بیش از ۵۱ هزار متر فرش دستباف در گیلان تولید می شود

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳ هزار قالیباف بیمه شده در این استان، گفت: سالانه ۵۱ هزار متر فرش دستباف در استان گیلان تولید می شود.

بیش از ۵۱ هزار متر فرش دستباف در گیلان تولید می شود

فرهاد دلق پوش، پیش از ظهر دوشنبه در کمیته ساماندهی و برگزاری نمایشگاه فرش دستباف گیلان، بر ضرورت حفظ و انتقال فرهنگ‌های جامعه به نسل‌های آینده تأکید کرد.

وی، با بیان اینکه فرش دستباف، میراث ارزشمند گیلان است، افزود: توجه به تولید فرش دستباف هم از نظر فرهنگی و حفظ سنت‌های کهن و هم از نظر اقتصادی و اعتلای مشاغل خانگی حائز اهمیت است.

دلق پوش، با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار قالیباف بیمه شده در استان گیلان، گفت: تقویت مشاعل خانگی از موضوعات دارای اولویت است که از طریق توجه به صنعت فرش می‌توانیم در این زمینه گام برداشته و اقتصاد خانواده را ارتقا دهیم.

وی، با تأکید بر ضرورت توجه به برند سازی فرش گیلانی و بازاریایی، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از راهکارهای معرفی و جذب مشتری برای فرش دستباف گیلان است.

رئیس سازمان صمت گیلان، باید برای اعتلای فرش دستباف استان همه دستگاه‌ها همکاری و مشارکت داشته باشند، ادامه داد: توانمندسازی مردم محلی در زمینه فرش برای تبدیل تهدید ویروس کرونا به یک فرصت برای مشاغل خانگی پیشنهاد در دستور کار قرار دارد.

وی، با اشاره به آموزش ۱۳۱ نفر در سه ماهه نخست امسال، گفت: به صورت میانگین سالانه بیش از ۵۱ هزار متر فرش دستباف در استان گیلان تولید می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها