۵ نشانه که عمر لپ‌تاپ شما به پایان رسیده است

تشخیص پایان عمر لپ‌تاپ ما به شما کمک می‌کند با توجه به افزایش قیمت بیش از حد محصولات هوشمند برنامه‌ای برای آینده داشته باشید.

۵ نشانه که عمر لپ‌تاپ شما به پایان رسیده است

یکی از سوالات رایج این است که چه زمانی تشخیص می‌دهیم که عمر لپ تاپ ما به پایان رسیده است و به زودی باید به فکر یک لپ تاپ جدید باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند با توجه به افزایش قیمت بیش از حد محصولات هوشمند برنامه‌ای برای آینده داشته باشید.

برخی روش‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند ایراد لپ تاپ خود را زودهنگام تشخیص دهید:

وقتی دکمه پاور را فشار می‌دهید و هیچ اتفاقی نمی‌افتد

این لحظه یک ترس جدی برای همه دارندگان لپ تاپ است. بسیار ترسناک است که پاور را فشار دهید و لپ تاپ شما روشن نشود. درواقع این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از یک عیب و ایراد جدی و بزرگ در لپ تاپ شما باشد. البته گاهی نیز این موضوع صرفا ناشی از یک مشکل برقی ساده است که می‌تواند با بررسی دقیق توسط متخصصان حل شود.

۵ نشانه که عمر لپ تاپ شما به پایان رسیده است

داغ شدن بیش از حد کیبورد‌ها و بدنه لپ تاپ

آیا لپ تاپ شما وقتی که مدتی با لپ تاپ کار می‌کنید بیش از حد گرم می‌شود؟ آیا این داغی بیش از حد با سر و صدا همراه است؟ هر چه لپ تا شما کهنه‌تر شود، زودتر داغ می‌شود و سر و صدای آن نیز بلند‌تر می‌شود. بهتر است برای لپ تاپ خود از دستگاه‌های فن خارجی و خنک کننده‌ها استفاده کنید که باعث می‌شوند لپ تاپ شما زودتر خنک شوند.

۵ نشانه که عمر لپ تاپ شما به پایان رسیده است

پایین آمدن کیفیت صفحه نمایش

نکته بارز دیگری که باید به دنبال آن باشید، نمایشگر ضعیف است. درواقع از بین رفتن کیفیت تصویر، تار شدن و سو سو زدن تصویر می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات صفحه نمایش باشد. اگر صفحه لپ تاپ شما از هر نوع مشکل جدی برخوردار باشد شاید نیاز به تعمیر یا تعویض باشد، اما اگز هزینه این کار با توجه به قدیمی بودن لپ تا شما بالا باشد، بهتر است به فکر یک لپ تاپ جدید باشید.

۵ نشانه که عمر لپ تاپ شما به پایان رسیده است

اختلال در عملکرد صفحه کلید

صفحه کلید یکی از اجزای لپ تاپ است که می‌تواند عملکرد صحیح را متوقف کند و گاهی اوقات کلید‌های خاصی کار را متوقف می‌کنند. شاید بتوان سری به تعمیرگاه‌ها زد تا این مشکل را حل کرد، اما اگر مشکل صفحه کلید اساسی باشد بهتر است به فکر تغیی لپ تاپ خود باشید.

۵ نشانه که عمر لپ تاپ شما به پایان رسیده است

مشکل باتری

با گذشت زمان، حداکثر ظرفیتی که یک باتری قادر به نگه داشتن شارژ است، کاهش می‌یابد، زیرا باتری با شارژ شدن مکرر فرسوده می‌شود. ماه‌های اولی که لپ تاپ را خریداری کرده اید، ممکن است ساعت‌ها از لپ تاپ خود استفاده کنید. اما با گذشت زمان عمر باتری به شدت کاهش پیدا می‌کند، اما اگر این مشکل شدید شد باید باتری را تعویض کنید یا به فکر لپ تاپ جدید باشید.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها