انتقاد مهاجری از حاشیه های دیروز مجلس؛

همین که داد می‌زنند یعنی حرفی برای گفتن ندارند /منتقدین می‌توانند ۲۰۰ کلمه درباره برجام بنویسند؟

فعال رسانه‌ای اصولگرا وقایع مجلس شورای اسلامی هنگام سخنرانی وزیر امور خارجه را دور از انتظار ندانست و گفت: اگر کسی منطق داشته باشد نیاز به داد و بیداد و عصبانیت ندارد و همین که داد می‌زنند یعنی حرفی برای گفتن ندارند.

همین که داد می‌زنند یعنی حرفی برای گفتن ندارند /منتقدین می‌توانند ۲۰۰ کلمه درباره برجام بنویسند؟

محمد مهاجری، درباره حضور وزیر امور خارجه و ارائه گزارش به مجلس یازدهم و همچنین اظهارات محمد جواد ظریف، گفت: در همه دنیا سیاست خارجی و روابط بین الملل از حساس‌ترین موضوعاتی است که احزاب و شخصیت‌های سیاسی با وسواس زیاد وارد آن می‌شوند و معمولا حرفی نمی‌زنند که در روابط شان با دنیا تنش ایجاد کند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا افزود: این موضوع البته استثنائاتی هم دارد که ترامپ یکی از آنهاست و حرف‌های احمقانه اش گاه و بیگاه اعتبار او و کشورش را در دنیا بی اعتبار می‌کند. وزیرخارجه آمریکا که کمی از او عاقل‌تر هم هست، گاهی رفتارهایش مانند اوست. در کشور خودمان هم از این آدم‌ها کم نداریم.

کسی که منطق دارد فریاد نمی‌زند

مهاجری با اشاره به حواشی رخ داده هنگام سخنرانی ظریف، با بیان اینکه آنچه در این جلسه گذشت اصلا دور از انتظار نبود، یادآور شد: اهانت عده‌ای که سیره شان شعار است، روشی است که باید در ۴ سال آینده به آن عادت کنیم. متاسفانه اکثر افرادی که امروز در جلسه داد می‌زدند درک حداقلی هم از سیاست خارجی ندارند. خیلی دوست دارم در جایی جمعشان کنم و از آنها بخواهم ۲۰۰ کلمه درباره محتوای برجام بنویسند؛ نتیجه اش روشن است و مطمئنم نمی‌توانند.

این فعال اصولگرا افزود: اگر کسی منطق داشته باشد نیاز به داد و بیداد و عصبانیت ندارد. همین که داد می‌زنند یعنی حرفی برای گفتن ندارند. نماینده ای که همه مشکلش با وزیر امور خارجه این است که چرا وی را وقتی که در دوره قبلی نماینده بوده با خودش به سفر خارجی نبرده، چه انتظاری باید از او داشت؟

عده ای می‌خواهند سیاست خارجی را به موضوعی کف خیابانی تبدیل کنند

مهاجری خاطرنشان کرد: بطور خلاصه اینکه متاسفانه بخشی از مجلس می‌خواهد موضوع سیاست خارجی را به یک موضوع کف خیابانی تبدیل کند و سطحش را به دعواهای بچگانه جناحی بکشاند. اگر قوه عاقله‌ای برای مهار این افراد به وجود نیاید باید منتظر خسارت‌های بزرگی برای کشور باشیم که نتیجه‌اش سر سفره مردم معلوم خواهد شد.

پایان بندی قالیباف نشان داد بارقه‌ای از امید وجود دارد

مهاجری افزود: این نکته را هم اضافه کنم که پایان‌بندی رئیس مجلس نشان داد که هنوز بارقه ای از امید وجود دارد. امیدوارم امیدم با گذشت زمان تقویت شود.

سردبیر درباره ادعای برخی از نمایندگان مبنی بر انفعال دستگاه دیپلماسی برابر قدرتهای بزرگ، تاکید کرد : کسی می‌تواند چنین ادعایی کند که لااقل در یک مذاکره حضور داشته باشد. بسیار از کسانی که چنین اتهامی به ظریف می‌زنند حتی بلد نیستند با منتقدان داخلی‌شان هم حرف بزنند و آنها را قانع کنند.

وی افزود: ضمن اینکه اگر ظریف برابر خارجی‌ها منفعل بود مقامات عالی نظام اجازه ورود او را به مذاکرات برجام نمی‌دادند. اگر برجام دچار مشکل شد ربطی به نحوه کار ظریف نداشت. اتفاقا ظریف همه جا سه اصل حکمت، عزت و مصلحت را که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته اند رعایت کرده است. نمونه اخیرش همین سخنرانی اخیر او در جمع اعضای شورای امنیت سازمان ملل بود.

همین که داد می‌زنند یعنی حرفی برای گفتن ندارند /منتقدین می‌توانند ۲۰۰ کلمه درباره برجام بنویسند؟ میدان مذاکره با معرکه چاقوکشی تفاوت دارد

مهاجری ادامه داد: متاسفانه عده ای میدان مذاکره با معرکه چاقوکشی اشتباه می‌گیرند، فکر می‌کنند مثلا تیم مذاکره کننده باید به طرف مقابل بطری آب پرت کند . نمایندگانی که ظریف را به چنین اتهاماتی متهم می کنند الفبای کار دیپلماسی را نمی دانند.

تصور «برجام» موجب تصدیق است

مهاجری درباره انتقاد برخی نمایندگان از موافقتنامه چندجانبه هسته ای (برجام)، گفت: برجام از موضوعاتی است که تصورش موجب تصدیق است. بسیاری از نمایندگان و غیرنمایندگانی که علیه برجام حرف می‌زنند از منافع فراوانش خبر دارند اما این افراد یک هنر بزرگ دارند که می‌توانند اعتقاداتشان را پنهان کنند و به خواسته جناحی و حزبی شان پاسخ مثبت دهند.

این فعال سیاسی افزود : تردید ندارم اگر آقای جلیلی مسئول مذاکرات برجام بود و به همین نتایج دست می یافت الان عده ای برایش به اندازه بعضی روایات و احادیث ارزش قائل می‌شدند . الان که شرایط سخت آن روزها وجود ندارد و قطعنامه‌های ششگانه علیه ایران که حتی روسیه و چین هم به آن رای داده بودند بدلیل مذاکرات برجام بلااثر شده، عده ای خود را به نسیان زده اند.

مهاجری تاکید کرد: برجام یک فرصت بی نظیر در تاریخ معاصر ماست. اگر برابر آن سنگ اندازی نمی‌شد می‌توانست میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور را رقم بزند. وقتی ما خودمان با دست خودمان برجام را زمین زدیم چرا باید ناسزایش را به دیگران بگوییم. اگر دندان سر جگر گذاشته بودیم و سرمایه گذاری‌های خارجی در خدمت تولید و صنعت درمی‌آمد، با روی کارآمدن ترامپ او فرصت و جرات پیدا نمی ‌کرد تحریم کند چون عملا باعث می‌شد بازگشت سود سرمایه ای که در ایران در قالب کارخانجات مشغول سودآوری است به خودشان برنگردد.

وی ادامه داد: در واقع هر تحریمی به معنای تحریم خودشان بود. ما بیش از ۲ سال قضیه را کِش دادیم و اگر زودتر کار مذاکرات و اقدامات بعدی اش را به پایان برده بودیم الان در اقتصاد، تولید و معیشت بسیار جلوتر از الان بودیم. این را همه می‌دانند که سرمایه گذاری امنیت می‌آورد و ما می‌توانستیم با جذب سرمایه‌های خارجی، برای خودمان حاشیه امن درست کنیم.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا اضافه کرد: نکته ای را هم بعضی افراد مطرح می‌کنند که باید از سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد. خب چرا معطل هستید؟ سالهای طولانی است که این حرف زده می‌شود اما یک میلیون دلار هم جذب نشده. چرا؟ چون سرمایه گذار وقتی می‌بیند مجلس و سیاسیون ما با وزیر امور خارجه خودمان این رفتار را می‌کنند می‌تواند پیش بینی کند با او چه خواهند کرد.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • رضا
    0

    خود ظریف کافیه 20 کلمه راست درباره برجام صحبت بکنه، واقعا هنوز فکر میکنید برجام افتخار تاریخ است

  • سردار دلها
    0

    خبر فوری جان . چرا ایشون رو همیشه به عنوان تحلیلگر اصولگرا معرفی میکنی ؟ ایشان از همیشه از اصلاح طلبان حمایت کرده ودکتر احمدی نژاد را میکوبد . اصلاح کن

  • ابی
    0

    برجام دیگه مرده بیخیالش بشید بفکر معیشت مردم باشید ،شما خودتون رو بخواب زدید

  • sk
    0

    این سخنان کامل اصلاح طلب ها است و همان بزک کننده گان برجام است که از زبان دیگری شنیده می شود .

  • نام آشنا
    0

    خبرفوری ، این زیرخاکی را از کجا پیداکردین .ایشون درچه زمینه تخصص دارن ،اگه این آقا قبلا" وجود داشته چرا زودتر از این به داد کشور نرسید ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اشتباه منفی گذاشتم

  • سعیدی
    0

    علم روانشناسی هم می گوید ان که باداد وقال و تکانه های شدید دست وسر می خواهد مطلبی را بر دیگران بقبولاند ادمی بی محتوا وتو خالی است که با این حرکات وجیغ وداد به دنبال جبران ان کمبود محتوایی ودرونی است . شما اگر به شیوه سخن گفتن بزرگانی که بسیار هم اقلابی بوده اند نگاه کنید همیشه با ارامش ووسکون سخن گفته اند شخصیت هایی چون مرحوم حضرت امام ، شهید مطهری ، مرحوم طالبانی ، جوادی عاملی ، نوری همدانی ، مرحوم دکتر شریعتی ، مقام معظم رهبری و... ویا رهبران اصیل وخردمند جهانی چون رئیس جمهور چین ، روسیه ، ژاپن و...برعکس سخنرانی افرادی چون احمدی نژاد ، حسن عباسی و ... راببینید که ابر ومه وخورشید وفلک در کارند تا انها با فریاد و.... مطلبی را به مستمع منتقل نمایند.

  • حامدی
    0

    قران کریم می فرماید واقصد فی مشیک واغضض من صوتک در مشی ورفتارت ومقدار صدایت میانه رو باش

  • عادل
    0

    درود بر کسی که حق و حقیقت را میگوید ..درود بر مهاجر راستگو .دروغگوها .فاسقان همیشه سر وصدا دارند .ودرچنته هیچ

  • محمدی
    0

    کامنت گذار رضا ۲۰ کلمه حرف راست راجع به برجام را ملاحظه بفرمایید : ۱_ در اوج تحریم ها در زمان احمدی نژاد که کشور به قول محسن رضایی بر لبه پرتگاه قرار گرفته بود به کمک کشور امد ۲_ شش قطعنامه مهم شورای امنیت علیه کشور را باطل وملغی نمود ۳_ میلیاردها دلار ارز و اموال بلوکه شده ایران که در خارج کشور بلوکه شده بود ازادوبه کشور برگشت که امروز ناله های ترامپ ونتانیاهو دراین رابطه را می شنویدکه می گویند اوباما ۱۶۰ میلیارد دلار به ایرانی ها داد به عنوان نمونه فقط ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار بدهی امریکا به ایران با یک هواپیمای امریکایی در فرودگاه مهر اباد به ایران تحویل داده شد ۴_ قیمت ارز ، طلا ، مسکن ، خودرو وهمه کالاها تا ۶۰ درصد پایین امد تا جایی که قیمت سکه به ۹۰۰ هزارتومان ودلار به ۲۴۰۰ تومان رسید (قیمت ها در مقطع بعد بر جام در گوگل قابل سرچ است ) ۵_ رابطه با کشورهای جهان که مختل شده بود به حالت عادی برگشت تا جایی که ترافیک هیئت های سیاسی به وجود امد۶_ کشورهایی چون چین ، روسیه واتحادیه اروپا که قبل برجام در کنار امریکا بودند در کنار ما ومقابل امریکا قرار گرفتند که نمونه بارز ان حمایت انها در جلسه هفته قبل شورای امنیت دیده شد که در مقابل باج خواهی امریکا ایستادند وقطعنامه پیشنهادی امریکا را وتو کردند ۷_امکان عملی سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور بوجود امد ۸_ اقرار صریح ترامپ ونتانیاهو مبنی بر این که در برجام ایران امریکا را فریب داد ۹_ دلالت به نفع ایران بودن برجام همین بس که عناصر شرور وافراطی جهان چون ترامپ ، پمپئو ، جان بولتون ، نتانیاهو ودیگر صهیونیست های اشغالگر ، بن سلمان ، ال نهیان ، ال خلیفه ، منافقین روسیاه ومفلوک و محبوس در البانی و.... با ان مخالف بودند وبا تلاش خود وخروج خود از برجام عملا زمینه شکست ان را فراهم کردند ودر داخل کشور هم تندروهای افراطی وکوته بین بر ان تاختند که خود خوب انها را می شناسید ۱۰_با برجام تا ابان سال جاری محدودیت جهانی خرید وفروش سلاح ما قانونا ملغی می شود که دست وپا زدن اخیر امریکا جهت جلوگیری از ان را می بینید و... حال بفرمایید ۲۰ کلمه شدیا خیر ؟ و ایابرجام به نفع ما بود یا خیر ؟ اگر به نفع دشمن بود مخالفت ترامپ ونتانیاهو وبن سلمان برای چیست ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برگفته از کتاب شترها به فضا میروند ..... دوما در جواب خروج از برجام امریکا از برجام خارج شد چون هیچ تعهدی نداده بود و بعد از گرفتن تمام امتیازات خارج شد و هیچ کدوم از چیز هایی که نوشتید اتفاق نیفتاد

  • عباس
    0

    مهاجری شما دیگه بنشینید سر جایتان ...نمی خواهد در مورد دیروز مجلس نظر بدهی....مگر مجلس فعلی تو باید مدیریت کنی یا اقای قالیباف بعد اینا منتخب مردم هستن دلشون خواست سئوال کردن چون مردم همین خواستند ... تو برو در فکر بسات دیگری به خودت باش بغیر از پاچه خوری

  • علی محمد صادقیان
    0

    یکی پسوند اصولگرا چسبوندید به این بیسواد و حرف های چرت و پرتش را تحویل مردم دادید.

  • حسینی
    0

    کلام بسیار متین وبجابودبا هوچیگری هیچ کاری ازپیش نمیرود

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      هوچیگری از هرکسی بد است جز اصلاح طلبان!!

  • پرهام
    0

    عجب پس این طوری منتقدین به دولت بی تدبیری و ناامیدی هروقت از افتضاحات این دولت انتقاد کنند متهم می شوند به بیسوادی تاریخ قضاوت خواهد کرد در ضمن مهاجری خود تو می تونی ۲۰۰ کلمه راجع به فواید برجام و ظریف برای ملت ایران صحبت کنی یکم خجالت بکشین از مردم

  • علی
    0

    داد و بیداد کردن از هر کسی بده ولی این روش از اصول افسادطلب هاست

  • محمدی
    0

    من داد میزنم ول کنید این دعواهای جناحی روووو به دادمررم برسید لعنت خدا برشمااااا لعنت خدا برفکروذکرتون لعنت خدا بر حرف زدنتون پدرمردم دراومد بابا تیراهن شده ۱۹۰۰۰۰۰ کجای کاریدآخه جوون بدبخت چطور ازدواج کنه بی پدرااااا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دعوای جناحی؟؟؟ همین تفکر شما کشور رو به اینجا رسونده!!

  • ناشناس
    0

    وقتی کسی چیزی حالیش نیست، باید سرش داد زد تا بفهمه. این چه ترکتازی هست که داره میکنه، من بودم میزدم تو صورتش

  • arad
    0

    نماینده های ما حق دارند فریاد بزنند چرا به حرف رهبری گوش نکردند ؟؟؟ چرا سکه 10 میلیون ؟؟؟ چرا دلار 21 هزار تومان ؟؟؟ چرا خانه 100 میلیونی شده 500 میلیون ؟؟؟ چرا این همه گرانی ؟؟؟ باید جوابگو باشند مردم از گرانی به زانو در آمده اند

  • اسد
    0

    اقای مهاجری خودتونید.

  • ناشناس
    0

    خوب خودتو200 کلمه از محاسن برجام بنویس ببینیم

  • پوریا
    0

    مردم از دولت و وعده های پوچ ان عاصی شدن ، برجام ناقص به دنیا امد زودتر از امدن ترامپ تو کما رفت و با امدن ترامپ مرد و الان هم دولت منتظر است که رییس جمهور امریکا عوض شود بلکه نفس مسیحایی باشد و مرده برجام دوباره زنده شود که البته این سرابی بیش نیست و حتی اگه کری هم رییس جمهور امریکا شود ما در دوران پسا برجام قرار گرفتیم والبته باید خودمان یعنی احاد مردم تصمیم بگیریم راه اینده را چطوری انتخاب کنیم البته با توجه به تجربیات گذشته

  • ناشناس
    0

    برجام گفتنی نیست شنیدنی نیست.برجام دیدنی بود ک حاصلشو دیدیم.

  • مهدی
    0

    چرا فکر میکنید این گرانی های دلار و خانه و سکه ربطی به روحانی دارد ربطی به احمدی نژاد وقتی دلار ۱۰۰۰ تومانی رو ۴۰۰۰ تومان کرد هم ندارد اقا یکم مطالعه درباره اقتصاد کنید کشوری که ۲۰ درصد داره سود بانکی میده انتظار نداشته باشید تورم سالانه اش کمتر از این مقدار باشه تازه کاهش فروش نفت و غیره و هم بزارید کنارش هر رئیس جمهور میشد این اتفاق میفتاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها