خرید تضمینی ۱۹۸ هزار تن گندم در استان کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از خرید تضمینی ۱۹۸ هزار تن گندم در استان کرمان خبر داد.

خرید تضمینی ۱۹۸ هزار تن گندم در استان کرمان

عباس سعیدی، امروز ۱۶ تیرماه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان اظهار کرد: سطح زیرکشت گندم استان ۷۰ هزار هکتار است که ۳۶ هزار هکتار در جنوب و ۳۴ هزار هکتار مربوط به شمال استان است.

وی، افزود: پیش بینی تولید ۳۰۷ هزار تن گندم را در سال زراعی جاری در استان داشته ایم که بیشترین تولید مربوط به شمال با ۱۶۲ هزار تن و ۱۴۵ هزار تن مربوط به جنوب بوده است.

سعیدی، با اشاره به اینکه تاکنون در شمال استان ۷۰ درصد محصول برداشت شده و ۳۰ درصد مربوط به مناطق سردسیر و هنوز برداشت نشده است بیان کرد: برنامه ابلاغی برای خرید گندم داریم که باید ۷۶ هزار تن در شمال استان خرید تضمینی انجام بدهیم و مابقی، گندم خودمصرفی و گندم مناطق سردسیر است که برای نان خوب است و شهرستان ها خرید می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: در جنوب استان باید ۱۲۲ هزار تن خرید تضمینی انجام و گندم تحویل سیلوها بشود و در مجموع استان کرمان ۱۹۸ هزار تن گندم باید تحویل سیلوها بشود.

وی، اظهار کرد: امسال حدود ۴۳ هزار تن گندم دُرُم استان با کارخانجات ماکارونی کشور قرارداد بسته، گندم خریداری و پول آن نقدا پرداخت شده و ۱۰ درصد مازاد بر خرید تضمینی گندم پرداخت داشته اند که در استان های کرمان و خوزستان این اتفاق افتاد، کار خوبی بود و زحمت دولت کم شد.

سعیدی، با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰۰۰ تن بذر تولید کرده ایم، افزود: در خرید تضمینی گندم ۹۶ هزار تن در جنوب استان تحویل سیلو شده و ۲۶ هزار تن عقب هستند که در زمینه علت آن باید گفت مقداری گندم تحویل سیلوهای بندرعباس و مقداری قاچاق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، با اشاره به اینکه بخشی از محصول در دست کشاورزان مانده و نگه داشته اند به این امید که با قیمت بیشتری بفروشند گفت: در شمال استان پیش بینی این است ۵۰۰۰ تن عقب ماندگی از برنامه خرید را از محصول شهرستان های سردسیر تامین کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها