افزایش یک میلیارد تومانی کمک‌های مردمی اردبیل به ستاد دیه

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مردم نیک‌اندیش استان اردبیل در یک سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان افزون بر سال‌های گذشته به ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده‌اند.

افزایش یک میلیارد تومانی کمک‌های مردمی اردبیل به ستاد دیه

سیدناصرعتباتی ،امروز در دیدار با اعضای هیئت امنای موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) در اردبیل اظهار کرد: در این شرایط سخت و تنگنای مشکلات اقتصادی فعالیت مجموعه‌های خیریه در حمایت از نیازمندان و مستضعفان بسیار تاثیرگذار است که در همین راستا پویش عظیم کمک مومنانه را در ماه‌های اخیر شاهد بودیم.

وی، خاطرنشان کرد: مردم استان با وجود شرایط خاص کرونا و مشکلات اقتصادی در جامعه همواره حامی نیازمندان بودند که برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز کمک‌های خوبی انجام شده که 70 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، تصریح کرد: در کنار توصیه دین اسلام به کمک و دستگیری از همنوعان ما شاهد حضور اقشار مختلف مردم در صحنه مواسات و یاری نیازمندان هستیم که با دست خالی اما اعتقاد قلبی به این حرکت معنوی کمک کرده و انگیزه مضاعفی را به خیرین و نیکوکاران در توسعه امر بخشایشگری بخشیده‌اند.

عتباتی، گفت: در سایه این فرهنگ ارزشی است که آسیب‌های اجتماعی و تنش در جامعه کاهش می‌یابد و ما شاهد تامین سلامت عموم هموطنان و کمک به نیازمندان واقعی هستیم.

وی، فعالیت موسسه خیریه ائمه اطهار را در نگهداری کودکان زیر سه سال و توانمندی زنان خشونت‌دیده ارزشمند توصیف کرد و افزود: امیدواریم مسئولان امر به ویژه نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد یاریگر این مجموعه بوده و مددجویان خود را برای ارائه مشاوره‌های تخصصی به این مجموعه ارجاع دهند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، بیان کرد: دادگستری استان اردبیل نیز در رفع موانع و مشکلات پیش روی این مجموعه در کنار هیئت امناست و سعی‌مان بر این است تا این موسسه را در راستای ارائه خدمات کیفی‌تر کمک کرده تا بساط فقر و نداری در جامعه برچیده و به تبع آن آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یابد.

در این نشست مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) استان اردبیل، نیز با اشاره به فعالیت این موسسه از سال 85 و حمایت از 500 نفر از ایتام اظهار کرد: با راه‌اندازی شیرخوارگاه علی اصغر(ع) کودکان زیر سه سال در این مجموعه با تلاش پرسنل مراقبت و پرستار و پزشک نگهداری می‌شوند و در کنار آن نگهداری زنان خشونت‌دیده در جامعه و خانواده نیز در این موسسه انجام می‌شود.

عزیز طلوعی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مجموعه با معرفی بهزیستی و کمیته امداد 900 مددجو از خدمات مددکاری و حمایتی این موسسه در مناطق مختلف شهری بهره‌مند هستند.

وی، افزود: در طول سال این موسسه 700 میلیون تومان حقوق و دستمزد به پرسنل، 300 میلیون تومان مستمری به مددجویان و ... پرداخت می‌کند و به مناسبت‌های مختلف 3هزار و 200 سبد غذایی توزیع کردیم و برای 320 نفر نیز کارت هدیه 300 هزار تومانی پرداخت شده است.

طلوعی، در پایان به وضعیت کرونایی در سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: تامین اقلام بهداشتی به ارزش 100 میلیون تومان اعم از ماسک و موادضدعفونی کننده انجام شده و نسبت به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و اشتغال مددجویان اقدام شده تا از این محل درآمدی نصیب زنان آسیب این موسسه دیده شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها