توضیح همایون شجریان درباره ادعای احمدی‌نژاد

چندی پیش محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی، از عملکرد دوران ریاست دولت خود در حوزه موسیقی دفاع کرد. او در بخشی از سخنانش، به ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان اشاره کرد؛ ممنوعیتی که اتفاقاً در همان دولت اتفاق افتاد.

توضیح همایون شجریان درباره ادعای احمدی‌نژاد

چندی پیش محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی، از عملکرد دوران ریاست دولت خود در حوزه موسیقی دفاع کرد. او در بخشی از سخنانش، به ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان اشاره کرد؛ ممنوعیتی که اتفاقا در همان دولت اتفاق افتاد، هر چند که در این مصاحبه اعلام شد: «شجریان را دوست دارم و هرکس در انتخابات می‌تواند به هر کسی که دوست دارد، رأی بدهد».

او در بخشی از سخنان خود به دیدار اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون وقت خویش که این روزها در زندان است، با محمدرضا شجریان اشاره کرد. درباره درستیِ این سخنان، نظر همایون شجریان را جویا شدیم.

همایون شجریان در پاسخ به این سخنان، با اشاره به شرایط این روزهای پدرش، اعلام کرد: «درباره این موضوع، پدر در شرایطی نیستند که صحبت کنند.

ملاقاتی که در مصاحبه به آن اشاره می‌کند، این تصور را پیش می‌آورد که پس از انتخابات ۸۸، دیداری با معاون اول رییس دولت نهم اتفاق افتاده و از سوی پدر هم هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نشده است. در همین‌جا قویاً چنین مطلبی را تکذیب می‌کنم. به هیچ وجه این‌گونه صحت ندارد.»

او افزود: «خاطرم است در سال ۸۷ اواخر دوره اول دولت و پیش از انتخابات بعدی، ماجرایی که به نظر پدر برنامه‌ریزی شده می‌توانست باشد، عصبانی‌شان کرده بود. پس از عمل جراحی ریه که عده‌ای از هنرمندان و بازیگران به دیدار و عیادت پدر می‌روند، یکی از هنرمندان پیشکسوت، با معاون یادشده سرزده وارد می‌شود و پدر متعجب از حضور ایشان، بر خلاف میل و به شرط ادب، سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند. از جزییات خواسته ایشان بی‌اطلاع هستم، همین‌قدر می‌دانم که گویا پیشنهادهایی مطرح می‌شود که پدر با بی‌اعتنایی، با آنها مخالفت می‌کنند و ایشان جمع را ترک می‌کند.»

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • .
    0

    تفنگت را زمین بگذار. تفنگت را زمین بگذار سرباز وطن و فرزند ملت

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تفنگت را زمین بگذار حمایت از فتنه 88 بود یک هنرمند اینقدر باید شهامت داشته باشد که فریب سیاست بازان را نخورد و اگر متوجه خیانتش گردید از مردم عذرخواهی کند منأسفانه استاد شجریان بعد از همکاريش با فتنه گران بجای عذرخواهی طلب کار هم شد و اجازه نداد آثارش از صدا و سیما پخش شود

    • کاربر ناشناس
      0

      تفنگت را زمین بگذار حمایت از فتنه 88 بود یک هنرمند اینقدر باید شهامت داشته باشد که فریب سیاست بازان را نخورد و اگر متوجه خیانتش گردید از مردم عذرخواهی کند منأسفانه استاد شجریان بعد از همکاريش با فتنه گران بجای عذرخواهی طلب کار هم شد و اجازه نداد آثارش از صدا و سیما پخش شود

  • استاد دانشگاه
    0

    آرزوی سلامتی برای سمل و تاج هنر ایران زمین و امیر هنر و معرفت ایران استاد یگانه محمدرضا شجریان (جفظ ا...) حتی اسمش تن دیکتاتورها و مخالفان هنر ایران زمین را به زلزله وامیدارد. دوستت داریم استاد زنده باشید

  • روح اله
    0

    مشکوک!!!!! چرا جدیدن هر مطلبی رو به احمدی نژاد ربط میدن؟ وضعیت قرمزه بدتر از کروناست درود بر محمود عزیز ایران

    نظرات شما -
    • هامون
      0

      چون احمدی نژاد خودشو در همجا قاطی میکنه

  • ناشناس
    0

    هنر باید مردمی باشه، وقتی رنگ سیاست میگیره، به گند کشیده میشه، و اون اثر والای روحی رو دیگه قادر نیست اعمال کنه!!!!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چه ربطی به روز جهانی کودک داشت ! کلاس چندمی ؟

  • ناشناس
    0

    هر کس قانون اساسی کشورمان را خوانده باشد میداند تمام اقشار مملکت بجز نظامیان میتوانند در زمینه سیاست های کلی نظام نقد و گفتگو و اظهار نظر و پیشنهاد سازنده و راهگشا ارائه کنند که شامل هنرمندن ما نیز میشود هنرمندان ما امثال جناب اقای شجریان چون دایم بااشعار شاعران بلند آوازه دمساز هستند و زندگی میکنند از یک روحیه حساس و دور از جار و جنجال برخوردار هستند و عاشق مردم سرزمینشان هستند کمتر نیز عصبانی میشوند مگر انکه حرکتی حرف و سخنی و ظلمی به مردم سرزمینش روا شود منقلب و قلب انان آزرده خاطر میشود آنجاست که مانند یک سرباز وطن پرست بی محابا بپا میخیزد و از این مردم بپاس قدردانی پشتیبانی میکنند در تمام دنیا این حرکت زیبا و بجا مرسوم است استاد معزز و بلند آوازه ایران و جهان جناب اقای شجریان نیز از این قاعده مستثنا ء نیستند و اگر غیر از این باشد محمد رضا شجریان نیستند بعنوان یک هموطن استدعا دارد بجاست مسئولین رده بالای نظام تا دیر نشده بهر طریقی این آزردگی خاطر را از روح و روان این مرد بزرگ که در قلوب مردم ایران همواره جا دارد پاک کنند رجاء واثق داریم این خواست قریب به اتفاق اکثریت ملت ایران است وبا این حرکت دل مردم ایران شاد و مسرور میشود .

  • 09125483092
    0

    آقای همایون شجریان چرا نمیگی چه اتفاقی افتاده؟ چرا ما ایرانیها انقدر از دستهای پشت پرده میترسیم؟ چرا دولتمردان ما هر کس با ایشان مخالف است را نابود میکنند؟

  • علی
    0

    درود بر احمدی نژاد صدیق

  • پروانه
    0

    چقدر این بنده خدا رو تخریب می کنید ، آقای احمدی نژاد احتیاجی به دفاع کردن از کارهاش نداره ، ایشان در طی ۸ سال ،صداقت خودشون رو به مردم نشون دادند ، مردم هم خودشون می فهمند که کی واقعا دلسوزانه داره براشون کار می کنه و کی فقط به فکر پر کردن جیبشه

  • ک. k
    0

    شجریان زمان جنگ به خارج از کشور میرفت و برای دشمنان ایران بخاطر پول برنامه اجرا میکرد اینو همه می دانند. خبری بچاپ اگه بیطرفی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها