بوستان جنگلی طالقان احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از پایان مطالعات مربوط به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حوزه رودخانه طالقان خبر داد.

بوستان جنگلی طالقان احداث می‌شود

علی درویش پور، روز دوشنبه ۱۶ تیرماه در مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات پروژه‌های عمرانی شهرستان طالقان در خصوص بند ۱۳ مصوبه شورای عالی امنیت ملی که انجام ساخت و سازها در بستر رودخانه طالقان را با محدودیت‌هایی مواجه کرده بود، اظهار کرد: این مصوبه در سال ۹۴ برای جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران و کرج اتخاذ شده که از رودخانه طالقان تامین می‎‌شود.

وی، با اشاره به اینکه در ذیل این مصوبه قید شده بود که وزارت راه و شهرسازی موظف است که طی مدت شش ماه نسبت به انجام اقدامات مطالعاتی در حوزه آبخیز این نقاط از جمله حاشیه رودخانه طالقان اقدام کند، افزود: از سال ۹۴ تا ۹۷ این مغفول مانده بود اما از آن تاریخ پیگیری‌های لازم در خصوص این مطالعات انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، افزود: خوشبختانه در روزهای گذشته این مطالعات توسط وزارت راه و شهرسازی نهایی و در جلسات استان نیز ارائه شده و تا ۱۰ الی ۲۰ روز آتی در شورای عالی شهرسازی مطرح خواهد شد.

وی، بیان کرد: احداث بوستان جنگلی نیز از دیگر پروژه‌های موثر برای شهرستان طالقان است.

گفتنی است بوستان جنگلی طالقان با هدف توسعه گردشگری به وسعت چهار هکتار ایجاد خواهد شد و برآورد ریالی این پروژه ۲۰میلیارد ریال است، گونه‌های بومی منطقه طالقان از جمله سنجد، بادام، فندق جنگلی و ارس پوشش گیاهی این بوستان جنگلی را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها