از عادل آذر تا محمد عباسی و فروزنده در لیست نامزدهای ریاست بر دیوان محاسبات/شانس بذرپاش کاهش یافت؟

مجلس به روزهای تعیین رئیس دیوان محاسبات نزدیک می‌شود و تا امروز نام چند نفر برای تصدی این کرسی در رسانه ها مطرح شده است.

از عادل آذر تا محمد عباسی و فروزنده در لیست نامزدهای ریاست بر دیوان محاسبات/شانس بذرپاش کاهش یافت؟

بیشتر از یک ماه است که مجلس یازدهم با همه اعضای جدید و تازه‌کارش در حوزه پارلمان روی کار آمده است و چند هفته‌ای هم می‌شود که پرونده تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی به پایان رسیده است و حالا دیگر وقت آن رسیده کم‌کم تکلیف نهادهای وابسته به مجلس هم مشخص شود. نهادهایی که پیش از تصمیم‌های رسمی زمزمه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره آنها مطرح است.

یکی از این نهادها دیوان محاسبات است. که با قدمتی چندصد ساله وظیفه دارد به کلیه حساب‌های وزارتخانه، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر کرده، رسیدگی کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

حال مدتی است پچ‌پچ‌ها بر سر گزینه‌های احتمالی برای ریاست دیوان محاسبات شدت گرفته . گاهی صحبت از متصدیان سال‌های قبل به میان می‌آید و گاهی هم از نمایندگان دوره قبل مجلس سخن‌ها رانده می‌شود.

همیشه یکی از احتمالات و گمانه‌زنی‌ها درباره تصدی یک کرسی، سکاندار فعلی آن است که این قاعده برای دیوان محاسبات هم در نظر گرفته می‌شود و از همین منظر این روزها «عادل آذر» به عنوان یکی از گزینه‌های روی میز مجلس یازدهم برای ماندن در این نهاد نظارتی مطرح می‌شود. البته از آنجا که مجلس یازدهم شمشیر را برای اقدام مجلس دهم از رو بسته‌اند بعید است بار دیگر منتخب مجلس دهم برای دیوان محاسبات را در این سمت ابقا کنند.

البته عادل آذر تنها گزینه‌ مطرح شده نیست و دراین میان اسم‌های دیگری هم به گوش می‌رسد. بعد از آنکه موضوع انصراف زاکانی از گزینه مرکز پژوهش‌ها در فضای مجازی مطرح شد، معادلات درباره انتصابات و انتخابات‌ اهالی مجلس یازدهم پیچیده‌تر شد و این احتمال قوت گرفت که شاید زاکانی برای رفتن به دیوان محاسبات عزم کرده است و برای همین تلاش می‌کند تا راهی پیدا کند که به یکی از این دو نهاد ختم شود.

مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس نهم، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان در دولت احمدی‌نژاد هم یکی دیگر از گزینه‌هایی بود که اسمش در میان زمزمه‌ها به گوش می‌رسد البته بعد از حواشی که درباره زمان مدیریتش بر سایپا و ایران خودرو مطرح شد و البته نداشتن سابقه کافی، بعید است دستش به این کرسی برسد.

«لطف‌الله فروزنده» دستیار امور استان‌های تولیت آستان قدس رضوی و معاون محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق نیز از دیگر کاندیداهای مطرح برای ریاست دیوان محاسبات هستند.

در میان گزینه‌ها یک اسم نام‌ آشنای دیگری هم وجود دارد و آن «محمد عباسی» مشاور احمدی‌نژاد در آمریکای لاتین، وزیر تعاون در دولت نهم و اولین وزیر ورزش و جوانان ایران است. کسی که سابقه نمایندگی در مجلس هفتم را دارد و نائب رئیس کمیسیون برنامه بودجه در آن مقطع بوده است.

باید دید در نهایت رأی مجلس بر انداختن نام کدام گزینه و کاندیدا در گلدان قرار می گیرد. هرچند بعید به نظر نمی رسد که رییس بعدی دیوان محاسبات نه از بین گزینه های مطرح شده بلکه چهره ای جدید باشد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    بذر پاش هنوز هم هست ؟؟؟ بهش بگین بسه بابا برو خونه ت ، لازم نیست ادای یقه سفید ها رو دربیاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها