کرونا؛ بمبی ساعتی در تهران که به زودی منفجر می‌شود!

استاندار تهران وضعیت زرد تهران را مانند وضعیت قرمز در سایر شهرها می‌داند. شرایط به خوبی نشان از این دارد که مسئولین و دولت باید هرچه سریعتر اقدامات جدی تری در تهران به کار بگیرند.

کرونا؛ بمبی ساعتی در تهران که به زودی منفجر می‌شود!

به گزارش خبر فوری ، وضعیت کرونا در شهر تهران هر روز بدتر می‌شود. با اینکه طبق گفته مسئولین، وضعیت پایتخت فعلا در حالت هشدار قرار دارد و هنوز قرمز نشده، اما به قول استاندار، وضعیت زرد تهران مانند وضعیت قرمز است. همزمان با این هشدارها، شورای شهر هم در مورد شکل گیری یک وضعیت وحشتناک در تهران هشدارهایی را داده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در توییتی شیوع کرونا در تهران را "بسیار اسفناک" ارزیابی کرد. هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر هم از وضعیت بسیار سخت تهران در مواجهه با موج جدید کرونا خبر داد و گفت که فقط در یک روز حدود 70 بیمار کرونایی از دنیا رفته و در بهشت زهرا دفن شده اند. اما به راستی چرا وضعیت تهران انقدر مهم است و می‌تواند به راحتی تبدیل به یک فاجعه شود؟

آنچه بیشتر مسئولین بر آن تاکید دارند کلید واژه "غیر قابل کنترل" است. این عدم کنترل کرونا در تهران به چند دلیل می‌تواند تحقق یابد که در این گزارش سعی داریم بر آنها مروری داشته باشیم.

افزایش تعداد بستری‌ها و کاهش تخت‌های بیمارستانی

مهم ترین دلیل در رابطه با تهران، نسبت تعداد بستری های روزانه و تخت های خالی است. طبق گفته زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونای تهران فقط در روز سه شنبه 534 نفر بیمار کرونایی به بیمارستان ها مراجعه کرده و از این تعداد 84 نفر هم به بخش مراقبت های ویژه فرستاده شدند. شاید گمان شود که این وضعیت فقط مربوط به یک روز مشخص بوده، اما این تصورغلط است. طبق اعلام دکتر زالی حدودا 6 روز قبل از این تاریخ، 520 نفر بیمار کرونایی و 108 بیمار بخش مراقبت های ویژه در تهران ثبت شدند. این نشان می‌دهد که در تهران تعداد مبتلاها به طور میانگین، روزانه به 500 نفر می‌رسد و از این میان، 100 نفر هم کارشان به آی سی یو می‌کشد.

حالا بیایید به تعداد تخت های خالی بیمارستان های تهران نگاهی بیندازیم. طبق اعلام سایت معاونت درمان سایت علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، مراکز زیر در پایتخت مسئول پذیرش بیماران کرونایی هستند:

بیمارستان

ظرفیت خالی

امکان پذیرش بیمار

امام خمینی(ره)

0

ندارد

امیر اعلم

7

دارد

بهارلو

0

ندارد

ضیائیان

0

ندارد

سینا

14

دارد

شریعتی

0

ندارد

فرض کنید آمار فوق، دقیق و به روز شده باشد. حالا این آمار را مقایسه کنید با تعداد مبتلایان و اورژانسی های کرونایی تهران. نتیجه به اندازه کافی شوکه کننده هست.

کادر درمانی تحلیل رفته است

از طرف دیگر، فقط کمیت کرونا در تهران بالا نیست. وضعیت کیفی کادر درمانی و پزشکان از این هم مهمتر است. نباید فراموش کرد که حالا وارد پنجمین ماه ورود کووید 19 به ایران شده ایم. در این مدت، پزشکان و پرستاران و نیز سایر افراد کادر درمانی دچار خستگی شده و به شدت در حال تحلیل رفتن هستند. بالا بودن آمار ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا حکایت از این دارد که حافظان سلامت مردم در شرایط مساعدی قرار ندارند و با به خطر انداختن سلامتی خود برای نجات جان بیماران تلاش می‌کنند.

قدرت کرونای تهران بیشتر است

خطر دیگری که در مورد کرونا وجود دارد تغییر شکل بیماری در روزهای اخیر است. طبق گفته دکتر صادق‌نیت، رئیس‌مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، نکته نگران‌کننده‌تر در مورد کرونا این است که تعداد بیماران بدحال که نیازمند بستری در آی‌سی‌یو هستند، نسبت به بیماران بستری بیشتر شده است؛ به طوری که بیمارانی که نیازمند آی‌سی‌یو هستند، تعدادشان بیش از 40 درصد بیماران بستری است. همچنین تعداد بیمارانی که در آی‌سی‌یو بستری هستند و با کمک دستگاه تنفسی، تنفس می‌کنند، بالا رفته است. صادق‌نیت همچنین در مصاحبه ای تاکید کرد: "نکته نگران‌کننده دیگر این است که متاسفانه شاهد ابتلای جوانان‌مان هستیم؛ به طوری که تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در آی‌سی‌یو افراد جوان زیر 30 سال هستند که این موضوع نگرانی ما را بیشتر کرده است."

این اظهارات و بیاناتی شبیه این به خوبی نشان می‌دهد که موج جدید کرونا در تهران قوی تر است و بر خلاف حدس و گمان‌ها در مورد ضعف کووید 19 با گذشت زمان، این بیماری اصلا ضعیف نشده است.

جمعیت باورنکردنی، رفت و آمد و بمبی که می‌تواند منفجر شود

حتی اگر این موارد را هم در نظر نگیریم، باز یک امکان وحشتناک در مورد تهران وجود دارد که در مورد سایر شهرها وجود ندارد. تهران کلان شهری اقتصادی است که رفت و آمدهای روزانه قلب آن را تشکیل می‌دهد. جمعیت تهران در ساعات کاری به 18 میلیون نفر هم می‌رسد. بسیاری از افراد از شهرستان های اطراف و استان البرز و شهر کرج( که خود وضعیت مناسبی به لحاظ کرونا ندارد) وارد تهران می‌شوند. طبق گفته شورای شهر تهران، مترو این شهر روزانه یک میلیون نفر را جابه جا می‌کند. این درحالی است که ظرفیت مترو در شرایط عادی هم باید بیش از این باشد، چه برسد به شرایط کرونایی. ادارات شلوغ، بنگاه‌های اقتصادی پر رفت و آمد و مهم تر از همه دو بازار تجریش و بزرگ، تهران را مانند بمبی کرده که هر لحظه می‌تواند منفجر شود.

شاید به خاطر همین نکات باشد که استاندار تهران وضعیت زرد تهران را مانند وضعیت قرمز در سایر شهرها می‌داند. این شرایط به خوبی نشان از این دارد که مسئولین و دولت باید هرچه سریعتر اقدامات جدی تری در تهران به کار بگیرند. شاید اجباری کردن ماسک در فضاهای عمومی اقدامی لازم برای کنترل کرونا در تهران باشد اما کافی نیست. در روزهای اخیر بسیاری از بازگشت محدودیت ها به تهران سخن گفته اند. بسیاری از کاربران فضای مجازی در توییتر از الزام دورکاری در پایتخت صحبت کرده و برخی نیز از قرنطینه حرف زده اند. با این حال، دولت هنوز تصمیم مشخص و قاطعی در مورد کلان شهر تهران نگرفته است.

به نظر شما در مورد وضعیت تهران در روزهای سخت کرونایی چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 94
  • کاربر ناشناس
    0

    فقط قرنطینه مثل اروپا

    نظرات شما -
    • محمد اکبری
      0

      اروپاکه ازهمه بدتره اونا که قرنتطینه نکردن بزرگواراروپاوامریکاتونم دیدیم فقط مر دم بایدرعایت کنن میگن عروسی نریدعزانریددورهمی نگیرید انگار ازاین گوش میادازاون گوش میره صادقانه بگیم، مردم براشون عادی شده هرقانونی هم بزارن دورش می زنن

  • سید
    0

    گوش اگر گوش تو است ناله اگر ناله من آن صدائی که به جائی نرسد فریاد است......حسن پاشو.....حسن حسن...... خواب بسه.....پاشو دیگه ....اااااآ.....مردم دارند میمیرند پاااااااشو..... لاقل بگو کلیدرو کجات گذاشتی....... نخیر خودشو زده به خواب...... همه چیز آرومه حسن چقدر خوشبخته....نمیدونم انشالله تا شهریور همه از خواب پامیشندهمه....ما مردم ایران خیلی ساده و خوش باوریم.....فقط میگم خدایا دین ما مملکت ما ولایت ما را تحت توجهات امام زمان عج حفظ بفرما انشالله

  • ناشناس
    0

    هیچی واسه ماها جواب نمیده.قرنطینه م کنن باز ی عده میریزن پلیسو میزنن میرن مسافرت...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره . کسایی که رای منفی دادن برن فیلماشو تو اینترنت نگاه کنن

  • کاربر ناشناس
    0

    یک هفته تهران را تعطیل کنند درست میشه

  • نادان
    0

    مردم تو مکانهای مذهبی جمع بشن ودعاکنن که بلا ازکشور دوربشه * علما هم که نقش خودشونو باید ایفا کنن

    نظرات شما -
    • کرونا
      0

      این بیماری اول از حوزه شروع شد حالا نمیشه توی خونه دعا کرد

  • یک هم وطن
    0

    چراماهاک کم درامدیم اصلاب چشم رعیس جمهورنمیایم نداریم ضرردیدیم پول کرایه خونه ک ماشالله اوج گرفته خرج هاهم ک ماشالله سرسام اوره بخداخسته شدیم امام زمان بیا

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      واسه رییس جمهور کسر شانه ب طبقه متوسط و صعیف رسیدگی کنه

  • ...
    0

    اينو هر ننه قمري ميدونه ، ولي اينا نميدونن. بابا كارمندها رو دوركار كنيد. شهرها خلوت بشه.

    نظرات شما -
    • ۱۴
      0

      پامیشن دست زنو بچه رو میگیرن میرن ولایت

    • ناشناس
      0

      دور کار کنن ما شهرستانی ها بدبخت میشیم. تهرانی ها دسته دسته میان اینجا و کرونا رو هم میارن

  • کاربر ناشناس
    0

    در حال حاضر مشخص،است همه در شیوع بیشتر با کرونا همکاری و همفکری داشتند . و میخواستند شاهد این روزها باشیم .پس مردم باید خودشان کنترل امور را در دست بگیریند و پیشگیری کنند ، ضدعفونی ، ماسک،عدم مسافرت ،ضدعفونی ماشین ها مخصوصا ورودی و خروجی شهر های قرمز.....مردم بیدار باشید چون مسئولان میخواهند خواب باشند.....

  • احمد رضا
    0

    با سلام از روزی که بعد 13 بدر یواش یواش همه چی عادی شد همه جا باز شد حتی استخر کارمندان همگی آمدن سرکار و .... کاملا روشن بود به اینجا نیرسیم و از اینجا ان شااله عبور میکنیم و به جای بدتر میرسیم همه میدونستیم هم مردم هم مسئولین وقتی همه خواب بودیم .

  • سرباز
    0

    چی میگه این آقا می گه کارمندا رو دور کار کنند فکر کرده این جا سوییس هست همین که کارمندا ن دور کاربشوند وتهران هم تعطیل بشود ملت باشعور وفهیم وهمیشه در صحنه میریزن تو جاده ها تا برن شمال یا سفر کنن ولایتشون تمام ایران رو الوده تر از این می کنن

  • خلیل
    0

    1دولت راههای را زود باز کرد مقصر هست چرا اجازه تردد بین استانها را زودتر از موعد باز کرد خود دولت مگر تقویم ندارد ؟مگر تعطیلات پشت سر هم را در شب‌های احیا در تعطیلات عید فطر در تعطیلات 15خرداد نمی دید ؟ دقیقا اول این تعطیلات باک ماشین مردم را پر بنزین کردند راههای استانها را باز کردند دولت اهمیت نداد و اقای حریر چی گفت گله ای را خیلی کشور ها اعمال کردند ما هم داریم این تیوری را در ایران سیستم گله ای را اجرا میکنیم؟ چرا محدودیت ها را زودتر از موعد باز کرد وزیر بهداشت مگر امار را نمی دید؟ 2دولت با بودن بیماری مترو را بازکرد و کارهای ادارات را شروع کرد چرا؟ مگر مردم را نمی دید که رعایت نخواهند کرد چرا جلوگیری نکرد؟ صرف نوشتن پروتکل روی کاغذ عاقبتش اینه که میبینیم هزاران نفر با اجرای طرح ترافیک مجبور شدند از مترو استفاده کنند و الوده شدند. 3دولت جایی که بخواهد با زور همه کار را جلوگیری میکند اما برای ماسک فقط خواهش کرد ماسک بزنید؟ایا روسیه دیوانه است گفته هرکس رعایت بهداشت نکند تا 5سال حبس و زندان دارد؟الان هم در ایران میگه الزامی هست هیچ مجازاتی نگذاشته. 4چرا برای برگزار کنندگان عروسی و عزاداری مجازات نگذاشته؟چرا تالار ها را باز کرد اجازه کار داده؟ چرا مجازاتی نمیگذارد؟با لطفا و خواهش مگر میشه؟؟ 5برنامه های صدا و سیما هم اطلاعات درست نداده خودشان الان هم ماسک را مد روز و مدل جدید می اورندزیر چانه ؟خوب مردم همین را یاد میگیرند. نتیجتا بی برنامگی ها های و عدم رعایت و عدم درک درست مردم از بیماری باعث این شیوع گسترده هست باید قرنطینه کامل شود مثل ووهان چین البته اگر اقای حریر چی اجازه بدهد و نفرماید مدل قدیمی شده

  • سمیر
    0

    تنها راهش قرنطینه اس البته طوریکه مشاغل آزاد ضربه نخورن مگرنه کارمندا چه کار خاصی دارن میکنن؟؟همه ماشالله تو ادرات پشت سیستم در خال معامله بورس هستن وقتی نیازی به حضور حداکثری کارمندا نیست بهتره حضور کارمندارو به کمترین مقدار برسونن ما تو شهرداریم ارگانی که ۶۰هزار نیرو داره ببخشید همه ۶۰هزار که کار مفید نمیکنن فوقش ۲۰٪هم میتونن کارارو راه بندازن یا باقی ادارات به نظر منم بهتره الگو بگیریم از بعضی کشورا یا قرنطینه کامل یا حداقل نیرو چون احتمالا وضع بدتر میشه با ۱سر زدن به مترو خودتون میبینین چه خبره هرروز و اینطور فقط آمار مبتلا و مرگ و میر بیشتر میشه و بهتره جلوی مسافرتهای تفریحی گرفته شه که لااقل مریضی سرایت نکنه مردیم از استرس

  • کاربر ناشناس
    0

    ویروسها در تابستان به خواب تابستانی میرند و خیلی ضعیفند اصلا کرونا حالا کاری نمیتونه بکنه و این آمارها همش دروغه و من که باور نمیکنم پس باید حالا همه مردم آنفولانزا و سرماخوردگی هم بگیرند که نمیگیرند دروغه دروغه این کرونا دروغه .

    نظرات شما -
    • نسترن
      0

      یا خدا تو دیگه کی هستی

  • مهران
    0

    قرنطینه کنید. دو هفته همه جا رو تعطیل کنید و جاده‌ها رو هم ببندید. چند ردیف بلوک سیمانی خرجشه. فرودگاه و راه‌آهن و ترمینال‌ها رو هم از پذیرش مسافر به صفر برسونید. درسته که همه چی بهم می‌ریزه ولی سلامتی هزینه داره.

  • بازنشته تامین اجتماعی
    0

    دولت و حکومتی که خود را بخواب زده چطور بیدار کنیم ؟ نمی فهمند . فقط تبلیغ اوضاع وخیم امریکا برایشان مهم است . انجا حکومت و ترامپ عملکرد وخیم و احمقانه دارند در ایران همه چیز خوب است همه مسئولین پای کار هستند . مردم بد هستند . داستان ماسک 3000 تومانی اجباری که مرغ سربریده را هم به خنده وادار می کند از تصمیمات شجاعانه دولت فخیمه است ماجرای وام یک میلیونی و گرانی و مایحتاج روزمره و فلاکت .............. که دیگر هیچ جدا به حال این مملکت باید گریست .

  • مهتاب
    0

    بهتره گفته بشه چه کارهایی میشه انجام بشه که از این بدتر نشه...به عنوان مثال این همه امتحان حضوری و کنکوری که با وجود مخالفت مردم با اجبار در حال برگزاری در این هفته میتونه باعث فاجعه و مرگ دسته جمعی بشه

    نظرات شما -
    • کننکوری
      0

      بعد مسافرهای شمال با مردم تو بازارها و مراسمات مذهبی وخیلی چیزهای دیگه که مردم برا امرار معاش میکنن را چیکار کنیم..$ حالا میشه کنکور را با کمی فاصله بیشتر و ماسک برگزار کنیم هیچی نمیشه

  • ع
    0

    یک : به حساب کل مردم ایران یه مبلغی رو واریز کنن البته برای دو هفته ( تعطیلی کامل) ، دو : تمام ورودی و خروجی شهر ها بسته بشه یعنی کسی حق خروج از استان رو نداشته باشه و مردم فقط برای خرید از ارزاق بیرون به خدا قسم اگه ۲ هفته تعطیل باشن هیچ اتفاقی واسه اقتصاد مملکتمون نمیوفته

  • محمد رحیمی
    0

    سلام خسته نباشید باید قرنطینه شود بنده ساکن منطقه 1تهران هستم

  • یک دانشجو
    0

    از امتحانات سراسری جلوگیری بشه و تهران قرنطینه بشه حافظ جان جوانان کشور باشن ماسک ارزان ارائه کنن

  • پروانه شجاعی
    0

    اولا تمام جاهای عمومی مثل پارک مساجد ورزشگاه استخر ورزش صبحگاه بست شوند تا اطلاع ثانوی دولت هزینه کنه مثلا دومیلیارد تومن ماسک رایگان در اختیار بانک ها پارک ها مترو ماشین ها بمدت یکماه تامردم عادت کنند به ماسک زدن تمام سرنشینان داخل ماشین بدون ماسک جریمه 200هزارتومانی واز صدا وسیما بیشتر وحشت ایجاد کند که همه مسک بزنند

  • سمیرا طالبی
    0

    سلام به نظر من تهران باید بطور کامل قرنطینه شود مردم نیاز های واجب خودرا بصورت اینترنتی تهیه کنند

  • نسرین جلالی
    0

    متاسفانه م دم مابازبون خوش حالی نمیشن قرنطینه تنهاراهه زو فقط

  • سجاد
    0

    چه قانونیه ۵ ماهه که مدرسه نرفتیم همه امتحانا انلاین بوده الان یه معلم عقده ای اومده ۱۵ نفرو تجدید کرده تازه فقط کلاس ما نیست ۲۰ تا کلاس دیگه هم هست خدا میدونه چند نفر از اون بدبختا رو تجدید کردن هفته بعدم امتحانه روز دوشنبه منطقه ۸ هست به هرجاهم زنگ میزنیم میگن با پروتکل بهداشتی برید بدید هیچ کاریم نمیکنن

    نظرات شما -
    • کورش
      0

      جناب سجادخان اگر قبول می شدی می گفتی قبول شدم ولی الان که باز خودت تجدید شدی چون لای کتاب را ورق نزدی وفکرمی کردی که دیگه همه قبولن خوب بدون بازهم خودت تجدید شدی نگو معلم عقده ای منو تجدیدم کرد.

    • کاربر ناشناس
      0

      معلمها کلا عقده ای هستند چون به جایی نرسیدند و عقده ای هستند

    • در جواب کاربر ناشناس
      0

      من معلم نیستم.ولی معلمی شغل کمی نیس...خودت ب کجا رسیدی نخبه ی حق خورده شده؟؟؟

  • نادر
    0

    سلام خسته نباشید ، مثل چین حکومت نظامی کامل وسلام،

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دیگه پول ندارم حتی ماسک بخرم چطور نیام بیرون

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی گناه و معصیت و سر هم دیگه کلاه گذاشتن و رسیدگی نکردن به اوضاع محرومین در جامعه زیاد شود بلاهای آسمانی و زمینی از قبیل زلزله و سیل و بیماریهای واگیر دار و ناعلاج هم زیاد میشود و دعا و تضرع و پشیمانی از اعمالمان و کمک به محرومین می‌تونه راهگشای این مشکلات و رفع بلا میشه و خدا بهمون رحم می‌کنه .

  • رضایی
    0

    از دستگاه که فضا رو پاک میکنه استفاده بشه در ضمن حدیث هست که در آخر زمان همه هلاک میشود مگر کسانی که دست به دعا ببرند خواهش می کنم با نکات بهداشتی و نصب دستگاه که اختراع در گیلان شده.مساجد و حرم ها رو باز کنید تا در لطف خدا بر روی ما باز بشه

  • امیر علی
    0

    سلام ترمینال های مسافربری برون شهری تا اطلاع ثانوی تعطیل بشه

  • علی
    0

    سلام، به نظرم دو سه هفته باید تهرانو قرنطینه کنن. مخصوصا باید آزمونهای سراسریو فعلا برگزار نکنن. تو این وضعیت اگه این آزمونها ام برگزار بشن دیگه واقعا اوضاع بدتر میشه.

    نظرات شما -
    • اتش زیرخاکستر
      0

      درسته بعد چندوقت بریم شهرستان خونه آقاجون اینا از بس خونه موندیم پوسیدیم

  • امیر ناشنوا
    0

    خواهشا تمام شهرهای ایران قرنطینه کنین، چون سلامتی مون مهمتره!!!

  • مینا
    0

    قرنطینه کامل به مدت یکماه.کل تهران و ایران.با ماسک زدن زیاد مشکل حل نمیشه.تشریف ببرید پارکها ملاحظه میکنید که یه عده فارغ از هر دغدغه کرونائی نشستن و گپ میزنن.همینطور پیاده روها.تالارها و....انگار نه انگار.

  • یوسف
    0

    دولت باید انهایی که شناسایی میکند هر روز باید در خونشون قرنطینه کند و کمک خرجشون بشه یعنی در خونشون رو قفل کند نصف هزینه ایی که در بیمارستانها صرف میشه نیاز میشه برای کنترل و مهار ویروس وگرنه چه فایده ایی داره شناسایی و رها کردنشون در جامعه

  • محسن
    0

    به هر نفر روزی 100هزارتومان پرداخت کنند وچهارده روز تعطیلی بشه هرکسی هم در خیابان دیدنش یک میلیون جریمه کنند اینجوری حل میشه

  • علی
    0

    مردم باید خودشان اقدام کنند، الان برخی مدارس ترم تابستانی گذاشتند، البته سرگرمی تابستانی! خوب اگر دولت نمیتونه جلوی اینها را بگیره، مردم نزارن بچه هاشون بروند!

  • محسن خدایی
    0

    اگر زدن ماسک اجباری بشه و جریمه نزدن درنظرگرفته بشه به شدت کم میشه و نهایتا تموم میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی مشکل در این حد که در متن بالا گفته شده باشه ، حل این مشکل از.ما با زدن ماسک تمام نمی شود.

    • کاربر ناشناس
      0

      آخه پول ماسک از سر قبر ننه قمر بیاریم بخریم بزنیم کرونا نگیریم خدا دیگه خسته شدیم از کرونا .

    • به کاربر ناشناس
      0

      شمایی که میگی پول ماسک ندارم ایا خبر داری هزینه تست کرونا چقدره هزینه بیمارستان و درمان کرونا چقدره؟؟؟؟ پس یه ماسک پارچه ای خودت بدوز ولی بزن

  • عبدالله 2
    0

    راستی به قول راهکارمسئولین مردم نخرند،نخورند،نپوشند و. . . وحالاکروناروهم نگیرند

  • سیدمحمد
    0

    دولت پول ملزومات بهداشتی موردنیازمردم مثل ماسک وشوینده ها رو هرماه به حساب خانوارهابریزه. رعایت نکات بهداشتی مثل استفاده ازماسک رو فرهنگسازی کنه. روی قوانینی که صادر میکنه نظارت احرائی داشته باشه.

  • کاربر ناشناس
    0

    قرنطینه کامل،باحقوق درشرکتهای خصوصی ود

  • ولایی
    0

    اگه این دولت استعفا بده مشکل حل میشه خود این دولت فتنه گر با بی تدبیری و تصمیم های غلط باعث زیاد شدن کرونا میشود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افتتاح میکنیم کرونا را علی برکت الله

  • کاربر ناشناس
    0

    قرنطینه کامل،تعطیلی شرکتهای خصوصی با حق

  • علی طالبی
    0

    به نظرمن دولت بایدیکماه همه جاهارابایدتعطیل کند وبه مردم خودش مثل کشورهای دیگه روزی سه وعده غذابده واجازه به کسی نده حتی بره بیرون ولی به جای اینکار خود دولت باعث شده که کرونازیاد بشه الان کسی اگه کرونا بگیره مثل کشورهای اروپایی وکره بایداز این شخص سوال کنه باکیها درارتباط بوده وکجاها رفته اون اشخاص هم بایدببرن تست کرونا بگیرن وجاهایی هم که رفته سمپاشی کنن

  • حسن روحان
    0

    آقایان شما به غیر تهرانیها مرخصی با حقوق بدهید برن تو شهر خودشان هم آمار دستتان می آید هم از کرونا خلاص میشی اگر دولت کلید بگذار کلیدش بده در تهران روباز کنیم بینید جمعیت تهران 2میلیون نیست

  • قهرمان
    0

    عزل ریس جمهور وقت

  • مهدی
    0

    بخدا قسم اکثریت مردم از روی گرفتاری و فقر میرن تو خیابون برای یه لقمه نون، ذهن مردم پر از مشغله و بدبختیه، یکم ب داد این مردم برسن از نظر معیشتی، مردم بشینن تو خونه مثل نوروز، ااجاره خونه، اجاره مغازه، خورد و خوراک و...،

  • فاطمه
    0

    حداقل کاری که میتونن بکنن، آزمایش خون رایگان از همه کارمندان بگیرن که معلوم بشه کیا مبتلا شدن، تا زودتر خودشون وخانواده هاشون قرنطینه بشن، دو هفته قرنطینه کامل هم قطعا جواب نمیده چون ی سریا ناقل هستن، علائم ندارن ولی دیگران رو مبتلا میکنن

  • معصومه
    0

    متاسفانه درصد زیادی از ملت ما همه چیز و به مسخره میگیرن با این اوضاع خراب بازم خیلی ها با غرور خاصی بدون ماسک راه افتادن تو خیابون ،قرنطینه کامل ورودی خروجی شهرها،تعطیلی کلیه مغازه ها پاساژها باید هرچه سریعتر انجام بشه ،ولی با یه برنامه ریزی دقیق و حذف کرایه مغازه ها تو مدت تعطیلی ،فقط موادغذایی باید تو دسترس باشه وگر نه این ملت ما با این کفر وبی فرهنگی هممون و گرفتار این بلا میکنن ،اقدام سریععععععععع

  • مریم
    0

    فقط مشکل ادارات است. وقتی با دورکاری میشه همه کارها با کامپیوتر انجام داد و فرستاد و رییس اداره موافق و رضایت داره چرا حتی با دورکاری بیماران رییس کارگزینی و کارمنداش موافقت نمیکنند؟ چرا کسی فکری به حال کارمندان بیمار نمیکنه که الکی باید بیان اداره درصورتی که با سیستم دیدگاه همه کارها انجام میشه؟

  • bahar
    0

    تعطيل بشه دولت به كارگران و قشر ضعييف پولي غذايي كمك كنه نيست كه كشور فقيري هستيم يه هفته تعطيل

  • حمید خسروی
    0

    دور کاری ادارات، مهمترین راه کار دولت مثل دوره قبل، کاهش کارمندان در ادارات

  • گوشنگی سخت تر کروناست
    0

    سلام .مردم مشکل اقتصادی دارن نمیتونن خونه بمونن بعد هم مردم حرف مسئولان را باور ندارن چون وقتی اعلام میکنن که مراسمات مذهبی محرم باید برگزار بشه و همین الان هم شبهای جمعه توی بعضی شهرها برگزار میشه مردم هم فکر میکنن که این کرونا هم مثل مابقی حرفاشونه و اینا دارن بزرگ میکنن به خاطر سیاست های اشتباهی که دارن

  • .
    0

    دیگه کارازکارگذشته..پیشاپیش روح درگذشتگان دراینده شاد

  • مؤدب
    0

    سلام ب نظر من دولت بایدضدعفونی رایگان.ماسک و دستکش رایگان جاهای پرتردد مث متروها بزاره...وسطح خیابونا رو ضدعفونی کنن..و این گرونی رو کم کنن.دیگه مردم بریدن..واقعا کم اوردیم..ما حتی میوه نمیخوریم ک بدنمون ی کم مقوی بشه..تورو خدا شما کمک مون کنید..تورو خدا....

  • هادی
    0

    دور کاری کارمندان قهوه خونه ها و سفره خونه ها تعطیل بشن ماسک زدن به یه فرهنگ تبدیل بشه

  • رخ
    0

    درخصوص خبر انفجا بمب کرونا در تهران، پیشنهاد میکنم آقای روحانی بهمراه اعضای هیت بی خاصیتش همگی در اسرع وقت دولت را رها کنند و استعفای خودشان را تقدیم مقام معظم رهبری کنند. که آبروی هرچی رییس جمهور تو دنیا را بردند.

  • سمیه نوروزی
    0

    دولت باید هرجوری شده دباره تمام شهر ها را تعطیل کند وجاده ها راببندد، تا جلوی افزایش فوتی ها گرفته شود

  • داروغه
    0

    تعطیل کنید کلا تا مجبور به تعطیلی نشدید

  • Ali110
    0

    سلام خدا قوت، خسته نباشید توروخدا به مسوولین وزارت بهداشت بفرمائید حداکثر فشار رو به شهردار تهران بیارن تا طرح ترافیک تهران تا عادی شدن شرایط، لغو بشه، شهردار تهران که بخاطر درآمد پول طرح، اصلا بفکر سلامتی مردم نیست. آخه معاون شهردار چه تخصص پزشکی داره که میگه :« لغو طرح ترافیک باعث شیوع بیشتر کرونا میشه!!!!»؟ به والله تو مترو و اتوبوس جا برا ایستادن هم نیست. شاید عامل اصلی شیوع در تهران، همین ازدحام ناوگان حمل و نقل عمومی باشه. باتشکر فراوان از بذل توجه شما .ً

  • داروغه
    0

    بعضی ها میگن دولت میخواد حکومت نظامی کنه کرونا رو بهونه کرده

  • ماسک
    0

    ماسک بزنید تا تبدیل به بمب ساعتی نشه

  • بدبخت روزگار
    0

    باسلام.بااین اوضاع گرونی صبح تاشب سگ دومیزنیم هفته ای یکبارغذادرحدیک املت گیرمون نمیادچه برسه قرطینه مطلق هم باشیم.یکی خوده بنده با۳تابچه وزن مریض هفت روزهفته هزارجادنبال کارمیرم آخرشم درماه روی هم رفته ۳روزبیشترکارگیرم نیومده.بااینهمه بدبختی گه درست بهترین غذای زن وبچه من شده سیب زمینی آبپزشده خالی که به روح رسول الله اونم شایدهفته ای دوباربیشترگیرمون نیاد.میوه وسبزیجات وحبوبات وپروتین پیشکش لااقل درماه ۵کیلوبرنج بدن دست منه خانواده۵نفره,همین الان سیب زمینی آبپزکردیم چون۴تابوددخترم کشیدکنارگفت گرسنه نیستم منه پدربایدبمیرم شاهداین صحنه دلخراش نباشم.بخداکه بزرگترین آرزوی من همین کروناگرفتن ومردنه.زنده بمونم که چی بشه؟؟؟

    نظرات شما -
    • یاسین
      0

      سلام آقا شما با این وضعیت مالی گوشی هوشمند و اینترنت از کجا اوردید؟ به شماره من زنگ بزنید تا حد توانم کمک می کنم البته خودمم چیز زیادی ندارم ولی حد اقل نون و سیب زمینی هر روزو دارم

    • کاربر ناشناس
      0

      حضرات بالایی ها و مسئولین دارند خوب زندگی می کنند دیگه !؟!؟!!!!!!!!!! تو و زن و بچه تو و امثال تو برای چی زنده بمونید ؟؟؟

    • کاربر ناشناس
      0

      حضرات بالایی ها و مسئولین دارند خوب زندگی می کنند دیگه !؟!؟!!!!!!!!!! تو و زن و بچه تو و امثال تو برای چی زنده بمونید ؟؟؟

    • کاربر ناشناس
      0

      حضرات بالایی ها و مسئولین با حقوق های آنچنانی دارند خوب زندگی می کنند دیگه !؟!؟!!!!!!!!!! تو و زن و بچه تو و امثال تو برای چی زنده بمونید ؟؟؟

    • یک ایرانی
      0

      حضرات بالایی ها و مسئولین با حقوق های آنچنانی دارند خوب زندگی می کنند دیگه !؟!؟!!!!!!!!!! تو و زن و بچه تو و امثال تو برای چی زنده بمونید ؟؟؟

  • سپیده
    0

    کاش قم رو در ابتدا قرنطینه میگردن تا کار به اینجا نمی کشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونی ک رفته قم از تهران رفته بوده....فقط تو قم زودتر تشخیص داده شده..

  • قاسم حافظی
    0

    سلام به هموطنان عزیزم،پیشنهاد من در این وضع خطرناک اینه که یک کمیته ی نجات تشکیل بشه و درباره دستاوردهای دارویی افراد مدعی،بدون فوت وقت اقدام کنند.شاهد عرضم تلاش برادرم برای تهیه داروی درمان این ویروس منحوس کروناست که بحمدلله دو ماهی هست که نتیجه داده و طی این مدت چندین نفر از مبتلایان به این مرض رو درمان کرده،این دارو یک پکیج متشکل از اقلام داروهای سنتیست که تهیه شده.ما با یکی از نمایندگان مجلس شهرمون ملاقات کردیم و تقاضا کردیم مارو در معرفی دارو به مراکز مربوطه کمک کنند ولی ایشون در جواب گفتند که به شرکتهای دانش بنیان مراجعه کنیم که کاری بسیار پر پیچ و خم و زمانبر است،البته ناچارا همان مسیر رو پیش گرفتیم ولی تا ۶ ماه بعد زودتر جوابگو نخواهد بود،یعنی تا اونموقع چند نفر دیگه تلفات میدیم؟

  • نسیم رشیدی
    0

    به نظر من تهران یک هفته کامل تعطیل بشه, دور کاری کارمند ها و مجازی شدن و تعطیلی اموزشگاه ها و باشگاه ها واماکن ورزشی رسیدگی و نظارت دقیق و مرتب دولت به رعایت پروتکل های بهداشتی

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی بزعم بیان صریح وشفاف همه مقامات عالیرتبه پزشکی ایران وجهان از شرایط بحرانی و همه گیری سریع این بیماری وعدم داروی مشخص برای درمان وعدم تهیه واکسن موءثر، چاره ای جز اختصاص بودجه اضطراری واجبار والزام مردم به عدم خروج ازمنزل به معنای واقعی قرنطینه حتی با استفاده از نیروی قهریه و ارسال آذوقه غذائی وکالای واقعا اساسی برای مدت حداقل ۱۵ روزه به درب منازل ۱۰ میلیون خانوار مستحق توسط بسیجیان جان برکف و نیروهای جهادی از اساسی ترین اندیشه کنترل ومهار این بلای خانمانسوزست ، ولا غیر

  • مهدی امینی
    0

    اگر هزاران هزار میلیاردهایی که اختلاس کردند امروز میبود به هیچ عنوان مشکل قرنطینه و.... نداشتیم واگر 4تا اختلاس گر درملا عام اعدام میشد هرروز شاهد مورد جدیدی نبودیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ی تاجگردون فاسد اعتبارنامه ش رد شده خیلیا میگن چرا بعد انتظار داری مردم موافق اعدام اینجور ادما باشن؟! تو فضای مجازی موافقن در عمل نه.

  • اشنا
    0

    با سلام. این زندگی نیست که برامون ساختن هیچ کاری نیاز نیست انجام بدن بزارن قشر فقیر از بین بره راحت شیم بمونن پول‌دار ها با پول مردم که اختلاس کردن صفا کنن مملکت فعلا شده برا اونا....

  • جج
    0

    اینا همش از گناهان مردم از زنا ربا فساد خدا تو قرآنش گفته اگ مردم ایمان می آوردن و تقوا پیشه میکردن ما برکات زمین و آسمان را نازل میکردیم

  • سبحان
    0

    سازمان محترم سنجش؛ با توجه به این که تا کنون واکسنی برای این ویروس کشف نشده و هنوز از ابعاد مخرب آن اطلاعات دقیقی موجود نیست، عاقلانه این است که تا اطلاع ثانوی تمام کنکور ها به تعویق بیافتند. برای ما ملاک نگرفتن ویروس و برای سازمان سنجش ملاک مرگ و میر کم هست. همونطور که کاشف به عمل آمد که کرونا ریه رو فاسد و از متوسط عمر کاسته و همچنین باعث نازایی می‌شود و هنوز هم ابعاد پنهان دیگر این ویروس هوشمند تاریخ بشریت مشخص نشده پس بهتر است تا آرام شدن جو و اوضاع، کنکور تعویق بیفتد

  • مصطفی
    0

    یک ماه قرینتینه به معنای واقعی انجام بشه.پولی که دوستان اختلاسگر برداشتن رو هزینه یک ماه ملت کنند.خانواده ای دو گونی برنج و۴تا مرغ و لبنیات.سبزیجات هم گروههای جهادی تقسیم کنند.به همین سادگی...اگر همون اول این هزینه ناچیز رو تقبل میکردن الان مجبور اینهمه هزینه و چکنم چکنم نبودیم... قرنطینه به معنای واقعی....

  • م م
    0

    سلام هرکس ماسک نزدتوراخدا اوناهرجورکه میتونیدجریمه یااصلا شلاق بزنید شوخی نیست که مرص بدیی

  • بدبخت روزگار
    0

    باسلام.درجواب برادرگرامی آقایاسین عزیزکه بنده رو دروغگوفرض میکنن حاضرم قسم بخورم ناموسن بجان بچه هام اگه شماره شماروداشتم بهت گفته هاموثابت میکردم.برادرجان این گوشی ششصدهزارتومانی روباگرو گذاشتن ۳تاکارت ملی برای درس آنلاین دخترم خریدم که هنوزم بیشترازدویست تومانشوبدهکارم.من نه ازشمانه ازکسی دیگه ای کمک نخواستم که قضاوتم میکنید.محض اطلاع جناب عالی اینترنتم ندارم بعضی وقتهابرای خواندن خبرهای فوری به اینترنت کافینت دوستم وصل میشم اگراینم برای مابدبخت بیچاره هازیادمیدونیداینم میزاریم کنارچشم کوروکروگرسنه میمیریم.ولی وجدانن اگه خودت میتونی تماس بگیرنامردم اگه حضوری نیارمت دونه دونه گفته هامونشونت ندم وبهت ثابت نکنم.09382457308

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها