کدام خلیج، دریا و سواحل ایران زیر رصد سپاه پاسداران است؟ /تفاوت ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه از زبان سردار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه مسئولیت خلیج‌فارس و مأموریت حفاظت از جزایر، سواحل، فلات قاره، سکوهای نفتی و عبور و مرور در تنگه هرمز را عهده‌دار است.

کدام خلیج، دریا و سواحل ایران زیر رصد سپاه پاسداران است؟ /تفاوت ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه از زبان سردار تنگسیری

سردار دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی درباره تفاوت و تفکیک ماموریت های نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسخ داده است که در ادامه آن را به نقل از تسنیم می خوانید.

بر اساس این شبهه که چرا ما دو نیروی دریایی داریم، به این پرسش پاسخ دهید که؛ چه تفکیکی بین مأموریت‏های نیروی دریایی سپاه و ارتش وجود دارد و این تفکیک از چه‌زمانی کلید خورد؟

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مکمل همدیگر هستند و هیچگاه در تقاطع هم عمل نمی‎کنند؛ به این معنا که از نظر مأموریت و تجهیزات هر دو نیرو در طول هم عمل می‌کنند.

فرمانده معظم کل قوا درباره نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، با توجه به نوع شناورها و تجهیزاتی که متناسب با مأموریت آب‎های آزاد و اقیانوسی است، صلاح را بر این دیدند که این نیرو در اقیانوس‎ها و آب‎های دوردست حاضر شود و از یک جغرافیای بسته که بر اساس طرح آمریکایی‏ها، نیروی دریایی ارتش ایران فقط برای خلیج‌فارس تشکیل شده بود و اصلا فکر فراتر از خلیج‌فارس در اندیشه فرماندهان نبود، فراتر عمل کند و با این فرمان که فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است و مرز نمی‌شناسد، انقلاب اسلامی این عزت را برای این نیرو ایجاد کرد و با فرمان امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نیروی دریایی ارتش در دریای عمان، سواحل مکران، دریاهای بین‌المللی و اقیانوس‎ها حضور پیدا کرد.

نیروی دریایی سپاه هم مسئولیت خلیج‌فارس و مأموریت حفاظت از جزایر، سواحل، فلات قاره، سکوهای نفتی و عبور و مرور در تنگه هرمز را عهده‌دار شد. این اتفاق از سال ۱۳۷۴ کلید خورده است و فاصله ما با ارتش، تنگه هرمز است. در حال حاضر نیروی دریایی سپاه دو پایگاه مستقل دریایی در دریای عمان، جاسک و چابهار دارد.

کدام خلیج، دریا و سواحل ایران زیر رصد سپاه پاسداران است؟ /تفاوت ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه از زبان سردار تنگسیری

به تازگی تجهیزاتی را رونمایی کردید که ظاهرا برد عملیاتی نیروی دریایی سپاه فراتر می‎رود و به اقیانوس‌ها هم می‎رسد؛ از طرفی فرمودید سپاه در آینده نزدیک پایگاه ثابت دریایی در اقیانوس هند خواهد داشت، آیا تغییری در رویکردها اتفاق افتاده است؟

فرمانده معظم کل قوا فرمودند نیروی دریایی، نیروی راهبردی است و از کمند و بستر محدود باید خارج شود. ما همیشه در کنار برادران عزیزمان در نیروی دریایی ارتش بوده‌ایم و هستیم و هرجا که ما ید واحده بودیم، موفق شدیم.

من و برادر عزیزم «امیر دریادار حسین خانزادی» عقد اخوت بسته‎ایم و برادرانه کنار هم هستیم، نه در ظاهر، بلکه به صورت باطنی برادر هستیم و ارتباط بسیار خوبی داریم؛ چون هر دو می‌دانیم این وحدت خواسته فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) است؛ از این‌رو در این راستا چنانچه صلاح و فرمان ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده معظم کل قوا باشد، در هرجایی حضور پیدا می‏ کنیم و در کنار برادران عزیز ارتش مانند یک مشت پولادین در مقابل عمل می‌کنیم. انصافاً، به خصوص در دورانی که امیر سرلشکر موسوی در مسند فرماندهی ارتش قرار گرفته ‏اند، ارتباط سپاه و ارتش که قبلاً هم خیلی خوب و برادرانه بود، خیلی برادرانه ‏تر عمیق‌تر شده است.

ارتباط صمیمانه سردار سرلشکر سلامی و امیر سرلشکر موسوی را به همین شکل، اکنون من در نیروی دریایی با امیر خانزادی دارم. درباره سؤالی که فرمودید، منشأ این تصمیم از ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) است و ما هم مأمور به انجام آن تصمیمات هستیم و بالاتر از آن، فرمان فرمانده معظم کل قواست که ایشان روی در کنار هم و مکمل هم بودن نیروهای مسلح تأکید دارند؛ بنابراین ما در امتداد برادران ارتش و کمک و همکاری مبتنی بر برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‎کنیم و همان‌طور که برادارن ارتش در برخی مأموریت‏ها کمک ما هستند، ما هم در برخی مأموریت‏ها کمک آنها خواهیم بود.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اعلایی
    0

    توضیح ایشان درمورد محدوده وظایف نیروی دریایی فقط در خلیج فارس بود بهیچ وجه واقعیت ندارد چه لزومی است حقیقت را تحریف کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها