وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات:

احمدی‌نژاد برنامه پنج ساله چهارم و پنجم را هوا کرد

وزیر دولت اصلاحات گفت: احمدی‌نژاد هیچ‌وقت به قانون اهمیت نمی‌داد همچنان که در دوران ریاست جمهوری‌اش هم همین کار را کرد و برنامه پنج ساله چهارم و پنجم را هوا کرد.

احمدی‌نژاد برنامه پنج ساله چهارم و پنجم را هوا کرد

علی عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات ضمن تکذیب مخالفت کروبی از طرح جامع و تفصیلی جماران گفت: کروبی ضمن اینکه از طرح جامع و تفصیلی جماران حمایت کرد، گفت خدا خیرتان بدهد فکری به حال جماران می‌کنید.

اخیرا یکی از اعضای شورای شهر عکسی از تخریب یکی از بناهای متعلق به نهاد ریاست جمهوری که در منطقه جماران واقع شده است، را منتشر کرد. به دنبال انتشار این عکس بسیاری از شوآف‌کنندگان مباحث انتقادی به دولت که گاهاً ضمن روا داشتن انتقادات مغرضانه نسبت به دولت، به عمد از این ملک به عنوان ملک شخصی رئیس‌جمهور یاد کردند. در واکنش به این صحبت‌ها «حمید موسوی» شهردار منطقه یک گفت: «متاسفانه در فضای مجازی اخباری مبنی بر تخریب ملک رئیس‌جمهور منتشر شده است که صحت ندارد.» موسوی افزود: «این ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و در حال حاضر نیز سازنده بنیاد مسکن است.»

بحث ملک جماران داغ بود که بحث «طرح جامع و تفصیلی جماران» که پیش از این توسط وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات عنوان شده بود، مجددا مطرح شد، برخی معتقد بودند که مهدی کروبی، رئیس مجلس ششم با گفتن عبارت «من نمی‌گذارم با آبروی امام بازی شود.» مخالفت خود را با طرح مذکور علنی کرده است.

علی عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات، ضمن اظهار تعجب نسبت به اخبار منتشرشده در رابطه با واکنش کروبی، در این خصوص گفت: در آن زمان با ارائه «طرح جامع و تفصیلی جماران» به دنبال امنیتی و نظامی کردن منطقه نبودیم، بلکه به دنبال این بودیم که معماری دارای هویت در آنجا تعریف کنیم. نظر اکثریت بر این بود که با اجرای این طرح آن منطقه گران‌تر هم می‌شود و به هیچ‌وجه آن موردی که در خبرها گفتند واقعیت نداشته و یک سوء برداشت است.

این وزیر دولت اصلاحات در رابطه با مخالفین طرح مذکور ادامه داد: طرح جامع و تفصیلی جماران مخالفی نداشت، بلکه مراحل قانونی خود را طی کرد و در شورای عالی شهرسازی هم به تصویب رسید. البته از نظر فنی هم تاحدودی به آن عمل شد اما با آمدن احمدی‌نژاد به شهرداری، این طرح را اجرا نشد. در واقع احمدی‌نژاد هیچ‌وقت به قانون اهمیت نمی‌داد همچنان که در دوران ریاست جمهوری‌اش هم همین کار را کرد و برنامه پنج ساله چهارم و پنجم را هوا کرد، احمدی‌نژاد سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را بایگانی کرد و از دستور کار خارج کرد، بهرحال وی موجود خاص با ویژگی‌های منحصر به فرد بود.

عبدالعلی‌زاده ادامه داد: اتفاقا طرح خوبی بود و همه افرادی که در این طرح دست‌اندکار بودند و حتی ساکن آن منطقه هم بودند، ضمن استقبال از آن، حمایت خود را از طرح جامع و تفصیلی جماران اعلام می‌کردند و مشکلی با آن نداشتند.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات در مورد برخورد مجلس ششم و به‌ویژه کروبی با طرح جامع و تفصیلی جماران تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح‌های شهری به مجلس نمی‌روند، آن طرح هم نیازی به مجلس نداشت و قانون نمی‌خواست چرا که در چارچوب اختیارات شورای عالی شهرسازی قرار می‌گرفت. لذا این طرح نه به مجلس رفت، نه مجلس با آن مخالفتی کرد و حتی آقای کروبی، که خدا ایشان را حفظ کند، چنین صحبت‌هایی که این روزها مطرح می‌کنند، را عنوان نکرد.

عبدالعلی‌زاده در پایان اظهار کرد: کروبی ضمن اینکه از طرح جامع و تفصیلی جماران حمایت کرد، گفت خدا خیرتان بدهد فکری به حال جماران می‌کنید که آبرومندانه و بهتر شود، این طرح باعث می‌شود که خاطرات امام (ره) در اینجا محفوظ بماند، همچنین به عنوان یک نقطه تاریخی در هویت شهری تهران اینجا محل رجوع نسل‌های آینده قرار خواهد گرفت.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یاسوج
    0

    بسه دیگه خجالت نمی کشید بی عرضه بودن وفساد بی حد و حصر دولت روحانی با وزیر مسکن دولتش که افتخار میکرد یک واحد مسکن مهر نساخت را هی گردن دولت احمدی نژاد می اندازند عبد العلی زاده پیر مرد هم باید خجالت بکشه چون چندوقت دیگه میره اون دنیا و تقاص باید پس بده

  • مجید
    0

    بس کنید حیاء کنید هرجا کم می آورید پاچه احمدی نژاد را می گیرید اصلا این بحث چه ارتباطی با دکتر احمدی نژاد داشت شما ها به یک تارموی گندیده ایشان نمی ارزید ازروزی که قدرت را به دست گرفتید جزء فساد عملکرد دیگری داشتید بی حیایی بس است

  • اسحق خوراهه..
    0

    چرا شما افساد طلبان از رو نمی روید.. 8سال کشور را به گند کشیدید.. 8سال دولت ومجلس دست شما بود.. بگویید در این 8 سال چکار کرده اید.. به غیر از اختلاس.. باند بازی.. رانت.. دروغ.. له کردن طبقه فقیر پابرهنه... اه این پابرهنه ها تا فردای محشر تو گردن شما افساد طلبان از خدا بی خبر..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها