محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبر فوری/۲

وضع احمدی‌نژاد در افکار عمومی بد نیست/در رفتارها نباید خود را رقیب نظام بدانیم/ معتقد به لزوم وجود دو مجلس در کشور هستم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است؛ ماجرای طبری هم لطمه ای به خانواده لاریجانی بود، اینکه بالاخره کسی بیاید مثل طبری و نفوذ کند و اینقدر قدرت داشته باشد این از ضعف های مدیریتی است.

وضع احمدی‌نژاد در افکار عمومی بد نیست/در رفتارها نباید خود را رقیب نظام بدانیم/ معتقد به لزوم وجود دو مجلس در کشور هستم

زینب حقی - محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و نایب‌رئیس سابق مجلس است .وی از چهره‌های اصولگرایی است که مواضعی قابل تامل در عرصه سیاسی دارد و در برخی موارد می‌توان گفت از پشت پرده خبرهایی دارد که شاید معدود افرادی همچون وی باشند.

بخش اول گفت و گوی خبر فوری با وی را اینجا بخوانید و بخش پایانی این گفت و گو نیز در روزهای آتی منتشر خواهد شد. در این بخش با دیدگاه این چهره اصولگرا درباره رئیس‌جمهور سابق که برخی نعتقدند نامزد انتخابات ۱۴۰۰ است، آشنا شوید.

خبر فوری : با توجه به عملکرد دولت دوازدهم و رویگردانی مردم از آقای روحانی فکر می‌کنید این مسئله میتواند منتج به حضور آقای احمدی نژاد در پاستور شود؟

آقای احمدی نژاد از این مقوله صرف نظر نکرده و دنبال موقعیت‌هایی است که برگردد، اما اینکه بتواند یا نه و تایید صلاحیت شود یا خیرمسائلی است که مشخص نیست.

وضع احمدی‌نژاد در افکار عمومی بد نیست

در نظرسنجی‌ها وضع آقای احمدی نژاد بد نیست نه اینکه بگویم عالی است، ولی بد نیست. متاسفانه آقای روحانی الان وضعیت خوبی در افکار عمومی ندارد البته بگویم در دوران کرونا بهتر شده است، اما درصد خوبی را از جامعه پشت سر رفتارهای خودش ندارد.

خبر فوری: آینده سیاسی اصلاح طلبان را با توجه به عملکرد آنها در مجلس دهم و این روزها استعفای آقای عارف از شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان چطور می بینید؟

بعضی وقتها یا بر اثر بی توجهی یا عالما و عامدا رقابت ها را مخلوط می‌کنیم. بنده معتقدم هرچقدر جریان‌های سیاسی بتوانند قدرتمند تر باهم رقابت کنند این به نفع منافع ملی است ولی این یک شرط دارد، ما در رفتارها نباید خود را رقیب نظام بدانیم . وقتی به بعضی از دوستان اقبال می شود و رای بالا می آورند فکر میکنند که میتوانند از رقابت با احزاب صرف نظر کنند و رقیب نظام شوند. بنده قاطعانه میگویم هیچ نظامی در هیج جای دنیا رقیب خودش را برنمی‌تابد .

فرض کنید در انتخابات آمریکا یک نفر اعلام کند که من کمونیستم و کاندیدا هستم. به قول آقای روحانی لوله اش میکنند ، صلاحیتش را رد نمیکنند ولی چند پرونده مالیاتی از اجدادش در می آورند و زندگی طرف را در هم می پیچند . در آنجا هم کسی نمیتواند مقبابل لیبرال دموکراسی قرار گیرد.

در مجلس ششم یا دولت اصلاحات و یا فتنه 88 برخی به این سمت رفتند. ولی واقعیت قضیه این است که همه اصلاح طلبان را هم با یک چوب نمی رانیم. در میان اصلاح طلبان نیروهای انقلابی و طرفدار رهبری باید دور هم جمع شوند و در میدان انتخابات ها حاضر باشند . حتی برای جریان خودمان هم اگر یک رقیب جدی پر قدرت نداشته باشیم نمیتوانیم رشد داشته باشیم . ما حتما نیاز داریم که حرف های متفاوت در عالم سیاست باشد، ولی این حرفها نباید متفاوت از نظام باشد . بر این منوال اگر اصلاح طلبان تلاش کنند و مرزهای خود با هنجار شکنان مشخص کنند ، خیلی خوب است .

خبر فوری: شما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستید. رفتارهایی که این نهاد بعد از فوت آقای هاشمی داشته به این تعبیر می‌شود که میخواهد نقش مجلس سنا را بازی کند؟

اصل 177 قانون اساسی فرآیند تجدید نظر در قانون اساسی را تعریف کرده است . ولی در مورد تعدادی از اصول قانون اساسی که متضمن جمهوریت و اسلامیت نظام است اعلام کرده است که لایتغیر است. در خیلی از کشورهای دنیا هم همین طور است.

معتقد به لزوم وجود دو مجلس در کشور هستم

اینکه شورای نگهبان باید بالای سر مجلس باشد در قانون اساسی آمده است . آیا می‌توانیم قانون اساسی را اصلاح کنیم و شورای نگهبان و یا مجلس را حذف کنیم ؟ نمی‌توانیم. بنابراین اینکه دو مجلس باشد که بنده معتقدم باید حتما باشد نیاز به اصلاح قانون اساسی دارد. ولی اینکه مجمع بخواهد به عنوان مجلس دوم باشد ، قانون اساسی این اجازه را نداده است و این کار را هم نمی‌کند.

روایتی از عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام

بحث هایی مثل ماجراهای پالرمو و اف ای تی اف که در مجمع مطرح شده است دقیقا طبق قانون اساسی ماست. بر اساس اصل 110 قانون اساسی رهبری سیاستهای کلی نظام را بعد از مشورت با مجمع تشخیص ابلاغ می کنند این جزو وظایف و اختیارات رهبری است، همه ارکان نظام هم موظف به عمل در چهارچوب سیاستهای کلی نظام هستند . در همان اصل 110 قانون اساسی رهبری بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظارت می‌کند، ذیل اصل 110 آمده است که رهبری می‌توانند این اختیار خود را واگذار کنند اتفاقی که افتاده است این است که رهبری به هیات عالی نظارت در مجمع ماموریت دادند که بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظارت داشته باشد یعنی همه قوانین کشور باید در چهارچوب این سیاستها باشد. بنابراین وقتی مجلس قانونی را تصویب می‌کند، شورای نگهبان عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی را بررسی میکند و مجمع تشخیص نیز بر عدم مغایرت با سیاستهای کلی نظام نظارت دارد . اگر مجلس قانونی را تصویب کرد که مغایر سیاستهای کلی نظام باشد ما ایراد آن را می‌گیریم و به شورای نگهبان اعلام می‌کنیم و آنها اعلام می‌کنند که فلان قانون خلاف اصل 110 قانون اساسی است. این اتفاق چون افتاده است عده ای میگویند که مجمع تشخیص میخواهد مجلس سنا شود یا شورای نگهبان شود اینگونه نیست. مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص ماموریت دادند که بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام نظارت داشته باشد و ممکن است دوره بعد این اختیار از مجمع پس گرفته شود .

خبر فوری : پس شما کاهش اختیارات مجلس را رد می‌کنید. این مسئله شائبه سیاسی بودن عملکرد مجمع را تقویت نمی‌کند؟

کارهایی که هر نهادی از جمله دولت یا مجلس و یا مجمع تشخیص می‌کند سیاسی است. هرکدام از این کارها میتواند در عالم سیاست قابل تفسیر باشد . بحث این است که قانون اساسی تاکید کرده که سیاستهای کلی باید ابلاغ شود و بر حسن اجرایش نظارت شود .

خبر فوری : پس شائبه سیاسی بودن برخوردها وجود ندارد ؟

هرکسی می‌تواند تفسیر خود را داشته باشد . هرکسی هر رفتاری را می‌تواند به مسئله سیاسی ترجمه کند. کسانی که شائبه سیاسی بودن را مطرح می‌کنند چه پیشنهادی دارند ؟ اگر می‌گویند که بر سیاست‌های کلی نظارت نشود که این برخلاف قانون اساسی است اگر بگویند نظارت شود که این نظارت از سوی هرکسی باشد ممکن است این شائبه به وجود آید.

خبر فوری : شما به آقای لاریجانی نزدیک هستید آینده سیاسی ایشان را چگونه می بینید؟ آیا شما پیشنهادی به ایشان دادید ؟ آیا پرونده طبری به وجه خانواده آقای لاریجانی ضربه زده؟

بی اطلاعی آقای آملی از کارهای طبری ضعف مدیریتی است

من با خیلی از این دوستان آشنا هستم . مثلا از روزی که آقای قالیباف رییس مجلس شدند من چند بار پیش ایشان رفتم باهم صحبت کردیم نظرات مشورتی دادم، اما اینکه آقای لاریجانی تصمیات سیاسی را با مشورت با من اخذ کند اینگونه نیست. ایشان ممکن است برای یک تصمیم با افراد مختلفی صحبت کند و در نهایت به یک تصمیم برسد . اما اینکه ایشان برای 1400 می آید یا نه اطلاع ندارم . ماجرای طبری هم بالاخره لطمه ای به خانواده لاریجانی بود و هنوز هم می بینید که در رسانه ها عده ای خصوصا آقای آملی را مقصر میدانند اما اینکه بالاخره کسی بیاید مثل طبری و نفوذ کند و اینقدر قدرت داشته باشد این از ضعف های مدیریتی است اینکه بگوییم ایشان اطلاع نداشته که حتما هم اینجوری بوده، همین بی اطلاعی قابل نقد است.

خبر فوری : طبری حتی زمان مرحوم شاهرودی هم مسوولیت داشته است...

بله طبری از زمان مرحوم شاهرودی به قوه قضاییه آمد و آقای لاریجانی هم به ایشان اعتماد کرد و تغییر نداد.

خبر فوری : حتی وی را به مجمع تشخیص بردند؟

بله...

فیلم این گفتگو را در ادامه ببینید و در بخش نظرات، کامنت بگذارید.

منبع: خبرفوری

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • محمدی
    0

    الان این آقای باهنرچکاره مملکته؟؟چه سودی دارن ایشون؟؟

  • ح
    0

    اولا وضع احمدی نژاد نزد خدا و بعد مردم خیلی عالی است چه بیاید چه نیاید ثانیا وجود مجلس دوم چوب لای چرخ مملکت بوده و گرفتاری بیشتری تولید می کند تنها راه عبور از بحران موجود تصویب قانو حمایت از آزادی اطلاعات یا به تعبیری سوت زنی است تا مانع وجود مفسدین یقه سفید و رانت خواران گردیده عملکرد مدیران از صدر تا ذیل برای مردم شفاف و خوب و بد آن آنالیز گردد..

  • .
    0

    متاسفم برا این اقا که از رانت خون برادر شهیدش این قدر رشد کرده.اقای محترم قانون اساسی یک قراردادی است که مردم انرا نوشته اند و هر زمانی که بخواهند می توانند انرا عوض و یا تغییر دهند حتی اصل ولایت فقیه و اصل شورای نگهبان را .این صحبت های دیکتاتور مابانه دیگه چی است.هیچ قدرتی مافوق قدرت مردم نیست و تمام مشروعیت جمهوری اسلامی به رای و نظر مردم است.این قدرتی که مسوولین از صدر تا ذیل دارند امانت مردم دست انها است و هر زمانی که مردم اراده کردند بایستی این امانت به انها پس داده سود نه اینکه با زور اسلحه این امانت را پس ندهند و از این قدرت و اسلحه که مال مردم است علیه مردم استفاده شود.شما فکر می کنید چرا مردم کشورهای دیکتاتوری انقلاب می کنند چون نمایندگان مردم بعد از مدتی حاضر به ترک قدرت و پس دادن ان به مردم نیستند و مردم هم ناچارند با انقلاب و شورش امانت خود را پس بگیرند این کار دستور عقل و فرمان خداوند متعال است

  • ناشناس
    0

    به نظر من در مملکت ما مشکل سوء مدیریت و ضعف مدیریت وجود دارد و تا زمانی قبول نکنیم این مشکل وجود دارد نمی توانیم در پی راه حل باشیم

  • منتظر
    0

    این اقا چکاره است که باهاش مصاحبه شده او فقط یکی از فسیلهای بی خاصیت یک حزب است که حتما این حزب باید جوانگرایی کند افرادی مثل یامین پور و جبراییلی باید اظهار نظر کنند نه این از رده خارج

    نظرات شما -
    • ساسان
      0

      همین اقای فسیل که فرمودید با هواپیما ماهها قبل از انتخابات مجلس تشریف میاوردند مشهد و منزل یکی از نمایندگان سابق و اصولگرای مجلس که الان این دوره از کوه بنان نماینده شد جلسه تشکیل میدادند و راهکار برنده شدن به اصولگرایان استان میدادند

  • امیری
    0

    اقای لاریجانی اولا به مردم قول داد راجع به زمین ۸۰۰ هکتاری که برادرش در ورامین از منابع ملی گرفته بود یک قاضی مستقل تعیین وموضوع را بررسی کند ونکرد دوم این که چطور یک بار از این طبری طبرستانی سوال نکرد که تو کارمند دستگاه قضا با حقوق کارمندی چگونه اینهمه ثروت جمع کرده ای ؟ لابد در پنت هاوس ۸۰۰ متری فرمانیه افطاری هم می داده چون بر سنت دادن افطاری خیلی توصیه شده وانها هم که می خوردند هیچگاه برایشان سوال نشد که قصورکم کسرویه واین المحمدیه ؟ سوم افراد متنفذ در قضیه کلاک لواسان هم یحتمل نقشی نداشته اند ؟

    نظرات شما -
    • پرتوی
      0

      کلمه طبرستانی جایگاهش اینجا نبود اما قوه قضایه وظیفه دارد خطاهای همه از جمله لاریجانی ها رسیدگی کند. رضا شاه روحت شاد

  • یحیی-م
    0

    تنها راه نجات : داشتن قوه قضاییه مقتدر و اتحاد و ایستادن پشت سر وارسته ترین و انقلابی ترین رهبر مردمی جهان ، امام خامنه ای است. کلام آخر : یک نفر برای همه ، همه برای یکنفر

    نظرات شما -
    • محمد فرهادی
      0

      اگر مملکت بر مدار انقلابی که شد پیش رفته بود این حال وروزش نبود بعد از چهل سال ابن وضع خودرو سازاش این وضع مسکن این وضع ازدواجش وهزار ایراد دیگر تاسال 68 خوب بدکی نبود ولی انقلاب راه را درست نرفت

  • یا برای
    0

    نه هیچ وضعش در جامعه خوب نیست .همین آقا احمدی نژاد مملکت را به این روز انداخت

  • مهدی
    0

    احمدی نژادعالی عالی شماهاهمتون طبل توخالی

  • رحمتی
    0

    یامین پور وجبراییلی !؟ که از شاگردان ونوچه های امثال باهنر هستند البته یامین پور پس ازرای نیاوردن کم کم راهنما زدنش درحال تغییر است

  • نت
    0

    بی هنر تو رو چه به احمدی نژاد!

  • کاربر ناشناس
    0

    احسنت به جناب مهندس باهنر که تموم رمز و راز قانون اساسی رو بلدهستن. همیشه در تمامی کشورهای موفق ازافراد دلسوز و کاربلد وخبره استفاده کردن که پیروز شدن.حتما باید از افرادخبره و پاکدستی چون ایشان استفاده کرد .

  • فرخ فارس
    0

    قدرت مطلق باید فقط دست آقای رئیسی باشه

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      رییسی مگر این 40 سال خارج بود ؟

    • محمد فرهادی
      0

      ریسی مگر تا حالا چه گلی به سر مان زده چند سال ریس آستان قدس رضوی بوده پس چرا مشهد این همه گرسنه وبدبخت دارد یک آستان قدس را نمی توانسته اداره کند حالیک مملکت را اداره کند

  • علی محمد صادقیان
    0

    خیال پرداز و تحلیل های چرت و پرت

  • ایرانی
    0

    این توهم برداشته که مردم منتظر حرفهایش هستند.

  • پرتوی
    0

    احمدی نژاد هرچی بود خودش بود نقش بازی نمی کند . امروزه یک عده با فحش دادن به احمدی نژاد خود را مطرح می کنند جایگاه های نرسیده در سیاست را جستجو می کنند ولی نمی دانند در چشم مردم مردود می شوند چقدر اصلاح طلبان به احمدی نژاد بد و بی راه گفتند این اواخر اصول گرایان هم از رقیب خود در فحش دادن به احمدی نژاد سبقت گرفتند آخر یک نفر چقدر باید تحمل کند . خداحفظش کند

  • ابراهیم حامدی
    0

    خوشم میاد از اینکه احدی نژاد دستو پای همتونو پیچونده بهم .هنور نیومده همتون زدید تو شلوار .وای بحال اون روزی کا بیاد.مرگ همتون رسیده

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ادب مرد به ز دولت اوست!

  • حسینعلی
    0

    این حرف ها همه اش فرار به جلو وتوجیهذمگر می شود دم تخلفی به این بزرگی صورت بگیرد آدم نداند درصورت بی عرضگی مسوول را می رساند به نطر من حمایت از ایشان عذر بدتر ازگناه است

  • ...
    0

    احمدي تژاد خوب نيست . اما همه مردم بهش راي ميدن .يكيش خود من ، چون بهتري وجود ندارد كه معرفي شود.

  • سونامی
    0

    ایشان توضیح دهند در این چند سالی که در مجلس تشریف داشتن چه کار مفید و ماندگاری در زمان صدارت خود و نیز برای سلف خود به یادگار نهادند که الان بتوان به آن تکیه و افتخار کرد و روزنه امیدی باشه برای به حرکت در آوردن یکی از چرخ های این مملکت . اینا همش شعره ، اگه ایشان و دیگران که همانندایشان که در گذشته و حال که در این مسندها نشسته و تکیه زده اند متخصص و کار بلد و پاکدست بودن حالا بعد چهل سال رجزخوانی و مرثیه سرایی این وضعیت اسفناک در کشور حاکم نبود و روز به روز مردم نسبت به گذشته ذلیل تر و درمانده تر در کشور و خارج از آن نمیشدن . این نشان بی مدیریتی و ضعف حاکمیت و نبود تخصص و سیاه بازی بجای سیاست بی پدر و مادر میباشد و دخالت دین را برای ایجاد ضربه دینی به اصل دین در مقابل مردم برای حکومت کردن و غارت و حیف ومیل سرمایه کشور و قدرت طلبی در جامعه علم کردند تا سرپوشی برای حقارتهای کهنه خود بگذارند.و حال مجلس و خانه ملت و احزاب اصول گرا و اصلاح طلب واحمدی نژاد و غیره همش کشکه چون به قول ایشان سیاستهای کلی نظام ملاک عمل و اصل قضیه هستش و تنها عمود به قائم باید هر چه که رهبری صلاح میداند به ظهور بنشیند . و نیز آقای ظریف هم در مجلس این مهم را چندین بار تاکید کردند. درنتیجه بین گزینه بد و بدتر کدومش بهتره ؟ این عزیزان تصمیم گیر همشون باهم هستن( و به قول آقای خاتمی فقط در سلیقه با هم فرق میکنن ولی در اصل ونفس کار با هم یکی هستن) تنها کسی که در میان مجلس و محفل غریبه و داخل نیستش مردم هستن ، که باید بفکر چاره باشند (کس نخارد پشت من جزء ناخن انگشت من ) وا مصیبتا .

  • ابراهیم حامدی
    0

    مثل اینکه بازم تویه فضایی.وضع احمدی نژاد در افکار عمومی فوقالعاده عالیست تو فکر خودت باش.این حرفها و اراجیفو می بافی تا دیده بشی.احمدی نژاد مانند عقابیست بالای سر شما کرکسها.درود خدا بر احمدی نژاد و احمدی نژادیها.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ادبیات شما رونوشت برابر با اصل آقای احمدی نژاده!

  • علی اکبر
    0

    ایشون معتقد به لزوم وجود دو مجلس هستند. دو مجلس هیچکاره و بیکاره! لابد اون موقع جنابعالی باید دو تا نظر بدی، یکی در مورد این مجلس یکی در مورد اون مجلس!

  • کاربر ناشناس
    0

    قانون قابل اصلاح نیست؟ در هر زمان اصلاح باید نفع مردم در نظر گرفته بشه به روز رسانی ضرورت کاره تا مشکلات کمتر شود اقای منصوری و طبری ببینید تا کجا پیش رفتند و خوردند و بردند دیگران هم در خواب غفلت چند نفر مثل اینها وجود دارد کسانی که مردم را جدا از دیگر اصلها میکنند دوست نیستند قبل از رو شدن ماجرای این دو نفر مردم جرات داشتند بگویند اینها مشکل دارند؟ نه

  • حمید
    0

    کل خاندان لاریجانی به نظرم باید حساب پس بدن که چطوور این همه سال تمام خاندان همه جای این کشور ریییس بودن هر ارگانی شما میرفتی لاریجانی یدونه بود .تو کارخونه کار کردن واسه کارگری دو برادری قبول نمی‌کردند نمی‌دونم چی شد.‌‌‍‌........؟دم احمدی نژاد گرم به هر خاندانی کلید کرد ترکوند

  • اسماعیل نوغانچی صالح
    0

    آقای با هنر بعد از این مدت در مجلس هنری از شما ندیدیم گهی به تخته گهی به میخ نشد برادر.....

  • پاسوز
    0

    احمدی‌نژاد در هشت سال چه گلی به سر مردم زد بغیر از اینکه ایران را ذیل بند هفت سازمان امنیت برد بازم دم آقای دکتر روحانی ودکتر ظریف گرم که خیلی از مسائل بین‌المللی را حل کردند

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      روحانی و ظریف مسائل بین المللی حل کردند کجا با دلار 23هزار تومان یا پاسپورت 194 تو فقط .....هستی

  • ایرانی
    0

    اولا آقای باهنر وضع آقای احمدی نژاد در شهر ومحله خودمان بسیار عالیه،دوما سران قوا،اگر ضعف مدیریتی داشته باشند،واقعا جای بسی تاسفه،و این قضیه طبری،سرمایه اعتماد اجتماعی را واقعا زیر سوال برده!!

  • ایمان
    0

    فقط احمدی نژاد و دیگر هیچ

  • عبدالرزاق بدری
    0

    بااین نظرجناب آقای باهنر موافقم که نیاز به دومجلس داریم. یک مجلس قانون گذاری ویک مجلس محلی برای حل مشکلات مردم که مجلس دوم لازم نیست درتهران‌باشد . دراستانها مجالس محلی شکل گیرد وهرساله هم یک یادو نشست سراسری داشته باشند. مجلس قانونگذاری ازنخبگان جامعه درهررشته ای تشکیل شود. هم صرفه جویی درامکانات خواهد شد.هم سریعتر قانون تصویب می شود.

  • شهریاری
    0

    اخه ادم خندش میگیره چرا میگن لاریجانی اصلا از کارای اون طبری بیپدر خبر نداشته اصلا این خودش یه جرمه برای لاریجانی چرا حواسش به زیر دستاش نبوده مگر اینکه خودش هم باهاشون همدست بوده باشه بعدش یه جرم دیگه تو یه کارخونه فکسنی دوتا برادر رو به کار نمیگیرن چطوری هر جا میبینیم یه لاریجانی وجود داره ماشااله به اون شلنگ و باغچه!!!!

  • سعید عبدالخانی
    0

    آقای باهنر ؛ لطف کنید درباره احمدی نژاد رای ندید شما و امسال شما اگر پدرانتان تو پیروزی انقلاب نقش مهمی نداشتن شما الان هیچ جایگاهی تو نظام ندارید پس لطف کن گلیم خودت رو بکش بالا برو به آخرت خودت برس ؛؛؛ احمدی نژاد لایق ریاست جمهوری هست اگه باز بهش خیانت نکنن و رد صلاحیت نشه بلکه خیانت به تمام مملکت بشین سر جات

  • ستار
    0

    این باهنر هم شده سخن چین و مث این راندده تاکسی ها تو همه چی حرف میزنه و نظر میده و حرفهی بیخودی میزنه اصلا معلوم نشد این باهنر خاصیتش چی بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟