سرخ‌بر گیاهی خاص برای نگهداری در آپارتمان

گیاه ریشه زاج یا گیاه سرخ بر گیاهی یکی از زیباترین و خاص‌ترین گیاهانی است که شما می‌توانید آن را در محیط منزل خود نگهداری کنید و آن را پرورش دهید.

سرخ‌بر گیاهی خاص برای نگهداری در آپارتمان

گیاه ریشه زاج یا سرخ بر گیاهی زیباست که وجود آن در هر محیطی زیبایی دو چندانی را به آن فضا خواهد بخشید، این گیاه در تمام طول سال برگ‌های سبز خود را حفظ می‌کند و برگ ریزی ندارد، همچنین تنوع رنگ برگ‌های این گیاه زیبایی دو چندانی دارد. برگ‌های سرخ بر، طیف گسترده‌ای از کاراملی، بنفش و حتی مشکی دارد و در یک گیاه، به ندرت دو برگ کاملا مشابه هم هستند.

شکوفه‌های زنگوله مانند آن در فصل بهار خودنمایی می‌کنند و رنگ و شکوه ویژه‌ای به گیاه می‌بخشند. شکوفه‌ها هم متنوع اند وبسته به نوع گیاه می‌توانند سفید، صورتی، قرمز و یا مرجانی باشند.

شیوه نگهداری از گیاه سرخ بر

آبیاری: سرخ بر تقریبا به مراقبت خاصی نیاز ندارد. فقط به آبیاری آن دقت کنید. اگر خاک آن خیلی خشک است به آن آب بدهید. اما در اکثر موارد، بارش باران پاییزی برای برطرف کردن نیاز آن کافی است.

نور: سرخ بر به سایه را دوست دارد؛ اما در نور خورشید هم به خوبی رشد می‌کند. در این صورت باید میزان آب آن را افزایش دهید.

هرس کردن: بهتر است در فصل بهار، برگ‌های نامزون و مرده را از گیاه جدا کنید تا شاهد رشد برگ‌های زیباتری باشید.

تکثیر: برای تکثیر آن نیاز است تا هر سه سال یکبار، گیاه را به سه قسمت تقسیم کنید، جداگانه بکارید تا گیاهان بیشتری داشته باشید. (از سالم بودن ریشه‌ها مطمئن شوید.) این باعث می‌شود که گیاه اصلی جوان‌تر مانده و گیاهان جدید هم بهتر رشد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها