یک میلیارد تومان کلاهبرداری از زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب

فردی که به بهانه فروش سیمان با قیمت مناسب بیش از ۱۰ میلیارد ریال از مردم زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

یک میلیارد تومان کلاهبرداری از زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب

پس از چند فقره شکایت از فردی ساکن یکی از روستاهای سرپل‌ذهاب که اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار فرمانده انتظامی استان کرمانشاه قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در توضیح این خبر گفت: افراد شاکی اعلام کردند که پس از وقوع زلزله، این فرد در چند مرحله اقدام به فروش سیمان با قیمت مناسب و کمتر از بازار به آن‌ها برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی کرده و اعتمادشان را جلب کرده است.

سردار علی‌اکبر جاویدان بیان کرد: طبق اظهارات شاکیان، فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد طعمه‌های خود، اقدام به دریافت مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال از ساکنان شهر سرپل ذهاب برای تهیه سیمان کرده و سپس متواری می‌شود. وی با بیان این که استعلام‌های صورت گرفته نیز خبر از بدهی‌های سنگین فرد کلاهبردار به دولت می‌داد، افزود: به همین دلیل این شخص از سوی دستگاه قضائی نیز تحت تعقیب قرار داشت.

سردار جاویدان ادامه داد: تحقیقات پلیس ادامه داشت تا این که ماموران پس از اطلاع از حضور این فرد در سطح شهرستان با اقدامات فنی و اطلاعاتی خود مخفی‌گاه وی را شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

زمین لرزه ۷/۳ ریشتری شامگاه ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مصدوم بر جا گذاشت.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها