رئیس جمهور:

اعتراف می‌کنم در بخش مسکن دچار عقب ماندگی شدیم

رئیس جمهور گفت: اعتراف می‌کنم در بخش مسکن دولت دچار عقب‌ماندگی شد.

اعتراف می‌کنم در بخش مسکن دچار عقب ماندگی شدیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افتتاح‌های مهم روزهای اخیر را برای آبادانی و امنیت شرق ایران بسیار مهم و سرنوشت توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم توسعه استان‌های محروم و بویژه سیستان و بلوچستان بود.

وی گازرسانی از جمله طرح‌های اجرایی در این استان بود؛ استانی که از نعمت گاز محروم بود و وقتی در دولت یازدهم مشعل گاز در زاهدان روشن شد، یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.

ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید

روحانی اظهار داشت: با اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور انجام شد، ظرفیت این بندر از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید و این تحول بزرگ، نه تنها برای سیستان و بلوچستان و ایران، بلکه برای خط ترانزیتی جنوب و شمال بود که در مراسم افتتاح ‌آن، مقامات مسئول از شرکت‌ها و کشورهای مختلف شرکت کردند.

تکمیل راه آهن ایرانشهر- زاهدان- خاش تا پایان دولت دوازدهم

رییس جمهوری گفت: یکی از اقدامات مهم دیگر، مساله راه‌آهن چابهار و اتصال آن به راه‌آهن سراسری کشور و ایجاد خط راه‌آهن ۷۳۰ کیلومتری از چابهار تا زاهدان بود که در طول این چند سال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تا حالا برای این خط راه‌آهن هزینه شده است و روز گذشته برای اولین بار ریل‌گذاری در این راه‌آهن از زاهدان شروع شد و در ماه‌های آینده از سمت چابهار هم شروع خواهد شد.

روحانی گفت: امیدواریم تا پایان امسال طبق قولی که وزارت راه به ما داده، این راه‌آهن را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان هم به خاش برساند و مابقی هم تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

وی با تبریک افتتاح خط آهن چابهار- زاهدان به مردم سیستان و بلوچستان گفت: این خط راه آهن یکی از کارهای بسیار مهم در دولت یازدهم و دوازدهم است. این پروژه بحث استانی نیست، بلکه بحث ملی و بالاتر، بحث بین‌المللی است که از اقیانوس هند در چابهار شروع می‌شود و به همه راه‌آهن‌هایی که در منطقه آسیای مرکزی، قفقاز، چین و روسیه و حتی اروپا قرار دارد، متصل می‌شود.

تکمیل طرح آبیاری مدرن ۴۶هزار هکتار در سیستان و بلوچستان

روحانی به اجرای طرح آبیاری مدرن در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بخشی از طرح مجهز کردن و آبیاری مدرن ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان افتتاح شده و بخش دیگر هم تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

رییس جمهوری از وحدت و هماهنگی و اتحاد بین اقوام، شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان و ایجاد امنیت بسیار خوب در سال‌های اخیر که توسط مردم در قدم اول، همه اقوام و همه طوایف و نیروهای مسلح عزیز ما ایجاد شده، ابراز خرسندی کرد.

یک میلیون هکتار برای ساخت مسکن واگذار می‌شود

روحانی با اشاره به تصمیمات هفته جاری دولت در زمینه مسکن، بورس و ارز گفت: به عنوان رییس جمهوری اعتراف می‌کنم به دلیل اینکه برخی از طرح‌های مسکن ما متأسفانه اجرایی و عملیاتی نشد، یک عقب‌ماندگی در دولت یازدهم در زمینه مسکن داشتیم، البته طرح‌هایی که در زمینه هوایی، ریلی، جاده‌ای و بنادر به خوبی اجرا و عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: در مسکن چون گرفتار سامان دادن به مسکن‌های ناتمام و بدون خدمات بودیم، به طور طبیعی دچار یک عقب‌ماندگی شدیم و در دولت دوازدهم با تلاش فراوان باید این عقب‌ماندگی را جبران بکنیم.

رییس جمهوری گفت: اولین اقدام مهمی که در هفته‌های اخیر انجام گرفت اینکه ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد. البته این رقم ۲۵۰ هزار هکتار، اولیه است و به زودی به یک میلیون هکتار خواهد رسید.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: در اولین قدم برای آنچه مورد نیاز برای مسکن مردم است، باید زمین مورد نیاز را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بدهیم تا این وزارتخانه شهرک‌ها را طراحی کند، بخش‌های مسکونی و بافت فرسوده را ترمیم کند، در روستاها فعال شود و به نیازمندانی که نیاز به مسکن دارند، یاری برساند.

روحانی افزود: اولویت اول دولت تامین مسکن برای افرادی است که ما پول خود را به عنوان «مسکن یکم» در بانک گذاشتند که این افراد بیش از حدود ۳۰۰ هزار نفر هستند. اولویت بعدی دولت تامین مسکن مستأجرانی است که در شرایط اقتصادی‌ آن‌ها با سختی می‌گذرد و متقاضی مسکن هستند.

وی تصریح کرد: وزارت راه‌وشهرسازی سامانه‌ای را برای مردم راه اندازی کرده و آنهایی که به مسکن نیاز دارند در این سامانه ثبت نام شده‌اند، غربال‌گری اول نیز در این ثبت‌نام انجام گرفته و آنهایی که دارای مسکن بودند و یا زمینی را برای مسکن قبلاً دریافت کردند در این غربال‌گری حذف شده‌اند و الان معلوم است که چه کسانی داوطلب هستند، چه افرادی نیازمند هستند و چه افرادی در اولویت قرار دارند.

تصمیمات جدید مسکنی برای مستاجران تا ۲ هفته آینده

روحانی گفت: البته در زمینه مسکن نسبت به مستأجران در هفته‌های اخیر فشار زیادی بود و در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفتیم برای محدودیت افزایش اجاره بها از سال گذشته به سال جاری، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، در شهرهای بزرگ ۲۰ درصد و در سایر مناطق نیز ۱۵ درصد اجرایی وعملیاتی شود

رییس جمهوری با بیان اینکه این تصمیم بر بازار استیجاری مسکن تأثیرگذار بوده است، افزود: البته اقدامات دیگری را باید انجام دهیم و ما روز دوشنبه این هفته جلسه مسکنی داشتیم که تصمیمات دیگری هم اتخاذ کردیم البته برخی از تصمیمات ما چون به هماهنگی بین بانک‌ها و وزارت مسکن نیاز دارد، یکی دو هفته دیگر دوباره جلسه مسکن برگزار می‌شود و آنجا این طرح را نهایی و اعلام می‌کنیم که این هم یک کمک بسیار خوبی برای مستأجرین خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم در طول سال ۹۹ و ماه‌های اولیه سال آینده و تا پایان دولت دوازدهم شاهد یک تحول بسیار خوب و مثبت در زمینه مسکن باشند.

بورس باید با استحکام به راه خود ادامه دهد

روحانی بورس را مسأله دوم و بسیار حائز اهمیت دولت توصیف کرد و با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: بورس باید با استحکام راه خودش را ادامه دهد؛ مردمی که وارد بورس شدند، اعتمادشان به سازمان بورس و شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد و دولت است و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم.

رییس جمهوری افزود: برای اینکه بورس بتواند در روند افزایشی و رو به رشد، راه خود را مطمئن ادامه دهد، باید عرضه اولیه را زیاد کنیم.

وی بیان کرد: در جلسه ستاد اقتصادی دولت به سازمان بورس اعلام کردیم که خودشان طبق قانون سهم شناور را - اگر هماهنگ شدند با وزیران مربوطه چه بهتر و اگر هماهنگ نشدند- مستقیماً عرضه کنند و این دستوری است که خطاب به سازمان بورس صادر شده و باید به آن عمل کند. سهام شناور هم باید عرضه شود و وزارتخانه‌هایی که باید سهام لازم را بیاورند عرضه کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: خوشبختانه امروز در جلسه دولت هم بحث سهام «هلدینگ سیمان» و هم «شستا» که انجام شده و باید ادامه داشته باشد، نیز مطرح شد.

روحانی عرضه سهام شرکت‌های دولتی را حرکتی امیدوارکننده دانست و گفت: از سوی وزارت نیرو شرکتی به زودی عرضه می‌شود که ۶ هزار میلیارد ارزش آن است.

رییس جمهوری با اشاره به تصمیم جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: همچنین سازمان بورس را هم موظف کردیم زمان بررسی‌هایی که برای شرکت‌ها انجام می‌دهد که حدوداً هفته‌ای یکی دو شرکت است، این را هم تا ۵ شرکت افزایش دهد.

آزادسازی سهام عدالت؛ ۳۰درصد عید غدیر؛ ۳۰درصد ۲۲ بهمن

رییس جمهوری گفت: با اقداماتی که وزیران انجام خواهند داد شاهد استحکام بورس خواهیم بود. سهام عدالت هم که در شرایط فعلی کمک خوبی بود برای مردم و نشاط خوبی برای مردم بود.

روحانی با بیان اینکه ۳۰ درصد سهام عدالت قبلاً آزاد شده است، افزود: ۳۰ درصد این سهام برای عید غدیر آزاد و ۳۰ درصد هم برای ۲۲ بهمن آزاد خواهد شد؛ و مردم مختار هستند که سهام عدالت خود را به هر ترتیبی که می‌خواهند یا به روش مستقیم و یا توسط شرکت‌های استانی غیر مستقیم مدیریت کنند.

رییس جمهوری افزود: نسبت به شرکت‌های استانی هم مقرراتی که لازم بوده، تهیه شده، بحث کردیم، کانونی که بنا بوده در تهران فعال شود، چارچوب آن را مصوب کردیم که کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و شاهد مسیر مثبت در زمینه بورس خواهیم بود.

روحانی همچنین درباره موضوع ارز گفت: کسی که صادر کننده کالا یا خدماتی به خارج است، نباید فکر کند که این ارز متعلق او است و به هر شکل و هر زمان که خواست می‌تواند ارز آن را بیاورد.

در جلسه ستاد اقتصادی دولت به سازمان بورس اعلام کردیم که خودشان طبق قانون سهم شناور را - اگر هماهنگ شدند با وزیران مربوطه چه بهتر و اگر هماهنگ نشدند- مستقیماً عرضه کنند و این دستوری است که خطاب به سازمان بورس صادر شده و باید به آن عمل کند. سهام شناور هم باید عرضه شود و وزارتخانه‌هایی که باید سهام لازم را بیاورند عرضه کنند

صادرکننده کالا باید ظرف سه ماه ارز را برگرداند

رییس جمهوری تصریح کرد: هر فردی کالایی را به خارج صادر می‌کند، موظف است در مدت ۳ ماه پول آن را برگرداند، اگر در ۳ ماه برگرداند، طبق معمول در بازار نیما و در سامانه نیما عرضه می‌کند و ارز خود را طبق چارچوبی که در کشور است، می‌فروشد.

روحانی بیان کرد: اگر افراد ارز صادراتی را عرضه نکردند و به تأخیر افتاد، ارز او را بانک مرکزی به قیمت پایان مهلت‌اش خواهد خرید و او حق ندارد دیگر در بازار نیما و به روز عرضه کند.

رییس جمهوری افزود: به محض اینکه مهلت ۳ ماه تمام شد همان روز، روز قیمتی است که بعداً بانک مرکزی از او ارز را خواهد خرید؛ اگر قیمت پایین بیاید به قیمت پایین‌تر می‌خرد، اما اگر هم بالا برود، به قیمت بالاتر از او خریداری نخواهد شد.

روحانی گفت: برخی از صادرکننده‌ها، این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند با این هدف که ارز بالاتر برود و خود اینها هم در فضای مجازی ترویج می‌کنند و در فضای روانی جامعه می‌دمند که ارز گران شود تا گران‌تر بفروشند؛ این کار خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است.

تخلف برخی صادرکنندگان به مردم قابل تحمل نیست

روحانی با بیان این که «همه آزادیم در صادرات فعال باشیم» تاکید کرد: باید کالایی که در این کشور یارانه‌ای در اختیار صادرکننده قرار می‌گیرد، او صادر کند سودش را هم ببرد؛ آزاد است تا ۳ ماه هر زمانی خواست بیاورد و وارد کشور کند، در سامانه نیما عرضه کند و با خریدار توافق کند و همه اینها آزاد است؛ اما اگر خواست تخلف کند و از لحاظ اقتصادی به ملت ایران فشاور بیاورد، برای ما قابل تحمل نیست.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: از هر دو رییس قوه - رئیس قوه مقننه و رئیس قوه قضائیه - تشکر می‌کنم که هر دوی آنها در سخنرانی‌ ها و مواضع‌ خود رسماً حمایت کردند از این که کسی که ارز خود را برنگرداند با او برخورد قضایی خواهد شد و این یکی از نمودهای هماهنگی سه قوه بود که در همین روزهای اخیر شاهد آن بودیم و این بسیار ارزشمند است.

رییس جمهوری با بیان اینکه «همه کشور، دولت و کل قوای سه گانه نسبت به تخلف ارزی صادرکنندگان نظر واحد دارند» افزود: هر که کالایی صادر می‌کند ارز آن را باید به ملت و کشورش برگرداند مخصوصاً در این شرایطی که آمریکایی‌ها می‌خواهند علیه ما توطئه کنند و ما همه موظفیم در برابر توطئه آمریکا ایستادگی و مقابله کنیم.

وزارت خارجه نماد قدرت سیاسی است

روحانی گفت: به مناسب ۲۳ تیرماه که روز تعامل سازنده ما با جهان یکی از روزهای ماندنی و تاریخی ما بود؛ از ملت ایران بخاطر حمایت‌هایشان از سیاست خارجی دولت، از رهبر معظم انقلاب بخاطر هدایت‌هایشان و حمایت‌هایشان در سیاست خارجی، از شورای عالی امنیت ملی که همیشه در این زمینه کمک کرده و مخصوصاً از وزارت امور خارجه تشکر کنم.

رییس جمهوری گفت: هر کشوری که دارای قدرت‌های ملی است، (قدرت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی) یک نماد دارد، نماد قدرت سیاسی وزارت خارجه و نماد وزارت خارجه شخص وزیر خارجه است.

وی افزود: امام(ره) در دوران رهبری‌شان همیشه به این مسأله اهمیت خاصی قایل بودند که وزیر خارجه مورد احترام باشد؛ رهبرمعظم انقلاب هم همیشه هر کجا بودیم شاهد بودیم که همیشه از دولت و وزیر خارجه حمایت کردند.

روحانی تصریح کرد: در مدت این ۷ سال کارهای بسیارعظیم و بزرگی انجام گرفته است؛ این کار آنقدر با عظمت است که دشمنان هم ناچارند در برابر این عظمت کار پذیرا باشند، بپذیرند و قبول کنند.

رییس جمهوری گفت: در این مدت قطعنامه‌های شورای امنیت کنار گذاشته شده است که قطعنامه‌های فصل هفتمی یعنی یک کار بی نظیر نظیر در تاریخ است که ۶ قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران بدون اینکه یک روز و یک لحظه اجرا شود، در یک روز لغو شود.

روحانی افزود: لغو قطعنامه‌های ضد ایران در تیر سال ۹۴ کار عظیم و بزرگ در تاریخ ایران بود، که این کار هیچ‌وقت تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و این یک پیروزی سیاسی دائمی در تاریخ ایران است.

رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران پرونده PMD را بسته است؛ پرونده‌ای که آمریکا و اسراییل سال‌ها آرزو داشتند که این پرونده را سالیان دراز یا برای همیشه به عنوان یک معضل برای جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند و بسته شدن این پرونده کار عظیم وبزرگی است که انجام شده است.

وی گفت: بعد از اینکه سال‌ها در دولت دهم حاضر نشدند ایران را بپذیرند، دولت یازدهم کاری کرد که ما از تحریم و لیست (FATF) خارج شدیم و این کار عظیم و بزرگی بود که وزارت خارجه و وزارت اقتصاد ما در دولت یازدهم انجام داد و اکنون با مشکلی مواجه‌ هستیم که امیدواریم باز هم همه تلاش کنیم از این مشکل در یک مقطعی خارج شویم ولی این کار در دولت یازدهم شد.

روحانی کنوانسیون دریای خزر، توافق با عراق برای لایروبی اروند در بغداد، توافق و حضور ایران در اتحادیه منطقه ای اوراسیا، از اقدامات بسیار مهم دولت و وزارت امور خارجه است که انجام شده است.

وی گفت: اساساً برای روابط خارجی‌ از روز اول یک نگاه استراتژیک داشتیم و داریم؛ نگاه ما، تعامل بسیار خوب، نزدیک و سازنده با کشورهای منطقه و همسایگان است که با بسیاری از کشورهای همسایه روابط بسیار خوب و نزدیک داریم به جز آن دو کشوری که خودشان نخواستند و گر نه آنها هم اگر می‌خواستند روابط خوب می‌خواستیم با آنها داشته باشیم.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: روابط خوب با کشورهای مهم آسیایی و اروپایی که مد نظر ما بوده است و رابطه خوب با چین، هند، روسیه و حتی رابطه خوب با اروپا هم مد نظر ما بوده است که اروپایی‌ها یک مقطعی درست عمل کردند و یک مقطعی نتوانستند و تحت فشار آمریکا متأسفانه به تعهدات خود را درست عمل نکردند و آن تقصیر خود اروپایی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد:همیشه به دنبال روابط نزدیک و خوب با کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا بودیم و این روابط هم به خوبی ادامه پیدا کرده است.

روحانی گفت: وزارت خارجه کاملا فعال است. همین امروز و در همین لحظه، وزیر خارجه در دولت بود و بخاطر کاری که توافق کردم سریع دنبال آن برود و اینها به طور مداوم درحال فعالیت هستند.

رییس جمهوری گفت: دشمنان کشور و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم هدف‌ اصلی‌شان از فشارها و تفرقه‌افکنی‌ها، اول جدایی بین ملت و نظام است. دشمنان می‌خواهند مردم را از نظام جدا و از نظام مأیوس کنند، هدف دوم آنها ایجاد اختلاف بین قوای سه‌گانه و مسئولین کشور است. نباید به آمریکا و اسراییل اجازه دهیم به اهداف‌شان برسند.

دولت همیشه خواهان روابط صمیمی با دیگر قوا است

روحانی بیان کرد: دولت به سهم خود همیشه خواهان روابط صمیمی و برادرانه در چارچوب قانون اساسی با قوه مقننه و قوه قضائیه است. امروز هم تصمیم دولت همین است و این تصمیم را همیشه ادامه می‌دهیم و امیدوارم تصمیم دو قوه دیگر نیز همین باشد.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: امروز خواست ملت این است که سه قوه در کنار هم و دست به دست هم دهیم و بتوانیم مشکلات کشور را حل و فصل کنیم. الان نه شرایط تنش است و نه شرایط بگو مگو؛ الان کشور در شرایط تحریم و فشار وکرونا است و این همه دشمن دارد.

رییس جمهوری مجددا تاکید کرد: دست صمیمانه و برادرانه را به سمت مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و نیروهای مسلح دراز می‌کنیم و همه در کنار هم تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، می‌خواهیم با هم کار کنیم.

وی گفت: در فرصت باقیمانده دولت که حدود یکسال و یک ماه از کار دولت باقیمانده است، می‌خواهیم همه طرح‌ها و فعالیت‌هایی که نیمه کار است، تکمیل و تمام کنیم و همه وعده‌هایی را که به مردم دادیم، اجرا کنیم.

روحانی تصریح کرد: نگذاریم توطئه‌های دشمنان موفق شود که ان‌شاءالله نخواهیم گذاشت و این راه را ان‌شاءالله ادامه خواهیم داد.

فردا واحد ۳.۵ میلیون تنی آهن اسفنجی در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

روحانی با اشاره به افتتاح طرح‌های ملی در کشور در هفته‌های اخیر گفت: پنجشنبه این هفته (۱۹ تیرماه) افتتاح‌های بسیار مهمی داریم که یکی از افتتاح‌ها به واحد ۳.۵ میلیون تنی آهن اسفنجی مربوط است.

وی افزود: یکی از افتتاح‌های دیگر که در استان سیستان و بلوچستان است پروژه «بافت بلوچ» که از لحاظ سنتی اساساً در سال‌های گذشته برای مردم بلوچ بسیار مهم بوده که فردا افتتاح خواهد شد و بسیاری از طرح‌هایی که داریم، در هفته‌های آینده افتتاح خواهیم کرد.

مجلس شادمانی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل است

روحانی درباره تصمیمات اخیر درباره مقابله با کرونا گفت: ما در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در موج اول کرونا بودیم و توانستیم با هماهنگی و همکاری که همه دست به دست هم دادیم و مردم، نیروهای مسلح، وزارت بهداشت و همه به میدان آمدند و از آن موج اول عبور کردیم.

رییس جمهوری گفت: وقتی به اردیبهشت رسیدیم یک آرامش و تنفس راحتی در کشور ما تا اوایل خرداد وجود داشت، خصوصاً نیمه دوم خرداد با یک موج جدیدی در استان‌های دیگر و نه در استان‌هایی که موج اول را داشتیم و در استان‌هایی که در آن دور موجی نبود، آنها دچارموج شدند و ما در این موج قرار داریم و ان‌شاء الله از این موج عبور خواهیم کرد.

وی گفت: برای عبور از این موج به تمام استان‌هایی که شرایط قرمز دارند، اختیار دادیم که ستاد استانی‌ آنها بتوانند تصمیمات لازم را برای محدودیت‌های موقت در آن استان اتخاذ کنند.

روحانی اضافه کرد: در این استان ها برای هر محدودیتی تصمیم بگیرند و به ستاد مرکز در تهران و کمیته بهداشتی و کمیته اجتماعی ارایه کنند، آنرا تأیید می کنیم تا اجرایی و عمل می‌شود بنابراین (اختیار) یکسری محدودیت‌ها را امروز به استان‌ها داده ایم.

رییس جمهوری بیان کرد: همچنین به وزارت بهداشت و درمان اختیار دادیم که مکان‌های پرجمعیت که می‌تواند مشکل‌زا باشند مخصوصاً آنهایی که دقیق مراعات نمی‌کنند، تعطیل یا پلمپ شود و اجتماعات را به صورت اینکه مجلس شادمانی و عزا باشد تا اطلاع ثانوی تعطیل است برای اینکه بتوانیم مردم را حراست و حفاظت کنیم.

ارائه خدمات به افرادی که ماسک نزنند ممنوع است

روحانی با اشاره به تصمیم اخیر درباره پوشیدن اجباری ماسک گفت: تصمیم گرفتیم در جاهای شلوغ و محلی که محل اجتماع مردم است، پوشیدن ماسک در مترو، اتوبوس، بعضی از بازارچه‌ها و در ادارات دولتی الزامی شود و اگر کسی آمد و دارای ماسک نبود در محل سرپوشیده شلوغ به او ارایه خدمت داده نشود، بنابراین مسیرمان را با این مصوبات ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که با همکاری همه بتوانیم تا پایان تیرماه با اجرای برنامه‌هایی که داریم وارد یک مرداد آرام‌تری شویم.

روحانی گفت: امیدواریم ماه مرداد و شهریور برای ما ماه آرام‌تری باشد همچنین امیدواریم در فصل پاییز گرفتاری آنفلوآنزا به آن صورت نباشد و بتوانیم از کشور و سلامت، معیشت و امنیت مردم ان‌شاء الله حفاظت و حراست کنیم.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • محسن نوروزی
    0

    شما بفرمایید در کجا عقب نبودید ...باید روزی پاسخگوی رفتارتان برای مردم عزیز باشید...وان روز نزدیک است...

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      موضوع بسیار مهم امروز مردم دانستن سیرتا پیاز قراداد با چین است چون عقب ماندگی ها در تمامی عرصه ها مشهود است.میزگردی در تلویزیون برای آگاهی و اطلاع مردم ضروری است تا مثل داستان جنگ و مک فارین و برجام و دریای خزر و موضوعات دیگر به تاریخ سپرده نشود.خریدن آچار چینی بهدر دادن پول است.

  • ناشناس
    0

    خدالعنتت کند روز گارمان سیاه شده

  • ایرانی جانم فدای وطنم
    0

    با سلام: جناب رئیس جمهور شما نه در مورد مسکن بلکه در تمام امور نتوانستید مملکت را بسوی پیشرفت سوق دهید.مردم مملکت جمهوری اسلامی از اعتمادی که به شما کردن واقعا پشیمان هستند. چه از نظر قیمت های سر به فلک کشیده شده بلکه از نظر امنیت و رفاه. به نظر بنده استعفا بدهید به نفع شما و وطن و هموطنان میباشد.

  • نام آشنا
    0

    اعتراف به چه درد مردم می خورد؟

  • محمود
    0

    سلام ما که گفتیم شما عقب مانده اید قبول نداشتید حالا که....میگی عقب ماندم خدارا شُکر خودتون قبول دارید

  • کاربر ناشناس
    0

    کسی حق نداره به رئیس جمهور توهین کنه شما اگر مشکل دارین قرار نیست همش سر این بنده خدا خالی کنید شما همکاری کنید تا مملکت آباد بشه

    نظرات شما -
    • ...
      0

      شما داداششي يا فك و فاميلش ؟؟؟ شما كه طرفداريشو ميكني بيا خودت همكاري كن و مملكت و آباد كن... مردم نون ندارند بخورند ، خونشون بجوش اومده ، معلومه كه تو نفست از جاي گرم درمياد.

    • کاربر ناشناس
      0

      مردم قرارنیست داخل خونه یشینن دولت بهشون پول بده من گفتم کسی حق نداره حرف بد بزنه این پیرمرد چه گناهی کرده

    • ناشناس
      0

      اخی طفلک دلم سوخت برای این پیرمرد. این ریششو تو دروغگوی نیرنگ وفریب وبدبخت کردن ملت ایران وتسلیم دربرابر کدخدا سفید کرده مظلوم پیرمرد

    • جومونگ
      0

      آی زرت....!!!!!!!

    • ناشناس
      0

      نکنه پسرش هستی

    • سوسانو
      0

      اخی...تحت تاثیر قرار گرعتم

  • 1
    0

    ما 7 سال هست داریم میگیم شما تو مسکن، صنعت و صادرات، آموزش عالی، کشاورزی و نفت عقب افتادگی دارید. اما شدیم بی شناسنامه و بی سواد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درود بر شما که. حرفهای. ملیونها. انسان. را. بصد آی رسا. گفتید. اما. گو. گوشو. شنوا

  • وطن پرست
    0

    خوشم میاد این کامنتارو برای رئیس جمهور منتشر می کنید ولی برای بقیه افراد نظام خیر، همیشه برای حفظ بعضی موارد مملکتی باید یکی باشه ک کاسه و کوزه هارو بر سرش بشکنید، مثل رفسنجانی، خاتمی ، احمدی نژاد و حالا روحانی ک بگید مقصر اینا هستند اگه این بره همه چی خوب میشه ولی هر دوره نسبت به قبل بدتر میشه پس باید دنبال مشکل جای دیگه گشت، که به نظرم خیل عظیمی از مردم این ماجرای بد و بدتر متوجه شدند و فک نمی کنم گول بخورند و بهتر برای غارت مردم و سرزمین ایران فکر دیگه ای بکنید

    نظرات شما -
    • عامووو
      0

      اغای وطن پرس پرست .. رییس جمهور بعنی شخص اول امور اجرایی...اینایی که اسم بردی،رییس جمهورند بایستی مشکلات رو حل می کردن....اگه اینا جواب ندن ...،عمه ات میخواد جواب بده!!!!

    • ایرانی
      0

      چطور عامووووو ساندیس خور:)

  • ناشناس
    0

    آقا تو رو خدا زودتر برو، بخدا از شما داناتر و اصلح تر خیلی زیاد داریم، شما برو استراحت کن منزل، خسته نباشی قهرمان

  • سمبل
    0

    شما باید خیلی چیزها را اعتراف کنید ...مثال .اعتراف کنی که هیچ اختیاری نداشتی فقط یک تنخواه گران بودید

  • کاربر ناشناس
    0

    یاحجت ابن الحسن کلیدو بگیر از حسن محمووووووووووووووووووودددددددد کجایییییییییییییییییییییییییییییییییییی که حسن داغونمون کرد

  • سرباز
    0

    حالا داری اعتراف می کنی حالا که دوران ریاست جمهوری شما با نا کارآمدی باعث شد قدرت خرید مسکن در خیلی از مردم از بین بره اعتراف شما هیچ فایده ایی برای ملت نداره ما خواهان محاکمه اخوندی وزیر چند هزار میلیاردی شما هستیم

  • ناشناس
    0

    البته درست است که در مسکن عقب هستیم اما خدا راشکر در دلار و انواع ارز،مالیات،تورم و انواع رتبه های جهانی در زمینه کیفیت زندگی،سرانه درآمد،وضعیت اقتصادیIQو.......پیشرفت زیادی کردیم

  • سیدرسول موسوی
    0

    دو سال پیش ماهیانه 500دلار یعنی میلیون و هشتصدهزار درآمد داشتم الان با این تورم100دلار درآمد دارم یعنی دو میلیون و دویست هزارتومان علی برکت الله

  • روح اله
    0

    سال اول ریاست( دولت قبل مردم رو با مسکن مهر بیچاره کرد) سال دوم: دولت قبل سهام عدالت به همه مردم نداد سال سوم:یارانه دادن به مردم اشتباه بوده سال چهارم: فیلتر کردن یعنی بازی با روح مردم سال پنجم: ارتباط با دنیا و برجام کلید مشکلات مردم سال ششم: کلید مشکلات برجام و تو جیب ترامپ سال هفتم: کلید مشکلات تو جیب ترامپ سال آخر : اعتراف میکنم در همه ی سالها عقب افتادیم مردم ببخشید.

  • ایرانی
    0

    میگن درویشی شبی در سرای متمولی سکنا گزید.در این سرا غرق لذات زندگی شد .صبح که شد طبق گپ دوشین با میزبان عزم ادامه سفر کرد.اصرار میزبان بر ماندن برای شبی دیگر سود نداشت.غروب باز درویش بر درب کوبید که عصایم را جا گذاشتم و باز شبی دیگر با خوشی های زایدالوصف ثروت به صبح کرد.باز عزم سفر و باز برگشت در غروب که این چند روز تکرار شد و عاقبت میزبان سخن کرد که درویش تو هم مثل من عاشق لذات زندگی هستی بیا و آن کن که هستی.الغرض مثل مثل حاکمان ماست .

  • علی محمد صادقیان
    0

    زنگ انشا تموم شد زنگ حساب نزدیک است , باید به خیلی از عقب افتادگی ها اعتراف کنی .

  • مری
    0

    خوب بودی رعیس مسکن پول ملی فرهنگ منابع هرچیوفکرش کنی عقب موندیم

  • مرتضی دادا
    0

    امروز جمعه بود ایا چون جمعه ها معمولا متوجه میشد

  • ناشناس
    0

    نیس در زمینه های دیگه عالی بود؟! یه نگاهی به دور اطراف و شون کنن همه چیز دست شون می یاد!!!!!

  • س.ق
    0

    متاسفانه خیانت بزرگی در حق ما بی خانه ها شده است و این اعترافات داغ ما را بیشتر میکند!!

  • باقری
    0

    واقعا این دو دوره ریاست جمهوری باعث فقر و معضلات اجتماعی شد در همان ۱۰۰ روز اول همه چی معلوم شد

  • بیتا
    0

    آقای روحانی عزیز یک کاری کن حد اقل اجناس خوراکی ارزون بشه خیلی گرونیه جهنم برامسکن میریم تو روستاها

  • میرزایی
    0

    چرا وزیرات میان تو مجلس خون سردار سلیمانیو میکنن سر نیزه؟ شما ها همون جماعت قران سر نیزه کن ۱۴۰۰ سال پیشین

  • محمد
    0

    یه خطشو بیشتر نخوندم حرفای خسته کننده و تکراری

  • حمیدرضا
    0

    پولشو خوردی یه آب هم روش

  • مریم
    0

    یعنی چی خود اعترافی هم شد روش جدید فرار از مسئولیت دولت فکر میکنه ناله بزنه یعنی وظیفشو انجام داده نه داداش شما خودت باعث این عقب افتادگی ها هستی برو کارتو درست انجام بده به جای روضه خوندن

  • جواد احمدی
    0

    پی وجدان ایکاش مسگن بود فقط سکه چی دلار چی میگی ماشین رو کجای دلمون بذاریم از همه مهمتر ارزاق عمومی چی خدا ازت نگذره مردم رو افسرده و خموده کردی قیامت چه جوابی داری بدی به ۸۰ میلیون ایرانی

  • ناشنس
    0

    اعتراف نکن شرم اوراست که رییس دولتی در ماههای پایانی تازه به عقب نگاه کند شاید هم از داخل اتومبیل ضد گلوله به مردم عصبی نگاه نکر دی وخجالت بکش

  • ملت
    0

    الان اعتراف این اغا چه کمکی به خسارت هایی که زد میکنه هشت سال کشور رو بع قعرچاه برده چه کمکی میکنه بالا بیاد کشور؟مگر بزرگان روز اول نگفتند هرثانیه ریس جمهوربودن این اقا کلی ضررو زیان وهزینه است؟تومملکتی که هیچ مسول دلسوزی نداره این چرت پرت ها چیه؟طرف سرکرده باندبود بهتراز جای قبلش جا خوش کرد همه دیدن این اقا خسارت میزنه ولی ساکت نشستن بجای اینکه حق مردم رو مطالبه کنن مردم و سرکوب کردن الانم با چهارتا دادگاه نمایشی که اخرش با سپردن وثیقه ختم میشه دزدان ازاد ملت محکوم به حبس و اعدام ما دیگه به خدایی پناه میبریم که قدرت وعظمتش از مسولین ایران بیشترو بزرگتره

  • م
    0

    توچی جلو رفتی آخه که فقط اعتراف میکنی مسکن رو عقبی مردم سوءتغذیه گرفتن فقرا دارن له میشن کی میخاد جواب اینارو بده آخه لعنت خدا بر کسانی که موقع انتخابات چشمشونو باز نمیکنن

  • بهروز
    0

    جالبه گرونی بنزین رو جمعه صبح فهمیده و مشکل مسکن رو سال آخر ریاست جمهوریش....مشتی یه جوری داری توضیح میدی که اینکار هر چی مشکل بزرگتر باشه دیرتر متوجه میشی...واقعا متاسفم اول برای خودم بعد برای مردم سرزمینم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟