واکسن کرونا تاثیری که فکر می‌کردیم را نخواهد داشت

ترسناک‌ترین کشف جدید دانشمندان در مورد کرونا / واکسن کرونا را شاید باید به طور مداوم تزریق کنیم!

آنطور که متخصصین ایرانی گفته اند در کشور ما هیچ کسی دو بار به کرونا ویروس جدید مبتلا نشده است؛ با این حال منابع خارجی از واقعیت دیگری سخن می گویند.

ترسناک‌ترین کشف جدید دانشمندان در مورد کرونا / واکسن کرونا را شاید باید به طور مداوم تزریق کنیم!

به گزارش خبر فوری ، با وجود شیوع چند ماهه بیماری مرموز کرونا و ویروس کووید 19، اما هنوز مطلب بسیاری در مورد این بیماری وجود دارد که بشر به آن دست نیافته است. کووید 19 هنوز هم پزشکان و اپیدمیولوژیست‌ها را شوکه می‌کند و هر روز برگی جدید رو می‌نماید.

پرسش‌های زیادی همواره در مورد این ویروس و بیماری مطرح بوده و هست. یکی از جدی ترین این پرسش‌ها، امکان ابتلای مجدد فرد به این بیماری است. این پرسش بسیار بسیار کلیدی است و می تواند راهگشای بسیاری از تحقیقات و اطلاعات ما از این بیماری باشد.

آیا کرونا ویروس فقط یک بار به سراغ ما می‌آید؟

آنطور که متخصصین ایرانی گفته اند در کشور ما هیچ کسی دو بار به کرونا ویروس جدید مبتلا نشده است؛ با این حال منابع خارجی چیز دیگری می گویند.

وبگاه شبکه NBC آمریکا در گزارشی که اخیرا منتشر کرده به این موضوع پرداخته است. طبق گفته این گزارش در ایالات متحده، دو نمونه پیدا شده اند که احتمالا تست کرونای مجدد هر دو آنها مثبت شده است. یکی از این دو فرد پرستاری است به نام "شری ویلیام" که 56 سال دارد.

او حدود سه ماه پیش به کرونا مبتلا شد؛ مدتی بعد بهبود یافت و حتی تست کووید 19 او هم منفی درآمد. با این حال، طبق گفته خودش یک هفته قبل درد قفسه سینه پیدا کرده و مجددا به بیمارستان می‌آید. دکتر برای محکم کاری تست کرونا از او می‌گیرد و در کمال تعجب متوجه می شود که نتیجه تستش مثبت شده است.

فرد دیگری که احتمالا دو بار به کرونا مبتلا شده است، "شلبی هجکاک" است. او 29سال دارد و ساکن لس آنجلس است. تست کرونای شلبی در ماه آوریل مثبت درآمد. او در ماه می، دو بار تست کرونا داد و هر بار نتیجه اش منفی شد. با این حال، با پیدا شدن برخی عوارض در ماه می، شلبی برای چندمین بار تست داد و در کمال تعجب بار دیگر تست کرونایش مثبت شد.

نویسنده معتقد است سه امکان در مورد شری ویلیام و شلبی هجکاک وجود دارد: یا تست مثبت اخیر آنها اشتباه بوده است؛ یا تست منفی چند ماه قبلشان اشتباه بوده و کرونا هیچگاه از بدن آنها خارج نشده و یا واقعا کرونا گرفته، بهبود یافته و مجددا مبتلا شده اند.

شواهد نشان می دهد که احتمال اینکه گزینه سوم درست باشد زیاد است. طبق گفته دکتر درک کامینگز(اپیدمیولوژیست) در مورد نمونه های قبلی کرونا ویروس یعنی سارس و مرس هم چنین مصونیت کوتاه مدتی مشاهده شده بود. در این نمونه ها فرد بعد از چند ماه با افت آنتی بادی روبرو شده و آماده دریافت مجدد ویروس می‎گردید؛ از آنجا که کرونا ویروس جدید با سارس و مرس هم خانواده است محتمل است که این شرایط برای آن هم پیش بیاید.

زمان؛ عامل حیاتی در تشخیص حقیقت

طبق گفته برخی محققین، هنوز اطلاعات زیادی در مورد کرونا وجود ندارد. دانشمندان با سختی های مختلفی روبرو هستند که مهمترینش، عامل "زمان" است.

هنوز بیش از 6 ماه از شیوع جهانی کووید 19 نگذشته است؛ برای فهم دقیق اینکه آنتی بادی کووید 19 در بدن تا چه زمانی می‌ماند و آیا می‌تواند برای چند سال بدن ما را از ابتلا مصون کند، زمان بیشتری لازم است. با این حال، اگر نمونه شلبی و شری درست باشد، باید گفت که آنتی بادی حاصل از بهبود کرونا بیش از سه ماه نمی‌تواند بدن فرد را از ابتلای مجدد مصون نگه دارد و احتمالا بعد از این مدت کوتاه فرد امکان مجدد ابتلا را پیدا خواهد کرد.

باورهایی که تغییر خواهند کرد

پزشکان معتقدند اگر این نظریه (ابتلای مجدد افراد به کرونا و مصونیت حداکثر سه ماهه) درست باشد، با شرایط متفاوتی روبرو خواهیم شد و شاید باید برخی گزاره های کلی خود را در مورد کرونا ویروس جدید تغییر دهیم.

اولا اگر فرد مبتلا بعد از چند ماه مجددا به کرونا مبتلا شود، پس باید نظریه "مصونیت گله ای" یا (herd immunity) را کنار بگذاریم. چرا که بنیان اصلی این نظریه، ایجاد نوعی ایمنی پایدار و آنتی بادی ثابت در بدن پس از ابتلاهای گسترده است. چیزی که احتمالا در مورد کروناویروس جدید وجود ندارد.

ثانیا، نظریه ابتلای مجدد باعث می شود فرض ما در مورد واکسن کرونا نیز تغییر کند. اگر آنتی بادی ما دائما در حال کاهش باشد پس واکسن ها باید دائما تزریق شوند.

بنابراین، احتمالا ما در آینده با واکسنی شبیه سرخک یا سرخچه روبرو نباشیم که پس از یک یا چند بار تزریق برای همیشه از ابتلای مجدد ما به کرونا جلوگیری کند و هر چند ماه یک بار باید واکسن جدیدی به خود تزریق کنیم. این شاید بدین معنا باشد که تزریق واکسن کرونا از این به بعد بخشی جدایی ناپذیر از رفتار ما انسان های کره خاکی باشد.

پرسشی که بیش از همه مطرح است اما این است که آیا با ابتلای مجدد، شدت بیماری و میزان مرگ و میر آن هم کاهش نمی‌یابد؟ این پرسش چیزی نیست که فعلا بتوان به آن پاسخ داد.

در مورد دو نمونه بالا شواهد نشان می دهد که ویروس جدید شدت کمتری نسبت به نمونه قبلی داشته است، اما قضاوت هنوز خیلی زود است. همانطور که قبلا بیان شد، حداقل باید یک سال از شیوع ویروس بگذرد تا ببینیم رفتار آن و نیز رفتار بدن ما در مقابله با آن، چه تغییری خواهد کرد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • حاج کاطم
    0

    چرا اتفاقا تو تلویزیون گفتن یه پرستار که مبتلا شده بود دوباره مبتلا شد و فوت کرد.این که از اول مشخص بود مگه نمیگفتن از سری ویروس های سرماخوردگی و انفولانزاس .خب مگه انفولانزارو هرسال نباید تزریق کرد .اینم همبنطوره دیگه .مشخص بود .کاسبی خوبی برای شرکتهای داروسازیه ؟!! مگه نه؟

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      احمق، این همه آدم دارن زحمت می کشن...

    • مهدی
      0

      کاسبی کجا بود همه دارن زحمت می کشن تا مشکل هل بشه، واژه کاسبی خوب نیست، بابت واژه ((( احمق))) عذر خواهی می کنم

    • مهدی عزیز
      0

      قربون اون ادبیات لاتیت برم، هل رو تو چایی میریزن، مشکل رو حل میکنن التماس کتابخوانی

  • یونس سعید
    0

    سلام .نویسنده این خبر لطفا قبل از نوشتن مطالب اینچنینی کمی هم مطالعه کنید شما میفرمایید درایران متخصصان میگویند کسی برای بار دوم و یا سوم به کرونا مبتلا نشده است در همین خبر فوری همین امروز پزشکان کردستان از ابتلای مجدد بیماران به کرونا خبر میدهند .چقد خبر نسنجیده و خام به خورد مردم میدهید خیانت بیسوادانی مثل شما که اسم خودشون رو خبرنگار میگذارند در سانسور و دروغ پراکنی اگاهانه و نااگاهانه بی همتاست.

  • علیرضا
    0

    امروز هم در استان کردستان رسما اعلام شد برخی دوبار مبتلا شده اند.

  • محسن
    0

    مصونیت گله ای..... این آمریکایی ها و اروپایی ها به مردم دنیا با این اصطلاحات( مثلا پزشکی) توهین میکنند. ما هم از همین اصطلاحات استفاده میکنیم؟؟؟ شما خبرنگارید یا فقط مترجم؟؟؟ اصلا شما فیلم شیوع ( 10 سال پیش) و فیلم برزخ(4 سال پیش ) که توسط امریکا ساخته شدند رو ببینید اون وقت میفهمید ساخت این ویروس کار چه کسانی هست و دیگه مثلا تحقیقات و نظریه های اون ها رو اینجا برای ما ترجمه نمیکنید

    نظرات شما -
    • محسن عزیز
      0

      قربون شکلت اگه به فیلم بود که الان شغل لوله کشی و پیتزا گای بودن توی رتبه اول بود شما هم کمتر فیلم نگاه کن شب خواب بد نبینی

  • مهربان
    0

    چندین نفر رو من سراغ دارم یبار مبتلا شدن بهبودی پیدا کردن ،مجددا علایمشون برگشته

  • علی
    0

    ترسناک تر از کرونا اینکه مقامات ایرانی خیلی مشتاقن ترس کرونا همچنان در بین مردم ایران باشد چرا نمیدونم؟آنفولانزا هم هر سال باید واکسنشو بزنی چرا واکسنش پس بی اثر نیست!

  • مسعود
    0

    لطفا تجربه خون های آلوده به ایدز دوباره تکرار نشه . مرگ بر فرانسه .

  • لنگرودی
    0

    آنفولانزا معمولا هرساله به واکسن نیاز داشت ، اینکه فعلن مشخص نیست واکسنش ، اما در حالت خوشبیانه سالی یک بار نیاز به واکسن داره ( نقل از یک پزشک)

  • کاربر ناشناس
    0

    تنها کشوری که میدانند عواقب این ویروس چیست و چطور میشود جلوگیری کرد چین است و کشورهای که سریع به خطر پی بردن و واکنش درستی برای مهار نشان دادن دانمارک و نروژ بودن .

  • م.ا
    0

    من هم عید درگیر این ویروس شدم هم الان .چندتا دکتر رفتم بعضی ها میگن اولی کرونا نبوده و بعضی ها میگن امکان دوباره گرفتن هست .

  • محسن
    0

    جالبه طرف میاد توی این صفحه مثلا جواب بقیه رو میده ولی جرات نداره گزینه پاسخ خودش رو فعال کنه که جوابش رو بدن. احتمالا از طرف خود خبر فوری هست. من زیاد فیلم نمیبینم کوچولو خواب بد هم نمیبینم . ولی بعید نیست با این روحیه ترسویی که داری شاید شما شبها واست اتفاق بدی میفته که خواب بد میبینی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها