تجربیات کرونایی که مستند شد

با آغاز فصل جدید برنامه تلویزیونی «نردبان» از امشب، مستندهای «پرنیان» و «خانه‌ای برای تو» با محوریت کرونا نقد و بررسی می‌شود.

تجربیات کرونایی که مستند شد

اولین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی «نردبان» از این هفته روی آنتن شبکه مستند می‌رود. مستندسازان و نظریه‌پردازان مطرح سینمای مستند از داخل و خارج ایران در گفت‌وگوهایی اختصاصی با «نردبان»، از تجربیات خود در فیلم‌سازی و عکاسی مستند می‌گویند و سینمای مستند ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

کرونا، تجربیاتی که سوژه مستندسازان شد

در این قسمت از برنامه نردبان با موضوع «مواجهه با مرگ در قاب مستند»، این برنامه به سراغ دو مستند «پرنیان» به کارگردانی ارد عطارپور و «خانه‌ای برای تو» ساخته مهدی بخشی‌مقدم رفته است؛ همچنین به همین مناسبت، مستندهایی که با سوژه کرونا در روزهای شیوع این بیماری در کشورمان ساخته شد، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

جواد یقموری و مهدی امینی که اولین فیلم مستند از بیمارستان کامکار قم را ساختند مهمان برنامه خواهند بود. علاوه بر این، گفت و گوی متفاوتی با محسن سخا که چندی پیش به کرونا مبتلا شد و توانست آن را شکست دهد انجام شده است.

مستند «خانه‌ای برای تو» روایتی متفاوت از یک جوان مبتلا به سرطان است که تلاش می‌کند این بیماری را شکست دهد. این مستند جایزه بهترین فیلم را از جشنواره سینماحقیقت دریافت کرد. مستند «پرنیان» نیز روایتی متفاوت از یک باستان‌شناس است که همسر و پسرش از بیماری لاعلاجی رنج می‌برند.

«نردبان»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کندفیلم و عکاسی مستند را در دو بخش آماتور و تخصصی به علاقه‌مندان آموزش دهد.

نقد و بررسی آثار مستند سینمای ایران، ترجمه و دوبله مستر کلاس‌های آموزش مستند، دعوت از فیلم‌سازان باسابقه و راه‌اندازی جشنواره‌ فیلم‌سازی نردبان از فعالیت‌های متنوع این برنامه در فصل جدید آن است.

این برنامه با اجرای محمد شکیبانیا، کارگردانی اصغر احمدپور و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بور بور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

منبع: ایرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها