بستری بودن ۷۰۰ بیمار کرونایی خراسان رضوی/ وضعیت ۱۵۰ نفر وخیم است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری‌اند، گفت: از این تعداد ۱۵۰ بیمار، بدحال هستند.

بستری بودن ۷۰۰ بیمار کرونایی خراسان رضوی/ وضعیت ۱۵۰ نفر وخیم است

سید محمد حسین بحرینی، در خصوص برنامه ریزی برای پذیرش بیماران کرونایی بیان کرد: در حال حاضر دو بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) و دکتر شریعتی به طور کامل به بستری بیماران مبتلا به کووید -۱۹ اختصاص یافته است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی تصریح کرد: دیگر مراکز فعال در سطح مشهد به ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی می‌پردازند و در صورت وجود بیمار کرونایی به دو مرکز ریفرال ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارانی که به علت بیماری به جز کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و تست کرونا آنها نیز مثبت شده است نیز برای ادامه درمان به دو مرکز امام رضا (ع) و یا دکتر شریعتی انتقال داده می‌شوند، تصریح کرد: بدین منظور بخش قلب بیمارستان دکتر شریعتی و اتاق عمل بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی برای ارائه خدمات به این دسته از بیماران فعال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه اجرای برنامه نظام ارجاع بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید -۱۹ یکی از طرح‌های ابتکاری این دانشگاه است که از ابتدای شیوع این ویروس در مشهد در حال اجراست، اظهار کرد: این برنامه در حال حاضر همچنان با قوت ادامه دارد و شهروندان در صورت بروز علائم در ابتدا به ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش و ۱۰۰ درمانگاه خصوصی و خیریه مراجعه نمایند.

بحرینی، تصریح کرد: بیماران در صورت نیاز از طریق درمانگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت به مراکز سطح دو که مجهز به مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه است ارجاع داده می‌شوند و پس از آن در صورت نیاز به سطح سه که همان بیمارستان هاست منتقل می‌شوند.

وی، گفت: در شهر مشهد ۱۴ کلینیک ویژه بزرگسالان و ۴ کلینیک ویژه کودکان آماده خدمات رسانی سطح دو به شهروندان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه تا زمان تولید واکسن کرونا نمی‌توان زمان پایان این بیماری را انتظار داشت، اظهار کرد: تنها راه پیشگیری از این بیماری در حال حاضر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خودمراقبتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

عدم استفاده از ماسک امکان انتقال بیماری کرونا را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در صورت ابتلاء فرد به بیماری کووید -۱۹ و عدم استفاده از ماسک امکان انتقال بیماری به دیگر افراد تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

بحرینی، با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک می‌تواند نقش مؤثری در کاهش موارد ابتلاء به کرونا داشته باشد، اظهار کرد: اگر فردی سالم باشد و از ماسک استفاده; کند، در زمان قرار گرفتن در مجاورت فرد بیمار، خطر ابتلاء به بیماری به ۷۰ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: استفاده از ماسک در بیماران مبتلا به کرونا خطر انتقال بیماری را به ۵ درصد و در صورت استفاده هر دو گروه سالم و بیمار از ماسک احتمال ابتلاء به بیماری به ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد.

دکتر بحرینی، تاکید کرد: در کنار استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات دیگر هم‌چنان اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی و فضاهای سرپوشیده الزامی است، از تمامی شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود در زمان خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه تمامی مراکز دولتی، غیر دولتی و اماکن عمومی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت هستند، اظهار کرد: تیم‌های نظارتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی با مسئولان واحدها برخورد خواهند کرد.

بحرینی، با بیان اینکه از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی و سرپوشیده الزامی شده است و همگان باید از این قانون تبعیت کنند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، در صورت مشاهده فردی بدون ماسک، هیچ گونه خدماتی به وی ارائه نخواهد شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها