پرداخت ۸ میلیارد ریال تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمان تایید شد

معاون صمت استان کرمان، از معرفی ۳۷۰ واحدهای صنفی آسیب‌دیده از کرونای استان به بانک و تایید پرداخت ۸ میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها خبر داد.

پرداخت ۸ میلیارد ریال تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمان تایید شد

امین غفاری‌نژاد، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته کشور ما و به تبع آن استان کرمان با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه شده است اظهار داشت: در راستای سیاست‌های دولت برای پیشگیری از شیوع ویرس کرونا تعدادی از واحدهای صنفی و صنعتی بالاجبار از یک ماه پیش از عید تعطیل شده و یا به‌طور موقت غیرفعال شدند.

وی، ادامه داد: در راستای حمایت از این کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا وزارت تعادن، کار و رفاه اجتماعی متولی پرداخت تسهیلات به این واحدها شده است و دستگاه‌های دیگر چون وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از بار را بدوش گرفتند.

معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، با بیان اینکه براساس آخرین بخشنامه 12 میلیون تومان به واحدهای صنفی آسیب‌دیده و 16 میلیون تومان به واحدهای تعطیل شده بواسطه شیوع ویروس کرونا به‌ازای هر نفر شاغل بیمه شده تخصیص داده شده است گفت: این تسهیلات با نرخ 12 درصد و 24 ماه بوده و تا مهرماه تنفس دارد.

وی، با اشاره به اینکه متقاضیان و اصناف واجد شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه کارا و پس از بررسی و تایید برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند افزود: تاکنون 370 پرونده ثبت نام شده در سامانه کارا، بررسی و به سیستم بانکی استان معرفی شده است.

غفاری‌نژاد، عنوان کرد: تاکنون پرداخت 8 میلیارد ریال به اصناف آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمان تایید شده و پرداخت تسهیلات به این واحدها توسط سیستم بانکی در دستورکار است.

وی، با بیان اینکه هر چند در حوزه صنعت شدت آسیب کمتر بوده اما آنها نیز آسیب‌هایی دیده‌اند افزود: در برنامه داریم تا تسهیلاتی با نرخ 12 درصد به واحدهای صنعتی استان پرداخت شود که این تسهیلات جدای از تسهیلات کرونای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، با اشاره به تفاهم‌نامه با یکی از بانک‌ها امضا شده گفت: به‌دنبال این هستیم تا از محل خواب سرمایه شرکت ملی مس که در استان کرمان چرخش دارد تا سقف 2 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمان پرداخت کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها