجلس نماينده مردم نيست،نماينده طيف خاص با طرز تفكر خاصه

  • شرلوک هولمز
    0

    شما نماینده مردم نیستید

  • رضا.
    0

    کی اصلانظر مردم را پرسید اگر هم فکر می‌کنید که مجلس نماینده اکثریت مردم است اشتباه میکنید و ضمنا اگر هم بود واقعا در راس امور بود؟ که اگر بود حالا وضع اقتصاد و سیاست خارجه اینطور نبود.

  • محمد
    0

    این سوپور هر دفعه جوری حرف می زنه انگار تصمیم گیرنده است ، آخه بد بخت تو و امثال تو هیچ کاره هستید .

  • مهدی
    0

    به فکر معیشت مردم باشید

  • ع
    0

    این ظریف صالحی عراقی تخت روان چی بعیدی نژاد و امثالهم را برکنار کنید دنیا بشما اقبال نشان داده و آژانس همه رقم با شما همکاری خواهد کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها