استقبال الازهر از توافق فتح و حماس برای احیای مذاکرات آشتی ملی

الازهر مصر از توافق میان جنبش فتح و جنبش حماس برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی با هدف سرقت اراضی کرانه باختری استقبال کرد.

استقبال الازهر از توافق فتح و حماس برای احیای مذاکرات آشتی ملی

به نقل از خبرگزاری"وفا" فلسطین، الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که توافق میان دو جنبش فتح و حماس، آغازی برای همبستگی و اتحاد میان گروه‌های فلسطینی جهت مقابله با طمع‌ورزی‌ها و طرح‌های رژیم صهیونیستی باشد و به سیاست‌های عملی تبدیل شود تا سیاست‌های رژیم اشغالگر که برای تحمیل آن تلاش می‌کند را ناکام بگذارد و با هر گونه طرح شهرک‌سازی در آینده نیز مقابله کند.

در بیانیه مذکور همچنین بر لزوم مقدم داشتن منافع عالی ملی در برابر منافع حزبی و کنار گذاشتن هرگونه اختلافات تاکید کرد تا این توافق میان دو جنبش حماس و فتح، راهی برای آشتی ملی فراگیر باشد نه عاملی برای ایجاد تفرقه و همچنین این توافق گامی به سوی یک فعالیت جدید برای بازپس گیری حقوق فلسطینیان باشد.

الازهر در بیانیه مذکور، بر حمایت تمام‌قد خود از توافق میان دو جنبش حماس و فتح به نفع مسأله فلسطین تاکید کرد و از همگان خواست که از این توافق در تمامی زمینه‌ها و در راستای کمک به فلسطین جهت تصمیم‌گیری واحد و یکپارچه در مقابله با توطئه‌های علیه خود حمایت کنند.

دو جنبش فتح و حماس در کنفرانس خبری مشترکی بر لزوم نادیده گرفتن اختلافات و ورود مشترک به نبردی علیه اشغالگران تاکید کردند.

این در حالی است که وزیر خارجه سابق اسرائیل گفته بود، همکاری فتح و حماس نگران‌کننده است.

دو جنبش فتح و حماس این مرحله جدید از اقدام ملی مشترک را در کنفرانس خبری مشترک صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها