امام جمعه شیراز:

 رابطه بین ایران و چین براساس دستور قرآن است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند که رابطه ایران با چین براساس مسائل جناحی و سیاسی است، گفت: اگر از باب آزمایش و تجربه هم بود، شش هفت سال رابطه با آمریکا را تجربه کردیم.

 رابطه بین ایران و چین براساس دستور قرآن است

لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ تیرماه شیراز، با اشاره به آیه هشتم از سوره مبارکه ممتحنه، خاطرنشان کرد که خداوند در این آیه کریمه در خصوص شیوه رفتار و رابطه با غیرمسلمان، مسیر را مشخص کرده است.

او ادامه داد: براساس این آیه شریفه، کافرها ۲ دسته هستند، یک عده با مسلمانان سرجنگ دارند و یک عده به جنگ مسلمانان نیامده و مسلمانان را نکشته‌اند و از خانه‌هایشان بیرون نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد که خداوند تاکید فرموده که با کافرانی که به جنگ شما مسلمانان آمده‌اند، دوست نشوید اما با آنانکه با شما نجنگیده‌اند می‌توان رابطه‌ای عادلانه داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند که رابطه ایران با چین براساس مسائل جناحی و سیاسی است، گفت: اگر از باب آزمایش و تجربه هم بود، شش هفت سال رابطه با آمریکا را تجربه کردیم؛ مگر ما از برجام خارج شدیم، یا ما آمریکا را تحریم کردیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه برخی دلشان برای رابطه با آمریکا می‌طپد خاطرنشان کرد: آنچه در موضوع روابط ایران با چین مد نظر بوده، براساس دستور قرآن است و ارتباطی با خط و مشی سیاسی و سلیقه افراد ندارد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته آتی، لزوم برنامه‌ریزی برای عرض ادب به ساحت حضرت امام محمد جواد(ع) در سالروز شهادت ایشان را متذکر شد و گفت: با وجود محدودیت‌های کرونا، باید بتوانیم حداقل عرض ادب را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین به در پیش بودن ایام محرم نیز اشاره و تاکید کرد که با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا باید برنامه‌ریزی مناسبی را برای ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام داد.

وی در ادامه با ابراز تاسف نسبت به اینکه امسال حجاج محروم از رفتن به زیارت خانه خدا در ایام ذی‌الحجه هستند، نسبت به انجام اعمال مرتبط با این ایام، توصیه و تاکید کرد.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه در آستانه روز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس دوران هستیم، اشاره‌ای به رشادت آن شهید در برهم زدن برنامه‌ صدام برای برگزاری کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد داشت و تاکید کرد که امروز هم در ایران شمار زیادی عباس دوران وجود دارد که برای دفاع از نظام اسلامی و ایران عزیز آماده هستند.

آیت‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اگر کسی به دنبال کسب ایمان است باید کارهایش را در راه خداوند خالص کند؛ تاکید کرد که حتی اگر یک نفر طلبه علوم دینی بشود اما دلش با خدا نباشد، ایمان نخواهد داشت حتی اگر به سطح بالای دانش دینی دست‌ یابد؛ دانش دینی وقتی تاثیرگذار خواهد بود که خالص باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر کسی ریش بگذارد چون شرایط جامعه ایجاب می‌کند، نشانه نفاق است، گفت: مردم سه دسته هستند، کافر مطلق، مومن و نعوذ بالله منافق، منافق کسی هست که ظاهرش مطابق دین است اما دلش با دین و خداوند نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امکان دارد فردی عالم باشد اما مومن نباشد، گفت: اگر حداقل اخلاص وجود نداشته باشد، علم هم تاثیرگذار نخواهد بود.

امام جمعه شیراز با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) گفت: اینکه یک انسان کاری که با نیت خالص آغاز کرده، دنبال کند و ادامه دهد بسیار مشکل‌تر از شروع یک کار است زیرا شیطان مدام در راه انسان قرار می‌گیرد. یکی می‌شود شهید آیت‌الله دستغیب بعد یک طلبه دیگری امکان دارد کار آن شهید را هم خراب کند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه وقوع فسادهایی که دل همه را چرکین کرده به دلیل خالص نبودن نیت انسان‌ها است،‌ به آیه‌ی شریف قرآن در خصوص منافقان اشاره و اضافه کرد: منافق اول ایمان می‌آورد و می‌گوید انقلابی هستم، اما بعد از ادامه مسیر دست بر می‌دارد. وقتی انسان بر می‌گردد، خداوند قلبش را مهر می‌زند که ایمان وارد آن نشود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • امنا
    0

    چین مشرک بت پرست و بوذی است اهل کتاب نیست ومعامله اهل کتاب با مشرک متفاوت است

  • زهرا
    0

    اخه بابا خجالت بکشین چر ا پای کلام خدار ا به میان میارین از خودتو ن خرج کنید بزارین این یکذره ایمانی را که مردم دارن پایدار بماند وای وای از دست شماها

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      واقعا از اینکه ما را گوسفند فرض کرده اند ناراحتم افسردگی گرفتم

    • حسین
      0

      خوب خودتون تا دیروز همین سوال حکم شرعی تجارت با کافر میپرسیدین . حالا که جوابش رو گفته شده سو استفاده از دین؟

  • روح اله
    0

    احسنت. چین درسته خیلی هم درستکار نیست و منافع مادی بیشتر براش مهمه اما بازم بهتر از آمریکای دغل کاره..اون نه جون مردم عادی براش مهمه نه چیز دیگه ای

  • رضا
    0

    این قرارداد 25 ساله با چین فقط و فقط برای مقابله با تحریم های آمریکا طراحی شده و اینکه مفاد آن و اصل قرارداد مخفی نگه داشته شده بود خبر از دادن امتیازات فراوان به چین دارد دوم اینکه مقابله با فشار تحریم ها به چه بهایی؟ چین و آمریکا روابط هزاران برابر تجاری اقتصادی سیاسی و امنیتی به نسبت با روابط چین و ایران دارند و باید دید عاقبت کار به کجا می‌انجامد ولی هر چه باشد متضرر اصلی ما هستیم.

  • ایرانی
    0

    اقای ایت ا... سیاسی !لطفاً قران را وارد بازی های سیاسی خود نکنید . این اخرین پناه را از مردم نگیرید .

  • ....
    0

    پای اعتقاد ات مردم به وسط نیاورید

  • امیر
    0

    کاری با سیاست ندارم ولی سوالی که هست بحث مسلمانان اویغور این وسط چه می‌شود

  • بی‌نام‌
    0

    خراب کاری تان را به دین‌واعتقادات پاک مردم گره نزنید

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا یا تا کی بایداز قران برای استفاده عوام فریبی ومقاصد کثیف سیاسی وجناحی استفاده کرد در کجای قران چنین ایه ای امده تا کی باید شاهد این اراجیف باشیم.

  • احمدی
    0

    اگه به ظاهر افراد توجه نکنید بلکه به عملکرد آنها منافقی هم پیدا نمی کنید

  • ایرانی
    0

    آقای خمینی در چند برنامه تلویزیونی تفسیر قرآن فقط روی بسم ...مکث کرد . کارها را به اهلش .واگذاریم و در برابر حقوق مردم امانت دار باشیم .

  • عرفان
    0

    در کجای قرآن نوشته شده ،،،،،،مردم دیگری از عوامی بیرون آمده اند ،،،دیگر بس است ..فرموده برای علم دورترین نقطه حتی در چین هم باشد دنبال علم بروید ،،،در آن زمان چین نبوده

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      چین قدمتش بر میگرده چند هزار سال پیش و در زمان بهرام گور هم بوده یکم تاریخ بخونی بد نیست .جاهل ها مدرک خریدن وگرنه با 1400 سال پیش فرقی نداره جامعه

  • بنده خدا
    0

    چقدر این ابزار دین و سؤ استفاده ازآن باعث شرمندگی و تمسخر دیگران قرار گرفته حال اگ با آمریکا قرارداد می‌بستیم الان میگفتن از زمان پیامبر دلار بوده تا آقازاده ها.......

  • حمیدی
    0

    خب سوال پرسیدن که حکم معامله با کافر چیه ایشون هم جواب شرعی رو گفته . تا دیروز تو همین شما ها هی میگفتین حکم معامله با کافر چیه . خب اینم جوابش چرا اینقدر شخصیتتون متناقضه

  • سیدفرشیدحسینی
    0

    کافراونها نیستند ماکافریم که نه رحم داریم نه انسانیت سرمان میشود جمعیت چین بیست برابرماست ولی یک هزارم مادزدندارند مسؤلین آنها درست کارنداما مال ما اگرکسانی هم درست باشند ازپا درشان میآورند ای کاش ماهم مثل آنها بودیم

  • ناشناس
    0

    وقتی این طرز فکر باشه که هر که ریش داره متعهد هست ظاهر فریبی و ریا هم زیاد میشه به انسانیت افراد توجه کنید

    نظرات شما -
    • ....
      0

      چه ربطی به موضوع داره ؟

  • یاسوج
    0

    خجالت بکشین دیگه با ریا کاری و تظاهر اکثر مردم بی دین شدن حالا هی برای سیاسی کاری از مقدسات سو استفاده کنید ببینم حاجی تو قرآن چیزی راجع به اختلاس نکردن و دزدی نکردن نیومده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      راستی. تو کدام مکتب. تو. دوکلمه. یاد گرفتهای. کجای قرآن گفته. قرارداد با. چین. از. استغفرالا. از خدا است. این. چرت وپر ت چه. تحویل. مردم میدهی. از. دزدی. اختلاس. که. اشاره. شده. نوشه نیست. تا. خورد

  • محسن
    0

    ببخشیدتوی قرآنتون به خود خود چین اشاره شده یانه‌.آمریکاصدشرف داره به چین وروسیه خجالت بکش دیگه

  • ابوقدقد
    0

    ژانگ ژی یکی از سحابه نبوده ؟! مرد مومن الهی لال از دنیا نری مردم رو فیلم کردی یه واقعا یه چی میزنی الان از نزدیکیای مریخ سیگنال میدی خخ

  • ارز
    0

    مرتیکه اویغورها مسلمان نیستند

  • مجتبی
    0

    باید دید پیشنهاد این قرارداد از طرف کی بوده بعد نظر داد

  • سید
    0

    ایشون گفتن چینی ها کافرهای بدون آسیب هستند من موندم آیه را ولی به یک چیز توجه نکردن که چینی ها کافرهایی هستند که زنان مسلمان قوم اویغور هارو عقیم می کنند پس جزو کسانی هستن باید باهاشون جنگید پس تلاش برای تفسیر به نفع چین علت است...

  • دومان
    0

    تلفیق صنعتی و سنتی رو نمی دونستم چی از آب در میاد ...!! ظلم پایدار نیست

  • ش
    0

    تا حالا از این زاویه به قرارداد استعماری چین نگاه نکرده بودم . چه خوب که توی قران در اینباره نوشته شده و دستور خداست . خب پس حله میتونید بقیه ایران هم به سایر کشورها واگذار کنید . فقط لطف کنید برابر دستور عادلانه باشه که اختلاف بینشون نباشه.

  • sia
    0

    اولا بایستی این سوال رو پرسید که در کشوری که از فرودین ماه تا مهر ماه گندم برداشت میشه ،در کشوری که چهار فصله و تمام میوه های دنیا بجز چند میوه عمل میاد . کشوری که هزاران معدن از نفت و گاز و طلا بگیر تا مس و آهن و ... داره . در کشوری که اینهمه جوان تحصیلکرده و نیروی کار داره . کشوری که دریا و جنگل و کوه و چراگاه و ییلاق و قشلاق داره ، کشوری که اینهمه جاذبه توریستی و تفریحی داره . من موندم چرا باید به دامن آمریکا یا چین پناهنده میشه . چطوری آمریکا میتونه این کشور به این عظمت رو تحریم کنه . از خدا بترسیم حاج آقا روز حساب نزدیکه

  • م
    0

    اویغور ها چه هستند ؟!!! علاوه بر اینکه انسان هستند مسلمان هم هستند !!! گرفتی ما رو حالا اگر مراوده برد برد باشه هیچ عیبی نداره ولی قبان و بالاغیرتا وسط نکش

  • ن
    0

    همه کارهای این دولت به سفارش قرآن است حاج آقا

  • سونامی
    0

    فک کنم اشتباه شدی و یا از کوچه پشتی با پارتی و لابی گری وارد شدی و یا تفسیر قرآن دست تو چیزی دیگری مختص تو ، توی کشور چین چاپ کردن هر چن که شماها از قرآن واقعی به اندازه بین زمین و آسمان از آن فاصله دارید : آقای محترم تو قرآن ما مسلمانها چنین تفسیری وجود نداره چون دل شیر داریم و از سخن درست نمی ترسیم و سر مان بلنده و از جنگیدن با دشمنی که چشم به مرزوبوم و ناموسمون داشته باشه هراسی نداریم و طی چند هزار سال قدمت و پیشنه اینو به تو هم قطارانت ثابت کردیم ولی هر چند که گفتت کاملا دروغه چون طایفه مسلمان ایغور هنوز صدای ناله و شیونشان داره میاد، پس راستش بگو از بی در کجایی که آمریکا براتون درست کرده حال برای کشور چین آیه قرآن از خودت میتراشی که بتونه به شما کمک کنه و اقتدار و بقا و زمان حکمرانی شما را در مجامع بین الملل با همراهی روسیه حفظ کنه ، و یا اینکه در بازی دیگه ای پیدا نمکنید که به آن آویزان بشید ، دیگه کوپن و کارت و ژتون و زمان شما سوخته و تموم شده . (برو این دام بر مرغ دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه )

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      قرآن. پدر را درآوره. دروغ گو بی خاصیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها