آلودگی کرونا به سمت جمعیت روستایی همدان در حال افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: دورهمی‌های خانوادگی، شرکت در مجالس ترحیم و عروسی و بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی از مهم ترین علت افزایش شیوع کرونا است.

آلودگی کرونا به سمت جمعیت روستایی همدان در حال افزایش است

رشید حیدری ‌مقدم، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: استان همدان در چهار ماه و نیم گذشته عملکرد مطلوبی در زمینه کنترل کرونا داشته و تا حد قابل قبولی هم کنترل شده اما با این حال احتمال شعله ور شدن اپیدمی کرونا در استان وجود دارد.

وی، با بیان اینکه تا شب گذشته 200 بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند، ابراز کرد: در خصوص 30 درصد از بیماران علامت ‌دار که به مراکز درمانی مراجعه کردند نگرانی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، با تاکید بر اینکه 46 درصد از بیمارانی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده خانم‌های خانه‌دار بودند، تصریح کرد: دورهمی های خانوادگی و شرکت در مجالس مختلف علت اصلی این افزایش آمار است.

حیدری‌مقدم، با بیان اینکه در هر عطسه با دهان باز 200 میلیون ذره ویروس بیرون می‌ریزد و این قطرات میتواند به راحتی ویروس کرونا را به دیگران انتقال دهد، گفت: از راه سرفه و صحبت کردن نیز احتمال انتقال کرونا وجود دارد.

وی، توجه هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی دارای تجمع جمعیتی را خواستار شد و گفت: ما در قبال خود و خانواده مسئولیت اجتماعی داریم بنابراین کارکنان دولت به هیچ عنوان نمی‌توانند بدون ماسک در محل کار حضور یابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، به وضعیت شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: وضعیت نهاوند، ملایر و تویسرکان قرمز و شهرستان بهار نارنجی و شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ‌ و فامنین جزء شهرستان‌های زرد هستند و مجموع استان زرد نزدیک به قرمز است.

حیدری مقدم، با اشاره به اینکه کمتر از 3 هزار و 200 تخت در بخش دولتی وجود دارد تاکید کرد: اگر پنج درصد شهر همدان به ویروس کرونا آلوده شود ما به 35 هزار تخت بستری نیاز داریم و این در حالی است که اگر 10 تا 20 درصد بیمار اضافه شود نیاز به تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی، با بیان اینکه هم اکنون 540 بیمار بستری با علائم حاد تنفسی در استان داریم، تصریح کرد: از اوایل اردیبهشت تا پایان خردادماه حدود 200 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان وجود داشت که هم اکنون جمعیت افراد آلوده سه برابر شده و به 540 نفر رسیده و 32 نفر زیر دستگاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، با تاکید بر اینکه در استان با تمام توان در مقابل کرونا ایستادگی میکینم، ابراز کرد:، اما در زمینه فرسودگی شغلی نیروها در طول زمان نگرانی هستیم. پوشش کادر درمان به سختی قابل تحمل است و یکی از مهمترین دلایل آلودگی کارکنان خستگی است.

حیدری ‌مقدم، با تاکید بر اینکه بایدکوچکترین کم‌کاری در اقدامات مجموعه بهداشت و درمان وجود نداشته باشد، گفت: برای مدیریت بهتر شرایط نیاز به کمک‌مردم، رعایت ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست و پرهیز از حضور افراد کرونا مثبت در اجتماعات است.

وی، از خدمات ارزشمند سپاه برای در اختیار قرار دادن تمام امکانات قدردانی کرد و گفت: از روز شنبه بازرسی‌ها در سطح استان انجام شده است و انتظار می‌رود که رسانه‌ها با ادبیات تاثیرگذار حساسیت مردم را به رعایت مسایل بهداشتی در شرایط کرونا بالا ببرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، از نصب ماسک بر روی مجسمه بوعلی سینا خبر داد و تصریح کرد: نصب ماسک بر مجسه بوعلی سینا به عنوان نماد طب دنیا انجام خواهد شد و با تلاش رسانه‌ها این اقدام می‌تواند در معرفی همدان به عنوان نماد ملی توسط سازمان بهدات جهانی مطرح شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها