خودکشی بعد از اتهام آزار جنسی / فیلم

مراسم خاکسپاری شهردار پیشین سئول بصورت آنلاین برگزار خواهد شد.

خودکشی بعد از اتهام آزار جنسی / فیلم

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که مراسم خاکسپاری پارک وون-سون، شهردار پیشین سئول روز دوشنبه ۱۳ ژوئیه بصورت آنلاین برگزار می‌شود.

جسد پارک وون-سون روز جمعه در منطقه کوهستانی واقع در شمال پایتخت کره جنوبی پیدا شد. به گفته پلیس علت مرگ او خودکشی است. پارک وون-سون یک روز پیش از مرگ توسط منشی خود به آزار جنسی متهم شده بود. منشی آقای پارک که از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون با او همکاری می‌کرد رسماً علیه شهردار سابق شکایت کرده بود.

به ادعای این زن، پارک وون-سون «در ساعتهای کاری آزار جنسی و حرکت‌های بدنی نابجا» از خود نشان می‌داد. این زن همچنین ادعا کرده است که شهردار متوفی پعد از ساعت‌های کاری نیز عکس‌هایی از خود با لباس زیر و اظهارنظرهایی غیر حرفه‌ای برای او می‌فرستاده است.

پلیس ثبت شکایتی در این باره را تایید کرده ولی جزئیات شکایت را بازتاب نداده است.

منشی پارک وون-سو می‌گوید که به خود تلقین کرده بود که رنج ناشی از این رفتارها را باید به خاطر مصلحت و اهمیت شغل شهردار برای بهبود شهر و همچنین به دلایل حیثیتی تحمل کند و چیزی نگوید.

پارک وون-سون بالاترین مقام سیاسی کره جنوبی محسوب می‌شود که تا کنون متهم به آزار جنسی شده است. او نزدیک به یک دهه شهردار پایتخت و از مقام‌های عالیرتبه حزب چپ میانه «دموکراتیک» در این کشور بود.

وی که در سال‌های دیکتاتوری کره جنوبی به دلیل فعالیت سیاسی به زندان رفته بود پس از انقلاب دانشجویی این کشور به عنوان وکیل متخصص در حوزه حقوق بشر فعالیت کرد. او چندین بار از تصمیم خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ سخن گفته بود.

پارک وون-سون بر برابری اجتماعی و جنسیتی تأکید زیاد داشت و بینانگذار یک موسسه خیریه مشهور در این کشور بود.

او پیش از خودکشی در پیام کوتاهی یک عذرخواهی کلی از همگان کرده است. وی پیام را با قلم خوشنویسی و به شکل دستنویس نگاشته است. این پیام در خانه وی توسط پلیس یافت شد. او در این پیام از همه طرفدارانش سپاسگزاری کرده و از خانواده‌اش به دلیل «رنج‌هایی که بر آنها تحمیل کرده» عذرخواهی می‌کند.

قرار است مراسم خاکسپاری او به طور آنلاین و با حضور تعداد محدودی از نزدیکانش برگزار شود؛ با این وجود مکانی نیز در شهر سئول برای ادای احترام عمومی به او طراحی شده و پذیرای ساکنان علاقه‌مند به شهردار پیشین است.

تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر در این مراسم ادای احترام عمومی شرکت کرده و بیش از ۶۴۰ هزار نفر نیز بصورت آنلاین برای او گل فرستاده‌اند.

کشور کره جنوبی با وجود تغییرات شدید و سریع، هنوز ساختاری پدرسالارانه دارد و بسیاری از زنان در محیط کار با رفتارهای آزار دهنده که نمی‌توانند مطرح کنند مواجه می‌شوند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی یک دادستان زن این کشور از اولین اشخاصی بود که این تابو را در محیط کار شکست و رئیس خود را به آزار جنسی متهم کرد.

خبر درگذشت این شهردار واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. برخی اتهامات وارده علیه او را نوعی بازی سیاسی برای حذف او از صحنه سیاست می‌دانند و برخی دیگر از خودکشی او انتقاد کرده و معتقدند که خودکشی او نوعی فرار از پاسخگویی بوده است.

منبع: یورونیوز

66

حجم ویدیو: 3.77M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    شهردار پیشین سئول و همچنین تهران (نجفی) را زن ها بدبخت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها