۳ مرکز نوآوری تخصصی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین، گفت: با موافقت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ۳ مرکز نوآوری تخصصی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

۳ مرکز نوآوری تخصصی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

مصطفی مافی، اظهار داشت:‌ مرکز نوآوری تخصصی فرهنگ و هنر، مرکز زیست‌فناوری گیاهان دارویی و مرکز نوآوری مهارتی در دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای شهید بابایی 3 مرکز نوآوری تخصصی هستند که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهر قزوین ایجاد خواهند شد.

وی، با بیان اینکه پروپوزال نحوه تاسیس و راه‌اندازی این مراکز نوآوری ظرف یک ماه آینده آماده خواهد شد، گفت: قرار است این پروپوزال‌ها به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شود و پس از بررسی کارشناسی و رفع معایب بخشی از اعتبار ساخت و توسعه آنها توسط معاونت یادشده تامین شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین، حداقل بودجه لازم برای راه‌اندازی این 3 مرکز نوآوری تخصصی را 7 میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: برای ساخت مرکز نوآوری تخصصی فرهنگ و هنر در سرای سعدالسلطنه به 3 میلیارد تومان، برای احداث مرکز زیست‌فناوری گیاهان دارویی در پارک علم و فناوری قزوین به 3 میلیارد تومان و برای ایجاد مرکز نوآوری مهارتی در دانشگاه شهیدبابایی به یک میلیارد تومان بودجه و اعتبار نیاز داریم.

مافی، ادامه داد:‌ این مراکز نوآوری تخصصی به شرکت‌های و هسته‌های فناور پیش‌رشدی خدمات مشاوره برای ایجاد و توسعه کسب‌وکار می‌دهند تا این واحدهای پیش‌رشدی با استفاده از تسهیلاتی که پارک علم و فناوری در اختیار آنها می‌گذارد و کمک شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار استان بتوانند ایده‌های خود را به یک کسب‌وکار پایدار تبدیل کنند.

وی، با اشاره به حضور 120 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری قزوین عنوان کرد: برای جبران خسارت‌های ناشی از بحران کرونا از ابتدای امسال تا امروز حدود یک میلیارد تومان به این شرکت‌ها تسهیلات دادیم که البته رقم بسیار کمی است و فقط توانستیم به 20 شرکت وام‌های بانکی 50 تا 60 میلیون تومان بدهیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها