نماینده سابق مجلس:

مصاحبه صداوسیما با روح الله زم «بازجویی» بود

نماینده سابق مجلس گفت: احتمالا هدف صداوسیما از پخش چنین مصاحبه‌هایی جنبه تأدیبی و تنبیهی است اما در این هدف موفق نشده، بلکه با نوع طراحی صورت گرفته باعث تداوم بی‌اعتمادی‌ها شده است.

مصاحبه صداوسیما با روح الله زم «بازجویی» بود

حسین انصاری‌راد نماینده سابق مجلس درباره مصاحبه صداوسیما با روح الله زم نوشت: رادیو و تلویزیون ایران زیر عنوان اسلام، قرآن و متکی به تبلیغ دیانت فعالیت می‌کند و متاسفم که بگویم با این حال این دستگاه عریض و طویل صداوسیما در جلب اعتماد عمومی بسیار ناموفق عمل کرده است.

عدم موفقیت در جلب اعتماد عمومی چه برای یک دستگاه اجرایی، چه برای یک نهاد حاکمیتی و چه حتی برای یک سیاستمدار بدترین اتفاق ممکن است. صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مصداق بارزی از این اتفاق است. متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده است که هرچه صداوسیما منتشر می‌کند مردم با دیده تردید به آن می‌نگرند

نمونه غیرسیاسی آن هم همین آمار و ارقام و شرایط مربوط به شیوع کووید-19 است که عمدتا در افکار و افواه عموم «تردید» نسبت به آن محرز است. در واقع به‌جای اینکه «رسانه ملی» در راستای اعتمادسازی گام بردارد، اعتماد عمومی را سلب کرده که این اتفاق محصول عملکرد اشتباه سالیان سال است.

اخیرا گفت‌وگویی تلویزیونی با روح‌الله زم، گرداننده یکی از کانال‌های ضدانقلاب و محکوم به اعدام از صداوسیما منتشر شده‌ که واکنش‌های بسیاری به همراه داشته است. قابل‌ذکر است که شخصا از چند و چون و ماهیت این پرونده بی‌اطلاع هستم و از آنجا که هیچ اشرافی به فرآیند رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ندارم درمورد جرایم مرتکب شده و اتهامات این فرد اظهارنظری نمی‌کنم منتها ترتیب دادن مصاحبه با این متهم امنیتی در تلویزیون که بیشتر یادآور بازجویی است و حواشی که به دنبال داشت، نشان می‌دهد که صداوسیما در هدف مد نظر خود توفیقی کسب نکرده است.

احتمالا هدف صداوسیما از پخش چنین مصاحبه‌هایی جنبه تأدیبی و تنبیهی است اما در این هدف موفق نشده، بلکه با نوع طراحی صورت گرفته باعث تداوم بی‌اعتمادی‌ها شده است.

شاید بهترین روش برای رسیدن به هدف تنبیهی و تأدیبی به جای ترتیب دادن یک مصاحبه پرحاشیه این باشد که اعتماد را به دستگاه قضا و دادگاه‌ها باز گردانیم تا به خروجی این دادگاه‌ها یعنی احکام صادر شده نیز اعتماد کنند. در واقع اگر دادگاه‌های متهمان جنجالی به‌صورت کاملا علنی و حتی با حضور هیات منصفه و طی فرآیندی شفاف برگزار شود، همچنین فرآیند بازجویی‌ها بدون اعمال فشارهای روانی و فیزیکی صورت گیرد یا متهمان در انتخاب وکیل آزاد باشند، اساسا نیازی به چنین برنامه‌سازی‌ها و تبلیغاتی نیست که اتفاقا تاثیری معکوس دارند.

در حال حاضر مخدوش بودن جریان اطلاع‌رسانی در کشور منجر به بی‌اعتمادی در همه زمینه‌ها شده است. فرار مغزها، فرار سرمایه‌گذاران، فرار کارشناس‌ها، فرار روزنامه‌نگاران، فرار هنرمندان و... ریشه در همین بی‌اعتمادی عمومی دارد که گریبان‌گیر بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها شده‌ و شهروندان را از کشور فراری می‌دهد. در مجموع باید درمورد رویکرد صداوسیما به مسائل و پرونده‌هایی پرحاشیه و جنجالی تاکید کنم که باید طرحی دیگر دراندازند و راه و مسیری که پیش از این‌بارها طی کرده اما نتیجه‌ای از آن حاصل نشده را تغییر دهند./

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ملت
    0

    عجز و ناتوانی قوه قضائیه را می رساند .چون مردم اعتماد ندارند ..بابا ..خواهی و نخواهی شما اعدامش می کنید.اینکار ها به مردم اعتماد نمی آورد .میدانند دروغ میگویید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      توبراچی ناراحتی ودلخور

  • ایرانی
    0

    زم قوی برخورد کرد ولی با مردم خود این چنین نکنید که چندش آور است .در این زمانه با اتکا به وفور اطلاعات هر دانش آموزی هم شاید استادی بزرگ باشد .در کجای جهان فردی را که از خود مردم است تا دیروز در کشور بوده برای نشان دادن قدرت خود در موضع ضعف قرار میدهد.اگر زم و امثال زم که نزدیک به 5 میلیون نفر میشود در خارج بسر میبرند باید از خود سئوال کنیم که چرا رفتند و چقدر ما هم مقصریم.

  • ق
    0

    عجله نکن آقاجان بزودی نقش جنابعالی و دوستان مشخص خواهد شد این مصاحبه تمرین بود مسابقه هنوز شروع نشده است..

  • علی محمد صادقیان
    0

    دو تا جمله گفت که بعضی ها نگران شدند اول اینکه گفت: من اصلاخ طلب بودم دوم گفت : یک تعدادی از عوامل داخلی هنوز دستگیر نشدند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واینکه شبکه های معاند از دولتهای خارجی هم پول میگیرن وهم سرخط خبر

  • داودی
    0

    اقای انصاری راد چرا جو سازی میکنید صدا و سیما یکی از وظایفش اگاهی رساندن موضوعات مطرح در جامعه به مردم است همیشه توصیه میشود مردم به تلویزیون های خارجی و معاندنباید نگاه کنند حالا یک نفر خبرنگار باهوش و خوش ذوق برای تنویر افکار عمومی این مصاحبه جالب و پند آموز را تهیه کرده بجای تشکر کردن چشم های خودتان را میبندید مانند تلویزیون های انور اب افاضات میفرمائیدچرا تا از گردونه خارجتان میکنند دشمن و خصم این مملکت میشوید? کمی وجدان و غیرت ذاتی داشته باشیم بد نیست در اینجا از این خبرنگار کار بلد و باهوش و وظیفه شناس خیلی خیلی تشکرکنیم

    نظرات شما -
    • سمیرا
      0

      احسنت جناب داودی

  • رضا اصفهان
    0

    نکنه بترسید ناخواسته ازشما اسم ببره ..یادتان رفت در جریان فتنه ها چه ابی به آسیاب دشمن میریخت حالا از او دفاع میکنید که چرا چنان ایشان خیانت کرده ما چه عزیزانی چه ازمردم وچه ازنیروی انتظامی وبسیج رااز دست دادیم چقدر اموال دولت ومردم در آتش سوخت حالا لجن پراکنی میکنی که چرا اورا سوال پیچ کردید.. شماها خیانتکارید که از یک آدم وطن فروش حمایت میکنید.حیف نون

  • محبی
    0

    من نمیدونم اون خبرنگار چقدر زمان گذاشته توی ارایشگاه تا موهاش رو اونجوری درست کرده واقعا که

    نظرات شما -
    • امین
      0

      الان این چه ربطی داره به موضوع

  • یاس
    0

    آقای نماینده سابق در رابطه با چیزی که خبر نداری اظهار نظر نکن. وقتی برای خودت کسی بودی ،آنموقع انقلابی بودی؟ از هر کَهی کُه نسازید. زم جایی برای دفاع ندارد.

  • ناشناس
    0

    توی هر مجلسی وهمه جا خانه و بازار مردم دارند فحش می دهند یکنفر راضی از حکومت نیست مگر وابسته به سپاه

  • کاربر ناشناس
    0

    در رابطه با خائن حکم خدا باید جاری شود حالا هرچقدر عده ای بخواهند چون وچرا وشبهه راه بیاندازند..

  • امین
    0

    ایشون بازجو هستن و خبرنگار نیستن کلا مشخصه از سوالاش که بازجو بوده

    نظرات شما -
    • امین
      0

      چقدر بیسوادی که فرق خبرنگار و بازجو رو متوجه نشدی

    • پزشک سهمیه ای
      0

      همین خبرنگارا که کارشون رو خوب انجام بدن. میرن کشوره های خارجی .به عنوان جاسوس و خبرنگار فعالیت میکنن

  • مری
    0

    کاش بافاسدان ودزدان بیتالمال هم اینطوربرخوردمیکردید... توحکومت به اصطلاح اسلامی جای خجالت داره

  • ایرانپور
    0

    اصلا صدا وسیما هیچ سنخیتی با ایران وایرانی وفرهنگ سازی وآموزشی ندارد بلکه شده وسیله هدف بعضی افراد ونهاد های خواص که هیچ محبوبیتی بین مردم ندارد ما که بین جامعه هستیم کمتر کسی می بینیم که از صدا وسیما راضی باشد واورا ننگ می دانند که در خط عده ای خواص نه تلویزین ملی است نه محتوای خوبی دارد ونه محبوبیتی دارد مردم لقب صدا وسیمای میلی داده اند و واقعا در شان مردم وجمهوری اسلامی نیست

  • ثنا
    0

    اخه احمق ها زم که بیشتر سوال ها رو جواب نمیداد بعدشم این که قبلا بازجویی شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها