راننده تاکسی در یک قدمی چوبه دار

راننده تاکسی که به خاطر سوار کردن مسافر، همکارش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور بزودی پای چوبه دار خواهد رفت.

راننده تاکسی در یک قدمی چوبه دار

ماجرای این پرونده به تابستان سال 97 برمی گردد زمانی که دو راننده تاکسی در خط یافت آباد بر سر نوبت سوار کردن مسافر با هم درگیری لفظی پیدا کردند بعد هم یکی از آنها با شکستن آیینه بغل خودروی دیگری کار را به درگیری فیزیکی کشاند. در این ماجرا مسعود 27 ساله بشدت مجروح و راهی بیمارستان شد اما در نهایت به خاطر ضربه جسم سخت به سرش و شکستگی در ناحیه جمجمه فوت کرد.

پس از این نزاع، قاسم به‌عنوان متهم به قتل بازداشت شد و در همان ابتدا به ضرب و جرح منتهی به قتل مسعود اعتراف کرد و گفت: من و مسعود چند سالی با هم دوست بودیم و در یک خط مسافرکشی می‌کردیم.

روز حادثه من 4 مسافر را سوار خودروام کردم که در همان لحظه مسعود با عصبانیت از اینکه من نوبت مسافرگیری را رعایت نکردم مانع حرکت خودروام شد و مسافران را پیاده کرد.

آن لحظه به حرمت رفاقت‌مان سکوت کردم. او پس از سوار کردن مسافرها از کنار خودرو من رد شد و آیینه بغل من را شکست و رفت. من باز هم چیزی نگفتم و پس از رفتن او با یک پیچ گوشتی سعی کردم آیینه‌ام را درست کنم که به یکباره به سمتم حمله کرد که برای دفاع از خودم پیچ گوشتی را به سمت دستش فشار دادم اما به طور تصادفی به سرش خورد و او فوت کرد.

تحقیقات میدانی مأموران هم نشان می‌داد که مقتول درگیری را آغاز کرده و چند بار هم با متهم درگیر شده بود.

با تکمیل تحقیقات پلیسی و صدور کیفرخواست، قاسم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در ابتدای جلسه محاکمه مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی دم برای قاتل پسرش درخواست قصاص کرد.

پس از آن متهم در جایگاه قرار گرفت و با تکرار اظهارات اولیه‌اش عنوان کرد: من آن روز یک ریال هم کار نکرده بودم که بتوانم آیینه ماشینم را عوض کنم خودم از ماشین پیاده شدم تا آیینه را درست کنم. من با پیچ گوشتی در حال تعمیر آیینه ماشینم بودم که مسعود از پشت سر به من حمله کرد و این اتفاق افتاد حالا هم شرمنده مادرش هستم و تقاضای بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده قاسم را به قصاص محکوم کردند. این حکم در شعبه 33 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و تأیید شد. به این ترتیب پرونده قاتل بزودی به اجرای احکام فرستاده می‌شود.

منبع: ایران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها