نامه ۸۳ ثروتمند جهان: برای مهار بحران کرونا از ما مالیات بیشتری بگیرید!

هشتاد و سه تن از ثروتمندان جهان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت‌ها، خواستار اخذ مالیات بیشتر از آنها برای تامین بودجه نجات اقتصاد جهان از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

نامه ۸۳ ثروتمند جهان: برای مهار بحران کرونا از ما مالیات بیشتری بگیرید!

هشتاد و سه تن از ثروتمندان جهان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت‌ها، خواستار اخذ مالیات بیشتر از آنها برای تامین بودجه نجات اقتصاد جهان از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

در میان امضا کنندگان این نامه نام آبیگل دیزنی، وارث شرکت دیزنی و جری گرینفیلد، بنیانگذار بستنی بِن اَند جری همچنین ریچارد کُرتیس، فیلمساز و سِر استفان تیندال، دومین ثروتمند نیوزیلند به چشم می‌خورد.

امضا کنندگان این نامه که آن را پیش از برگزاری نشست هفته جاری وزیران دارایی کشورهای عضو گروه بیست منتشر کرده‌اند، از سیاستمداران جهان خواسته‌اند تا برای رفع نابرابری در جهان فکری جدی و اقدامی فوری بکنند.

در بخشی از این نامه آمده است: «ما نه پرستاریم و نه پزشک، راننده آمبولانس هم نیستیم که بتوانیم کاری برای بهبود بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ انجام دهیم. پیک تحویل مواد غذایی و یا مسئول چیدمان قفسه‌ خوراکی‌های یک سوپرمارکت هم نیستیم که از ما کاری برای کمک به مشکلات مردم بر بیاید. ما فقط پول داریم، پولی که در حال حاضر برای بهبود شرایط اقتصادی جهان به آن بسیار نیاز است.»

هشتاد و سه ثروتمند جهان در ادامه نامۀ خود از دولت‌ها خواسته‌اند تا با اخذ مالیات بیشتر از افراد بسیار ثروتمند، نسبت به تامین بخشی از بودجه لازم برای احیای دوباره فعالیت‌های اقتصادی و مقابله با رشد بیکاری و فقر اقدام کنند.

منبع: یورو نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ساناز کماندو
    0

    می خواهند با این کار با یک تیر دو نشان بزنند اول خودشیرینی برای دولت های ظالم جهان دوم برطرف شدن کرونا و بالارفتن اقتصاد و و غالب کردن صنایع خود به ملت های جهان و غارت کردن آنها چون در حین کرونا صنعتشان تقریبا خوابیده چه برسد پیشروی و گسترده تر هم بشود دزدان یک درصدی جهان همین جهانخوارانند

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      اگر با ایده و فکر و زحمت و بدون رانت به ثروت رسیدن که نوش جانشون. چرا من باید نسبت به مارک زاکربرگ حسادت کنم؟ خب طرف ایده ای داشته که دنیای امروز رو متحول کرده. چرا نباید ثروتمند بشه؟ در دنیای کومونیستی که همه حقوق برابر میبرن آیا ذره ای از این خلاقیت ها بوجود میاد؟ البته باید از ثروتمندان مالیات بیشتری اخذ بشه ولی به این معنی نیست که زندگی یک ایده پرداز موفق با منی که یه آدم عادی هستم یکی باشه

  • پرشین
    0

    باسلام راستی تواین کشور تمام سرمایه دارا اززیر مالیات شونه خالی مکنند نگاه کنید دید دنیا به پرداخت مالیات از پولدار ها چطوره کشور ما ایران بی در پیکر بدون صاحب باافکار تا ر عنکبوت بسته به کجا خواهیم رفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها