بستری روزانه ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های گلستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طی روزهای گذشته و با افزایش شیوع ویروس کرونا، روزانه ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

بستری روزانه ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های گلستان

سراج‌الدین عارف‌نیا، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دو عامل عروسی و عزا باعث شده که از اواخر ماه گذشته شاهد پیک مجددی در استان باشیم و شمار بیماران بستری کرونایی افزایش یابد.

وی، خاطرنشان کرد: در یکی از روستاهای مرزی استان در گنبدکاووس، دو عروسی برگزار شد و بعد از آن علاوه بر افزایش مبتلایان به کرونا در این روستا، پنج نفر از این بیماران فوت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تصریح کرد: تاکنون فوتی کرونا در کودکان ۱۱ نفر مورد بوده که ۸۰ درصد آنها بیماری زمینه‌ای داشتند. به‌طور متوسط در ماه ۷۰ بستری در بخش کودکان در بیمارستان‌های استان داریم.

عارف‌نیا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های طالقانی گنبدکاووس و گرگان بستری هستند. علائم کرونا در کودکان اسهال، سرگیجه، استفراغ، سردرد، تب و شکم‌درد است.

وی، در ادامه با تاکید بر اینکه باید محدودیت‌های سخت‌گیرانه اجرا شود، گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستاها بر عهده دهیاری، بخشداری و در شهرها بر عهده فرمانداری است. واحدی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد باید با همکاری دادستانی و تعزیرات پلمپ شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با اشاره به مشکلات در خصوص تأمین اکسیژن در برخی بیمارستان‌ها، تصریح کرد: وزارت بهداشت ۲ میلیارد تومان برای خرید تانک اکسیژن کمک کرده است.دانشگاه نیز اقدام به خرید ۳ دستگاه اکسیژن ساز کرده و خیرین هم ۴ دستگاه اکسیژن ساز تهیه خواهند کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها