در گفت و گو با رئیس انجمن کارفرمایان طلا بررسی شد؛

علت افزایش قیمت در بازار طلا / چشم انداز و بازار قیمت طلا در آینده افزایشی است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: مسئولان در این مقطع از زمان باید برای نقدینگی هایی که در جامعه است فکر اساسی کنند و در بحث بعدی به تقاضاها پاسخگو باشند.

علت افزایش قیمت در بازار طلا / چشم انداز و بازار قیمت طلا در آینده افزایشی است

عبدالله محمدولی(رئیس انجمن کارفرمایان صنعت طلا و جواهر) در گفت و گو با خبر فوری در خصوص وضعیت قیمت افزایش طلا با اشاره به اینکه 2 دلیل این افزایش قیمت ها را تعیین می کند؛ بیان کرد: ابتدا بالا رفتن و نوسان در هر اونس جهانی است؛ اکنون هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1780 دلار است که به خاطر محاسبه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با دلار، به طبع در بازار داخل افزایش قیمت طلا را داریم. وی ادامه داد: بحث بعدی عرضه و تقاضا در بازار است و امروز تقاضای زیادی در بازارهای مختلف از جمله بازار طلا شاهد هستیم. مردم برای اینکه بتوانند یک ارزش افزوده ای را برای پول های خودشان داشته باشند به سمت خرید طلا و سکه آب شده روی آوردند، در بازار طلا و مصنوعات طلا کاری انجام نمی دهند.
محمدولی گفت: اکنون در بازار طلا جنب و جوش و خریدوفروشی را شاهد نیستیم و هر اتفاقی می افتد در بازار طلا وسکه آب شده است. این اتفاق نیز به حوزه کسب و کار مصنوعات طلا تقریبا ارتباطی ندارد و ممکن است در آینده متولیان اقتصادی تصمیمات خاصی را برای تعادل بازار بگیرند تا از این حالت افزایشی که شاهد هستیم بتوان جلوی افزایش قیمت را داشته باشیم. در نهایت می توان گفت چشم انداز و بازار قیمت طلا در آینده افزایشی است.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: مسئولان در این مقطع از زمان باید برای نقدینگی هایی که در جامعه است فکر اساسی کنند و در بحث بعدی به تقاضاها پاسخگو باشند. زمانی که در بازار تعادل بین عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد شاهد نابسامانی در افزایش قیمت طلا خواهیم بود. امیدوارم در آینده از سمت بانک مرکزی شاهد حرکت هایی در در بحث نقدینگی، قیمت ها و عرضه باشیم. وی افزود: در آینده روند بازار طلا افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه تحریم ها در افزایش قیمت طلا تاثیرگذار است؛ اظهار کرد: مسلمأ این تحریم ها بی تاثیر نخواهد بود و باعث گردیده تا جامعه ما با افزایش و سیر صعودی قیمت ها روبه رو گردد. البته امیدواریم در این زمینه تصمیمات سیاسی و اقتصادی در حوزه کلان کشور گرفته شود وکمک کند تا بازار طلا در آینده مدیریت بشود.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با بیان اینکه در بازار امروز باید توان مدیریت داشته باشیم؛ عنوان کرد: در این مقطع از زمان توصیه من این است باید بازار خودمان را مدیریت کنیم. دیدگاهم همیشه تولید محور، صادرات محور و حمایت از اشتغال در جامعه و بازار است. اگر این سه شاخص را متولیان اقتصادی در پیکره جامعه انجام می دادند، به طور حتم تولید جای واردات قرار می گرفت. متاسفانه اکنون شاهدیم مملکت ما بیشتر وارداتی است تا صادرات و این ضعف و چالش بسیار بزرگی در جامعه ما است.
محمدولی یادآوری کرد: 20 درصد از منابع معدنی دنیا را دارا هستیم و البته با ظرفیت 1 درصد از جمعیت کل جهان را در کشور داریم. اکنون با این نعمتی که خدواند داده است باز هم باید در زمینه رتبه بندی اقتصادی در بین کشورها از رتبه پائینی برخوردار باشیم؟ این امر برمی گردد به درایت و تصمیماتی که مسئولان در سطح کلان می گیرند. متاسفانه در این دهه های اخیر شاهد فراز و نشیب های فراوانی در کشور از سمت دشمنان خارجی و یا افراد ناآگاه از درون کشور بودیم، این مسائل باعث گردید تا فشارهای اقتصادی به کشور ما تحمیل گردد. البته تحریم ها خیلی تاثیرگذار هستند ولی بیشتر مملکت ما از ندانم کاری ها آسیب می بیند تا از تحریم ها.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها