افزایش تست کرونا، درصد بستری بیماران به خصوص روستائیان قم را کاهش داده است

مدیرکل بحران استانداری قم با اشاره به افزایش تست کرونا در قم، این مساله را موجب کاهش بستری بیماران در استان دانست.

افزایش تست کرونا، درصد بستری بیماران به خصوص روستائیان قم را کاهش داده است

مهندس محسن اوروجی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم در شانزدهمین جلسه ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه که دیشب در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با بیان این که دستاورد حوزه در مواجهه با کرونا بی نظیر بوده و حوزه علمیه در این رویداد توانسته در جامعه تأثیرگذار باشد، ضمن اعلام گزارش عملکرد ۴ ماهه مدیریت بحران استان در آینده نزدیک به مردم قم، بر لزوم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در جامعه تأکید و بیان داشت: بنابر اعلام نظر دولت، زدن ماسک ضروری است و ادارات هم موظف شدند کسانی که فاقد ماسک هستند، خدمات ندهند.

وی، با بیان این که آزمایشات کرونایی افزایش یافته و همین امر سبب جلوگیری بستری شدن بیماران در بیمارستانها شده از روند کاهش بیماران روستایی خبر داد و گفت: تلاش است این بیماران پالایش و رصد شوند.

اروجی، بر شناسایی خانواده های نیازمند برای دریافت کمک های معیشتی از سوی حوزه تأکید کرد و گفت: بعضی از این افراد هیچ گونه عضویتی در کمیته امداد ندارند، ولی در این شرایط نیازمند به کمک و حمایت مالی هستند. این افراد در جامعه وجود دارند و لازم است از سوی طلاب و روحانیون خدمات جهاد سلامت شناسایی و مورد پشیبانی معیتشی قرار گیرند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری، بر لزوم پاسخ گویی، ارائه، حمایت و پیشتیبانی محتوای علمی و فرهنگی از سوی حوزه برای مقابله با شبهات کرونایی در جامعه تأکید کرد و گفت: لازم است این محتوای علمی وفرهنگی در اختیار سایر نهادهای فرهنگی استانی هم قرار گیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها