درآمد جومونگی صداوسیما!

سریال‌هایی که طی سالهای اخیر در صداوسیما ساخته شده نتوانسته در جذب تماشاگر موفق باشد.

درآمد جومونگی صداوسیما!

سریال هایی که طی سالهای اخیر در صداوسیما ساخته شده نتوانسته در جذب تماشاگر موفق باشد، به جز استثنائاتی مانند سریال «پایتخت» یا «نون خ» مابقی سریال ها نتوانسته مخاطب را راضی کند.

سریال های سرباز، دخترم نرگس، آخر خط و… از جمله ساخته هایی هستند که مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته و موفق نبوده اند.

با این وجود اما بازپخش دوباره برنامه هایی مثل خندوانه و سریال هایی مانند افسانه جومونگ در جذب مخاطب موفق تر از سریال های جدید تلویزیون عمل کرده است.

یکی از ملاک های پربیننده بودن برنامه های صداوسیما میزان آگهی است که قبل از آغاز و در میان برنامه یا سریال ها پخش می شود.

بر این اساس باید گفت سریال افسانه جومونگ که بیشتر از 10 سال از پخش آن می گذرد حالا در شبکه تماشا به یکی از پربیننده ترین سریال ها تبدیل شده به نحوی که میزان پخش آگهی پیش از آغاز و بین آن بین 5 تا 10 دقیقه است که این مدت زمان آگهی در هنگام پخش یک سریال تکراری جالب توجه است.

با توجه به تعرفه های آگهی در صداوسیما اگر هزینه هر ثانیه آگهی در شبکه تماشا را تنها 2 میلیون تومان در نظر بگیریم و میانگین 7 دقیقه را هم برای مدت زمان پخش آگهی ها لحاظ کنیم درمی یابیم تلویزیون تنها از بابت بازپخش یک سریال قدیمی هر شب حدود 850 میلیون تومان درآمد دارد.

این رقم برای یک سریال پازپخش که بیشتر از 10 سال پیش پخش شده رقم قابل توجهی به حساب می آید.

درآمد جومونگی صداوسیما!

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • پرشین
    0

    باسلام این صدا وسیمای میلی اینقدر سریال کره ای وچینی وژاپنی از اول انقلاب پخش کرده که مردم دیگه یقین کردن این تاریخ ایران است ای خاک برسرتون که تاریخ ۷۵۰۰ ساله ایران وبا تاریخ یک مشت کومونیست وبی خدا وبی دین عوض کردین

  • مردم
    0

    واقعا صدا وسیما خجالت نمیکشه با این سریالهای مزخرف چینی کره ای عهد بوق . واقعا ننگ ما صدا و سیمای ماست

  • مری
    0

    چندسالیه صداسیماباسیستم دیکتاتوری من هرچی میگم وهرچی سیاسیون میگن پبش رفته. وهمین امرموجب ناراحتی مردم شده.. حذف فروسی پوروفیلمهای تکراری درضمن سیاستی که حاظره فرهنگمونونابودکنه به هرعنوانی.. بعضی اقایون حتی بعدازحمله اعرابوتاریخ ایران میدونن نتیجه میشه جوان بیهویت ایرانی

  • تمشکال
    0

    سیاست های سریال سازی و یا سینمایی کشور در این یک دهه اغلب فیلمسازان را به سمتی سوق می دهد که خروجی کارشان می شود موضوعاتی کسل کننده و سوژه های تکراری و آبکی و پیش پا افتاده ! تهیه کننده و کارگردان برای بدست آوردن درآمد بیشتر و فروش آن مثلا چند لوکیشن از جنگ تحمیلی و...را وارد سناریو خود می کند تا مقبولیت کار را در نظر بازان سیمای جمهوری اسلامی بالا ببرند .! اغلب فیلمسازان سعی می کنند کلیت یک سریال را در یک یا دو خانه مجاور و یک خیابان و پارک تمام کنند تا هزینه ای برایشان نداشته باشد آن وقت اغلب مخاطبین با دیدن این سریال های بی یال و بی اشکم اذیت می شوند و سریال جومونگ را بر آن ترجیح می دهند جدای اینکه برخی سریال های وطنی برای نوجوانان و جوانان متاسفانه مخرب و مضر نیز هستند ... جا دارد سیاست های سریال سازی وفیلمسازی بعد از چند دهه ناکارآمدی وعدم جذب مخاطبین وطنی بازنگری شود و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها