حریق مزرعه گندم جنب باغ پرندگان اصفهان مهار شد

حریق بخشی از مزرعه گندم محدوده نزدیک به باغ پرندگان منطقه ناژوان به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بعد از دقایقی مهار شد.

حریق مزرعه گندم جنب باغ پرندگان اصفهان مهار شد

فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز دوشنبه افزود: بلافاصله پس از اعلام این حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشان ی اصفهان که یکشنبه شب روی داد، نیروها در محل حاضر و حریق را خاموش و مهار کردند.

آهنگران افزود: وسعت حریق کم بود ولی با توجه به وزش باد و خشکی محصول دود حاصل از ان فضای منطقه ناژوان را پر کرده بود که برخی به غلط تصور کرده بودند که این آتش‌سوزی مربوط به باغ پرندگان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حریق هیچ گونه خسارت جانی نداشته و به مناطق و زمین‌های اطراف نیز سرایت نکرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اصفهان از شهروندان درخواست کرد که علاوه بر اینکه از روشن‌کردن آتش در مراتع کشاورزی خودداری کنند درصورت مشاهده هرگونه حریقی با شماره ۱۲۵ به سازمان آتش‌نشانی اطلاع بدهند تا در سریع‌ترین زمان نسبت به مهار آتش اقدام شود.

ارک جنگلی ناژوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری شهر اصفهان است.
منطقه جنگلی ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد.
ناژوان با زمین‌های کشاورزی، باغ‌های دوسویه و رودخانه زاینده‌رود با توسعه شهری محصور شده است.
اراضی محدوده ناژوان به‌دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور رودخانه از آن، در مجموع اقلیم معتدل‌تری نسبت به اصفهان دارد و دسترسی به آن از طریق بزرگراه شهید حبیب‌اللهی و خیابان الفت و عبور از پل زاینده‌رود در مجاورت باغ پرندگان امکان‌پذیر است.
این گردشگاه یکی از نقاط سرسبز و خرم حاشیه زاینده رود است و سرچشمه اکثر مادی‌های شهر اصفهان محسوب می شود.
در این منطقه فضاهایی همچون تله سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان وابسته به شهرداری اصفهان برای استفاده عموم فراهم شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها