نرخ بیکاری در شهرستان هشترود بیش از ۲۴ درصد است

فرماندار هشترود گفت: بیکاری 24.32 درصدی در هشترود، خانواده‌ها و مسئولان را با مشکلاتی مواجه کرده است؛ امیدواریم با راه اندازی فازهای چهار گانه معدن مس قاضی کندی در آینده نزدیک، قسمتی از مشکلات بیکاری جوانان حل شود.

نرخ بیکاری در شهرستان هشترود بیش از ۲۴ درصد است

امین امینیان، در نشست خبری اظهار کرد: با تکمیل یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد سهند با اعتبار 42 میلیارد تومان، این منطقه به عنوان پایلوت مناطق کشاورزی در کشور شناخته شده است.

وی، ادامه داد: با تکمیل تمامی فازهای پایاب سد سهند، علاوه بر این‌که حق آبه هشترود برای همیشه محفوظ خواهد ماند، بلکه صنایع تبدیلی نیز در کنار این سد ایجاد خواهد شد.

امینیان، افزود: از جمله کارهایی که توسط دولت در هشترود انجام گرفته می توان به آبرسانی به 18 روستا با اعتبار 12 میلیارد تومان، گاز رسانی به 92 درصد از روستاها، احداث و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی با 22 میلیارد تومان اعتبار، احداث شبکه فاضلاب مدرن شهری با اعتبار 15 میلیارد تومان، احداث تسویه خانه دوم بخش نظرکهریز با چهار میلیارد تومان اعتبار، ایجاد پست برق 63 کیلو وات با اعتبار 15 میلیارد تومان، شروع پروژه‌های عمرانی مختلف در 28 روستا و ساخت تسویه خانه دوم آب در هشترود اشاره کرد.

وی، با بیان این‌که تا سال آینده مجموعه فرهنگی هشترود تکمیل خواهد شد، گفت: تا سال آینده کارخانجات فرآوری سنگ مرمر سبز در هشترود ایجاد و مسیر معادن موجود در هشترود با هزینه دو و نیم میلیارد تومان مرمت و شهرک صنعتی سنگ های تزئینی در منطقه دایر خواهد شد.

امینیان، در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان هشترود در تولید علم نیز موفقیت‌هایی به دست آورده و توانسته با راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه پیام نور، ابداعات و اختراعات با ارزشی را در نمایشگاه‌های مختلف در دید عموم بگذارد و در جهش تولید علم، حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی، در خصوص جذب اعتبارات توازن منطقه‌ای اضافه کرد: در سال گذشته توانستیم مبلغ 12 میلیارد تومان از محل این اعتبارات برای هشترود جذب کنیم.

فرماندار هشترود، از ضعف فنی و مدیریتی اداره مخابرات هشترود گلایه کرد و گفت: علاوه بر این‌که نگاه مخابرات به مردم خدماتی نیست و فقط به فکر درآمد خودشان هستند در تهیه تجهیزات نیز با مشکل روبرو می‌باشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها