معرفی حدود ۷ هزار واحد خسارت دیده از کرونا در لرستان به بانک

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: تعداد ۶ هزار و ۹۲۱ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

معرفی حدود ۷ هزار واحد خسارت دیده از کرونا در لرستان به بانک

علی آشتاب، امروز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک دریافت کرده اند بایستی در سامانه کارا ثبت نام کنند، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

وی، تصریح کرد: بر همین اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند، برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، به واحدهای فاقد کد کارگاهی و بیمه شده اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک دعوت متقاضیان تسهیلات کرونا که فاقد کد کارگاهی و بیمه شده هستند نیز آغاز شده و طی مذاکرات صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و مقرر شده لیست افرادی که هویت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، هرچه سریع‌تر ارائه شود.

آشتاب، با اشاره به معرفی واحدهای کسب و کار خسارت دیده از کرونا به بانک‌های استان، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تاکنون تعداد ۶ هزار و ۹۲۱ طرح با اشتغال ۹ هزار و ۲۸۹ نفر و مبلغ تسهیلات ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده که مراحل پرداخت به این واحدها در حال انجام است.

وی، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کارهای آسیب دیده و ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحدهایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده اند، است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: نرخ سود بانکی این تسهیلات حمایتی ۱۲ درصد بوده و تا آبان ماه سالجاری دوره تنفس دارند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها