خرس سیاه عاشق پیشه آمریکا را به دنبال جفت زیر پا گذاشت

یک خرس سیاه به نام برونو که کشور آمریکا را به دنبال عشق زیرپا گذاشته، به ستاره ی شبکه های اجتماعی بدل شده. اینطور که گفته می شود برونو سفر خود را از ماه ژوئن در ایالت ویسکانسین آمریکا آغاز کرده.

خرس سیاه عاشق پیشه آمریکا را به دنبال جفت زیر پا گذاشت

یک خرس سیاه به نام برونو که کشور آمریکا را به دنبال عشق زیرپا گذاشته، به ستاره ی شبکه های اجتماعی بدل شده.

اینطور که گفته می شود برونو سفر خود را از ماه ژوئن در ایالت ویسکانسین آمریکا آغاز کرده. از آن زمان بیشتر از ۶۰۰ کیلومتر را طی و در این مدت از ایالت های ایلینوی، آیووا و میسوری آمریکا عبور کرده. تصور می شود برونو به دنبال جفت باشد.

طرفداران برونو در شبکه اجتماعی فیسبوک گروهی به نام Keeping Bruno Safe در ۱۹ ژوئن ساختند که حالا بیشتر از ۴۶ هزار عضو دارد که سفر او را دنبال می کنند.

برونو آخرین بار یکشنبه صبح در منطقه ی سن چارلز ایالت میسوری دیده شده. هفته ی گذشته هم او را در حال عبور از رود می سی سی پی در ایالت ایلینوی جنوبی دیده بودند.

خرس سیاه عاشق پیشه آمریکا را به دنبال جفت زیر پا گذاشته

ماه قبل، در روز پدر در آمریکا، بیشتر از ۳۰۰ نفر در بخش هندرسون ایالت ایلینوی به دور هم جمع شدند تا این خرس را تماشا و دنبال کنند. البته مواردی از حیوان آزاری هم در جریان این اتفاق رخ داد که نگرانی مسئولان حیات وحش را برانگیخت.

سروان لورا پتریکس از پلیس حفاظت ایالت ایلینوی در بیانیه ای اظهار کرد: «به طور قطع هر چه فشار بیشتری به این خرس وارد شود احتمال اینکه این ماجرا عاقبت بدی داشته باشد هم بیشتر می شود.»

«مثل همیشه می خواهیم از امنیت هم مردم و هم حیوانات مطمئن باشیم. اگر باز هم مشابه آنچه هفته ی گذشته رخ داد را ببینیم، پلیس حفاظت دست به جریمه و بازداشت خواهد زد تا از حفظ امنیت هم مردم و هم این خرس مطمئن شود.»

دپارتمان منابع طبیعی ایالت ایلینوی با همکاری مقامات محلی در تلاش است به این خرس کمک کند تا بدون به خطر انداختن جان خود یا رانندگان، از جاده های شلوغ عبور کند.

خرس سیاه عاشق پیشه آمریکا را به دنبال جفت زیر پا گذاشته

خرس سیاه عاشق پیشه آمریکا را به دنبال جفت زیر پا گذاشته

استفانی فیتزیمونس، زیست شناس حیات وحش دپارتمان منابع طبیعی ایلینوی می گوید برونو احتمالاً سفر خود را برای پیدا کردن جفت شروع کرده و از همه ی کسانی که با او رو به رو می شوند می خواهد که دست کم ۹۰ متر فاصله بگیرد.

فییتزیمونس در بیانه ای اظهار کرد: «در بیشتر مواقع تا این اواخر شاهد درگیری ای میان مردم و این خرس نبوده ایم و درگیری هایی هم که بوده متأسفانه مقصرش تنها مردم بودند.»

«دیدن یک خرس در ایلینویز امر جدیدی است و مردم می خواهند با چشم خودشان آن را ببینند. اما باید به خاطر داشته باشند نتیجه ی ماجرای این خرس - چه دپارتمان منابع طبیعی ایلینوی به این مسأله ورود کند و برای حفظ امنیت مردم اقدام کند و چه نه - کاملاً به نحوه ی برخورد مردم با آن بستگی دارد.»

«اگر این خرس را به حال خودش بگذارید، خودش می تواند سفرش را به سلامت ادامه دهد.»

رؤیت خرس سیاه به خصوص در ایالت ایلینوی آمریکا که فقط چیزی در حدود ۱۴/۷ درصد از عراضی آن مناسب زندگی این حیوان است، امری غیر معمول محسوب می شود.

در یک دهه ی گذشته تنها چند مورد رؤیت خرس سیاه در این ایالت گزارش شده.

نام برونو هم تصور می شود اشاره ای به خرس معروفی باشد که بازیگر چند برنامه ی تلویزیونی دهه ی ۱۹۶۰ آمریکا بود.

خرس سیاه عاشق پیشه آمریکا را به دنبال جفت زیر پا گذاشته

دپارتمان منابع طبیعی ایلینوی و آژانس حیات وحش و زیستگاه آمریکای شمالی، به کمک مقامات محلی و گزارشات شهروندان پیگیر، برونو را تحت نظر دارند.

منبع: روزیاتو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها