تاکسیرانی تهران رانندگان بدون ماسک را جریمه می‌کند

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی با رویکرد ارشادی و اعمال ثبت تخلف برای تاکسیرانان بدون ماسک خبر داد.

تاکسیرانی تهران رانندگان بدون ماسک را جریمه می‌کند

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی با رویکرد ارشادی و اعمال ثبت تخلف برای تاکسیرانان بدون ماسک خبر داد.

سیدامیر هنجن با بیان این مطلب گفت: اطلاع رسانی در خصوص الزام استفاده از ماسک با استفاده از فضاهای تبلیغاتی مجازی و همچنین محیطی در بیش از ۵۰ پایانه تاکسیرانی پایتخت برای تاکسیرانان و مسافران در حال انجام است تا عزم سراسری برای پیشگیری و مقابله با موج دوم بیماری کرونا با مشارکت و همیاری شهروندان شکل بگیرد.

وی افزود: علاوه بر ترویج فرهنگ استفاده از ماسک، روزانه بیش از ۴۰ تیم عملیاتی نیز پایانه های تاکسیرانی و تاکسی های گردشی شهر تهران را تحت رصد دارند.

هنجن ادامه داد: دستورالعمل اجرایی تیم های نظارتی بر مبنای ارشاد و تذکرهای لسانی به تاکسیرانان و مسافران است که در صورت مقاومت و یا عدم اجرای طرح الزام استفاده از ماسک از سوی تاکسیران، منجر به اعمال ثبت تخلف برای وی خواهد شد.

وی به تداوم توزیع محلول های ضدعفونی دست و خودرو بین تاکسیرانان شهر تهران اشاره کرد وگفت: طرح توزیع رایگان محلول ضدعفونی از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا شروع شده و همچنان ادامه دارد و تاکسیرانان می توانند این موضوع را از منطقه تاکسیرانی مربوط به حوزه فعالیت شان پیگیری کنند.

معاون نظارت و امورمناطق تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به توزیع رایگان ماسک ویژه تاکسیرانان یادآور شد: پایگاه های عرضه ماسک واقلام بهداشتی نیز در پایانه های پرتردد پایتخت همچنان مستقر و فعال هستند تا مسافران برای تهیه ماسک مورد نیاز خود دچار سردرگمی نشوند.

اکران پیام های فرهنگی "استفاده از ماسک" در تاکسی های پایتخت

پیام های فرهنگی و تصویری "الزام استفاده از ماسک" از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایانه ها و تاکسی های پایتخت اکران شد.

به دنبال مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و الزام استفاده از ماسک در محیط های عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی با مضمون ترغیب شهروندان به استفاده از ماسک در پایانه ها و ناوگان تاکسیرانی شهر تهران انجام شد.

جلب مشارکت همگانی و همیاری شهروندان از مهمترین اهداف این اقدام است که با استفاده از طراحی های انیمیشنی و مفهومی برای انتقال آنی مفاهیم در قالب نصب پوستر در تاکسی ها، نصب بنر در پایانه ها و انتشار بروشورهای آموزشی در شبکه های اجتماعی در حال اجراست.

توزیع اقلام بهداشتی رایگان بین تاکسیرانان، فعالیت پایگاه های عرضه ماسک ویژه مسافران، پایش سلامت تاکسیرانان از دیگر اقدامات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برای پیشگیری و مقابله با موج دوم کرونا است.

روزانه حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارد

بر اساس آمارها روزانه حدود ۲ میلیون نفر در تهران و ۹ میلیون نفر در کلان‌شهرها از تاکسی برای جابجایی درون‌شهری خود استفاده می‌کنند و در تهران حدود ۹۰ درصد و در کلان‌شهرها ۹۵ درصد کرایه‌ها در تاکسی به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود؛ بر همین اساس روزانه ۱۵ میلیون نفر در سطح کشور با پول نقد برای پرداخت کرایه تاکسی‌ در تماس هستند و این مهم یکی از عوامل کلیدی گسترش ویروس کرونا در سطح کشور تبدیل‌ شده که تاکنون به آن توجه جدی نشده است.

نخستین اتومبیل کرایه در تهران که بعدها نام تاکسی روی آن نهاده شد، طی سال ۱۳۰۶ آغاز به کار کرد؛ آن زمان تعداد مسافران تاکسی مانند جمعیت شهر اندک بود اما کسی گمان نمی‌کرد رشد روزافزون شهر و جمعیت، وضعیت تاکسی‌های پایتخت را به گونه‌ای تبدیل کند که روزانه بیش از چهار میلیون سفر با آن انجام شود و ۲۲ درصد سهم ترددهای روزانه شهروندان را به خود اختصاص دهد.

منبع: سازمان تاکسیرانی شهر تهران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها