رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

اگرچه این روز‌ها بسیاری از افراد به دنبال رژیم‌های لاغری هستند. اما باید به این نکته توجه کنید که رژیم رنگارنگ می‌تواند همزمان موجب لاغری و سلامتی شود. رژیم رنگارنگ ترکیبی است از سبزیجات و میوه‌ها که همگی برای بدن مفیدند.

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

غذا‌های پر رنگ می‌توانند تاثیر خیره کننده‌ای بر سلامتی افراد بگذارند. رژیم رنگارنگ می‌تواند خطر ابتلا به کرونا یا بیماری‌های مزمن را نیز تا حدودی کاهش دهد.

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

غذا‌های قرمز
غذا‌های قرمز خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار محافظی دارند. فیتوشیمیایی آن‌ها می‌تواند تومور‌ها را در بدن ما مهار کند. گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ فروت و موارد مشابه با لیکوپن موجود در خود با آنتی اکسیدان علیه سرطان مبارزه می‌کنند. با این حال، گوجه فرنگی پخته شده قوی‌ترین سطح لیکوپن را ارائه می‌دهد. سیب قرمز نیز منبع عالی کوئرستین است، آنتی اکسیدانی که رادیکال‌های آزاد سلول‌های آسیب دیده را سرکوب می‌کند و می‌تواند مانع از پیری زودرس، بیماری قلبی و سرطان شود. تربچه، گیلاس، کلم قرمز، توت فرنگی، زغال اخته و انگور قرمز حاوی آنتوسیانین، یکی دیگر از آنتی اکسیدان‌های ضد سرطان است که همچنین می‌تواند به بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

غذا‌های آبی و بنفش
میوه‌ها و سبزیجات آبی و بنفش پر از آنتی اکسیدان ها، به خصوص آنتوسیانین است. این خواص در انواع توت‌ها فراوان است. آلو، زغال اخته، توت سیاه و آب میوه‌های توت سرشار از مزایای ضد تومور هستند. آنتوسیانین به محافظت از پوست در برابر آفتاب، کاهش خطر سکته مغزی، بهبود حافظه و محافظت از سیستم قلبی عروقی در برابر پلاک و آسیب کلسترول LDL کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید، انگور بنفش بهترین منبع رسوراترول، یک ترکیب طبیعی گیاهی است که با بیماری‌های مربوط به سن مقابله می‌کند.

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

غذا‌های نارنجی و زرد
برای مصرف ویتامین C. و A.، میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ را در بشقاب خود قرار دهید. فلفل دلمه‌ای زرد، پاپایا و مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت سرشار از ویتامین C. و تقویت کننده ایمنی بدن هستند. سیب زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل با آنتی اکسیدان بتاکاروتن، "پیشرو در تامین ویتامین A"، هستند. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A. تبدیل می‌کند. این به سالم ماندن پوست ما کمک می‌کند وعملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید را کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

غذا‌های سبز
سبزیجات سبز تیره مانند کلم بروکلی، اسفناج، کلم بروکسل حاوی آنتی اکسیدان محافظ چشم است. سبزیجات حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. با این حال، اسفناج، کلم بروکلی و کلم حاوی مقدار زیادی کلسیم، آهن و ویتامین‌های گروه B. هستند. فولات، یکی از مهمترین ویتامین‌های گروه B. برای زنان در سن باروری است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات در نوزادان کمک کند. فولات همچنین در آووکادو و مارچوبه یافت می‌شود که از بیماری‌های قلبی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

رژیم غذایی رنگارنگ چیست و چه تاثیری دارد؟

غذا‌های سفید
سبزیجات سفید مانند قارچ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند در حالی که سیر و پیاز حاوی مقادیر زیادی آلیسین هستند (آنتی اکسیدانی است که باکتری‌ها و عفونت‌ها مبارزه می‌کند و خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد). همچنین می‌توانید از گل کلم نیز مقدار زیادی فیبر، ویتامین C. و فولات دریافت کنید.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها