نایب رئیس هیئت نمایندگی ترکیه:

کنگره آمریکا درباره اس-۴۰۰ عاقلانه تصمیم بگیرد

نایب رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو در سخنانی گفت که کشورش منتظر تصمیم

کنگره آمریکا درباره اس-۴۰۰ عاقلانه تصمیم بگیرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد برات چونکار، نایب رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو در سخنانی در واکنش به ارائه پیش‌نویس قانون تحریم ترکیه به کنگره آمریکا در پی خرید سامانه‌های "اس ـ ۴۰۰" از روسیه اظهار کرد: آنکارا در مرحله کنونی بر تشکیل یک کمیته مشترک با آمریکا برای بررسی موضوع سامانه‌های پدافند هوایی "اس ـ ۴۰۰" تمرکز کرده است.

وی در این باره گفت: ترکیه و آمریکا دو کشور هم‌پیمان در ناتو هستند و اختلافات میان آنها بر کسی پوشیده نیست، اما از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک و دستیابی به یک راه حل می‌توان این مشکلات را حل و فصل کرد.

چونکار افزود: ترکیه به تعهداتش در توافقنامه امضا شده با روسیه برای خرید سامانه‌های اس ـ ۴۰۰ پایبند است. ترکیه از یکسو به تعامل با هم‌پیمانان و از طرف دیگر با شریکان خود مانند روسیه بر اساس تفاهمنامه‌های متقابل متوسل می‌شود.

این مقام ترکیه‌ای ادامه داد: انتظار داریم که کنگره آمریکا هنگام تصمیم گیری و صدور قوانینی علیه ترکیه عاقلانه عمل کند. ایالات متحده پیش از این به دلیل خرید سامانه‌های اس ـ ۴۰۰ از روسیه تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال نکرده بود و متوسل شدن آن در این مرحله جدید به اعمال تحریم بر ترکیه چندان جدی نیست.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها