۹۲ بیمار قطعی کرونا از ابتدای ماه جاری تا کنون در سیرجان

رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: ۹۲ بیمار قطعی کرونا از ابتدای ماه جاری تا کنون در بیمارستان های سیرجان بستری شده اند.

۹۲ بیمار قطعی کرونا از ابتدای ماه جاری تا کنون در سیرجان

دکتر غلامعباس محمدی، افزود: وضعیت این بیماری در شهرستان سیرجان هنوز در حالت قرمز یا پرخطر قرار دارد و در دو هفته گذشته مبتلایان بستری بیماران کرونا در این شهرستان افزایش داشته اند.

وی، به آمادگی حوزه بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در دو بیمارستان امام رضا(ع) و دکتر غرضی سیرجان مجموعا ۷۷ تحت بیمارستانی ویژه بیماران کرونا اختصاص دارد که هفته گذشته با افزایش بیماران، ظرفیت این تخت ها تکمیل شد اما در این هفته با کمی کاهش، ۸۵ درصد اشغال شده اند.

محمدی، اظهار کرد: به دنبال افزایش ۳۸ تخت بیمارستانی جدید ویژه کرونا شامل ۲۴ تخت بستری و ۱۴ تخت آی. سی. یو ویژه کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) هستیم که تا حدودی مشکل را در شرایط بحرانی برطرف می کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان، ادامه داد: در صورت نیاز در مراحل بعدی بخش های دیگری از بیمارستان ها نیز به کرونا اختصاص خواهد یافت یا حتی یکی از بیمارستان ها کلا جهت بیماران کرونا تخلیه خواهد شد، البته امیدواریم با همکاری و رعایت مردم به این مرحله نرسیم.

وی، از شهروندان خواست تا توصیه ها در مورد زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را جدی گرفته و از برگزاری مراسم و دورهمی ها به جد خودداری کرده تا به مرحله بحران شیوع این بیماری در سیرجان نرسیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها