بازار مرغ به ثبات رسید

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بازار مرغ به ثبات رسید

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گویی ، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان هفته ۱ تا ۲ درصد افزایش یابد.

حجت با اشاره به اینکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، عرضه مرغ با نرخ ستاد تنظیم بازار منجر به زیان مرغداران می‌شود که با این وجود امکان استمرار تولید وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، گفت: ۲ نرخی بودن نهاده‌های دامی در بازار همچنان تداوم دارد به طوریکه اختلاف قیمت مصوب و آزاد کنجاله سویا روز به روز افزوده می‌شود.

وی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت کنجاله سویا دربازار سیاه با نرخ مصوب خود ۳ برابر اختلاف دارد که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.

حجت با بیان اینکه ۵۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین می‌شود، گفت: زمان تحویل بار از طریق سامانه بازارگاه باید ۱۰ روز باشد که متاسفانه زمان ارسال بار به جز پشتیبانی امور دام حداقل به یک ماه می‌رسد که همین امر منجر به سوء استفاده رانندگان شده است.

به گفته وی، با وجود آنکه مرغ موجود زنده است، راننده‌ها قبل از حمل بار با مرغداران تماس می‌گیرند و قیمت کرایه را ۲ برابر افزایش می‌دهند.

وی در پایان تصریح کرد: بنابر آمار میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد که بخواهد بر گرانی مرغ در بازار دامن بزند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حجت
    0

    دست اقایون درد نکنه مرغ 7 تومانی را 18500 میدهند و بعد افتخار می کنند که بازار را تثبیت کرده اند واقعا یا خودشون ... هستند یا فکر می کنند مردم .... هستند !!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها