بیش از ۱۰هزار مشترک غیرمجاز برق در استان کرمانشاه وجود دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان کرمانشاه وجود دارد که روزانه توسط اکیپ‌هایی جمع‌آوری می‌شوند.

بیش از ۱۰هزار مشترک غیرمجاز برق در استان کرمانشاه وجود دارد

امیدعلی مرآتی، با اشاره به وجود 10 هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان اظهار داشت: چون این انشعابات به صورت استاندارد وصل نمی‌شوند قطع و وصل شدن آن‌ها سبب نوسان برق سایر مشترکان می‌شود و گاهی خساراتی به شرکت و مشترکان وارد می‌شود.

وی، با اشاره به حمایت شرکت برق از طرح پنل‌های خورشیدی عنوان کرد: اکنون برای 51 خانوار روستایی در استان کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد، بانک ملی و شرکت توزیع برای نصب پنل‌های خورشیدی انعقاد شده و با نصب این پنل‌ها ماهانه به طور میانگین 400 هزار تومان پول برق مصرفی به این مشترکان پرداخت می‌شود.

مرآتی، با بیان اینکه 100 درصد مناطق شهری و 98.9 درصد مناطق روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند گفت: 2550 روستا در استان برق دارند و استان کرمانشاه 330 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که بیش از 95 درصد پاسگاه‌های مرزی در این مسیر از نعمت برق برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه از انتهای سال 98 جلسات کاهش پیک برگزار شده است گفت: سال 98 یک سال طلایی برای صنعت برق محسوب می‌شود زیرا خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده وجود نداشت و برای امسال نیز جلسات کاهش پیک به طور مستمر برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه 4500 تفاهم‌نامه برق با مشترکان کشاورزی، صنعتی و تجاری منعقد شده است عنوان کرد: برای مشترکان کشاورزی ساعت پیک کشوری 13 تا 17 است و چنانچه مشترکان این بخش در این ساعات الکتروپمپ‌های خود را خاموش کنند در 20 ساعت بعدی برق مصرفی آن‌ها رایگان است و هدیه ویژه‌ای در پایان تابستان برای این مشترکان در نظر گرفته شده است.

مرآتی، گفت: امسال 4500 تفاهم‌نامه با مشترکان بخش کشاورزی، صنعتی و اداری به منظور کاهش مصرف برق به میزان این 380 مگاوات منعقد شده است که پیش‌بینی می‌شود 50 درصد محقق شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، بیان کرد: امسال از سوی شرکت توانیر 70 مگاوات سهمیه مدیریت مصرف برای استان کرمانشاه تعیین شده که امید داریم با همکاری قابل توجه کشاورزان محقق شود.

وی، افزود: اکنون استان کرمانشاه از نظر مصرف برق در وضعیت قرمز قرار نگرفته اما با افزایش دمای هوا چنانچه مصرف مدیریت نشود احتمال وارد شدن به وضعیت قرمز بسیار است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها