طلایی: نگرانم برخی با شعار انقلابی بودن برای نظام هزینه ایجاد کنند

فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: یک نماینده مجلس رفتار خود را باید بر سه اصل عقلانیت، اخلاق و منطق استوار کند.نماینده انقلابی نه دادو بیداد می کند نه از دایره اخلاق خارج می‌شود.

طلایی: نگرانم برخی با شعار انقلابی بودن برای نظام هزینه ایجاد کنند

مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی در خصوص فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب خطاب به مجلس یازدهم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره از دولت‌های مستقر حمایت کرده‌اند و این نگاه معطوف به یک دولت و زمان خاصی نیز نبوده است. در نگاه مقام معظم رهبری ، دولت یک جایگاه ویژه دارد. بر همین اساس نیز شاهد بودیم که ایشان بر امر حمایت از دولت‌ها؛ برای فعالیت بهتر در خدمت‌رسانی به مردم تأکید داشته‌اند.
وی با اشاره به سوابق دولت‌های مختلف، ابراز داشت: هیچ دولتی پس از انقلاب اسلامی عملکرد صد در صدی نداشته و هر کدام در برخی از زمینه‌ها با نواقصی مواجه بوده‌اند، اما با این شرایط رهبر انقلاب همواره اعتقاد داشته‌اند که باید دولت‌ها را در مسیر بهتر شدن حمایت کرد.

نباید وارد فضای تقابل با دولت مستقر شد

نایب رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: قطعا دولت کنونی با اشکالاتی مواجه است و ما نیز به این کابینه نقد داریم، اما به هیچ عنوان نباید وارد فضای تقابلی با دولت مستقر شویم.

طلایی با انتقاد از برخی سیاسیون، عنوان داشت: قبل از انتخابات مجلس یازدهم تا زمان آغاز به کار نمایندگان جدید، عده‌ای تلاش می‌کردند که یک فضای تقابلی بین دولت و مجلس ایجاد کنند. بنده به صراحت می‌گویم این رفتارها خلاف مشی رهبری است و حتی مردم نیز از این موضوع ناراحت هستند.

چرا برخی از نمایندگان متوجه مشی رهبر انقلاب نمی‌شوند؟

وی تصریح کرد: بنده تعجب می‌کنم که چرا برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که تفکر انقلابی نیز دارند، متوجه مشی رهبر انقلاب در خصوص رابطه بین قوا نمی‌شوند.

طلایی: نگرانم برخی با شعار انقلابی بودن برای نظام هزینه ایجاد کنند

نباید با شعار انقلابی بودن برای حاکمیت و مردم هزینه ایجاد کرد

این فعال سیاسی اصولگرا با ابراز نگرانی از ادامه رفتارهای تقابلی برخی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: بنده بیم آن را دارم که عده‌ای با شعارهای «انقلابی بودن» و «اصولگرایی» برای حاکمیت و مردم هزینه ایجاد کنند.

طلایی گفت: رهبر انقلاب از یک فرد حمایت نکرده‌اند و با توجه به شرایط کشور در حوزه‌های مختلف، بر این امر تأکید داشته‌اند که باید از دولت مستقر حمایت کرد، به همین جهت نمایندگان مجلس نیز باید بر اساس همین نگاه با دولت برخورد کنند.

وی یادآور شد: امام راحل(ره) همیشه حفظ جمهوری اسلامی را اولین اولویت می‌دانستند، امروز نیز نمایندگان مجلس باید متوجه باشند که اولویت کاری آنها حراست از آرمان‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی است.

نمایندگان مجلس به سمت مجادله و انتقام گیری سیاسی نروند

نایب رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: انتظار ما از نمایندگان خود در مجلس این است که کشور را در مسیر «آرامش»، «کارآمدی»، «ریل گذاری صحیح»، «اصلاح قوانین»، «اعمال نظارت بر دولت» و «بهبود اوضاع اقتصادی» قرار دهند و به سمت مجادله و انتقام گیری سیاسی نروند.

وی تأکید کرد: مردم هرگز این موضوع را نمی‌پذیرند که یک مجلس انقلابی و اصولگرا، به جای حل مشکلات آنها به دنبال کشمکش سیاسی با دولت باشد.

ادامه چنین رفتارهایی یک مانع بزرگ برای استقرار دولت انقلابی در سال ۱۴۰۰ است

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد رفتار برخی از نمایندگان مجلس نگاه مردم را نسبت به یک کاندیدای اصولگرا در سال ۱۴۰۰ تغییر دهد؟ ، بیان داشت: اگر نمایندگان کنونی تمام تلاش خود را برای بهبود وضع مردم به کار ببنند، قطعا می‌توانند زمینه پیروزی یک کاندیدای انقلابی و کارآمد را فراهم کنند.

طلایی اضافه کرد: بنده به صراحت می‌گویم ادامه چنین رفتارهایی از نمایندگان، یک مانع بزرگ برای استقرار دولت کارآمد انقلابی است و حتی موجب می‌شود که مشارکت مردم در انتخابات سال آینده نیز کاهش پیدا کند.

طلایی: نگرانم برخی با شعار انقلابی بودن برای نظام هزینه ایجاد کنند

نماینده انقلابی نه دادوبیداد می کند نه از دایره اخلاق خارج می شود

این چهره سیاسی اصولگرا با درخواست از نمایندگان جوان پارلمان یازدهم، گفت: نمایندگانی که برای اولین بار وارد مجلس شده‌اند باید از رفتارهای شتاب زده پرهیز کنند. یک نماینده انقلابی هرگز داد و بیداد نمی‌کند و از دایره اخلاق و نزاکت نیز خارج نمی‌شود. علاوه بر این یک نماینده جوان هرگز نباید تلاش‌هایی که برای حضور او در مجلس شده را فراموش کرده و ارتباط خود با نیروهای حزب اللهی و انقلابی را قطع کند.

طلایی اظهار داشت: یک نماینده انقلابی همواره بر مدار «عقلانیت»، «اخلاق» و «منطق» رفتار می‌کند.

جامعه روحانیت مبارز به وظایف خود در قبال مجلس جدید عمل کند

وی در پاسخ به این پرسش که اعضای شورای ائتلاف تا چه میزان می‌توانند در هدایت نمایندگان جدید موثر باشند؟ ، بیان داشت: نقش این شورا بسیار مهم است و قطعا نظرات اعضای این شورا در پیشرفت مجلس انقلابی موثر خواهد بود.

طلایی در خصوص نقش مهم جامعتین در مشورت دهی به نمایندگان کنونی نیز گفت: بنده پیش از انتخابات اسفندماه این نقد را وارد می‌کردم که چرا جامعتین حضور پررنگی در عرصه انتخابات ندارند. امروز نیز این نقد را متوجه جامعه روحانیت مبارز می‌دانم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: حضور جامعه روحانیت مبارز در صیانت از انقلاب و جریان اصولگرا یک امر کاملا ضروری است. انتظار ما از جامعه روحانیت مبارز این است که به وظایف خود در قبال مجلس جدید عمل کرده و با تذکر و مشورت دهی به نمایندگان جدید، آنها را هدایت کند.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ...
    0

    تو هم دستت با اينا تو يه كاسه ست و از منافعت دفاع ميكني ... آيا فقط همين است كه ميگويي ؟ آيا به كار دولت فقط اشكالاتي وارد است ؟ مردك چشماتو باز كن ببين مردم به خاك سياه نشسته اند ...

  • جهانگیر
    0

    بعضی وقتها فراموشی بزرگترین نعمتی که خدا شامل حال بنده هاش میکنه...ولی سردار این چه حرفیه کهاونم شخصی مثل شما میتونه بزنه!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها