چگونه ترس از کرونا را از کودک دور کنیم؟

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا راهکارهایی برای دور کردن ترس کودکان از ابتلا به کرونا ارائه کرد.

چگونه ترس از کرونا را از کودک دور کنیم؟

کامیاب کریم پوراظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ترس از ابتلا به این ویروس، کودکان نیز ممکن است نگران بیمار شدن خود، خانواده و دوستانشان شوند.

وی افزود: والدین، اعضای خانواده، کارکنان مدرسه و دیگر بالغان مورد اعتماد می‌توانند نقش مهمی را در کمک به کودکان برای رسیدن به درک درستی از شرایط داشته باشند، تا ترس و استرس در آنها به حداقل خود برسد.

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در خصوص نکاتی برای صحبت با کودکان، گفت: آرامش خود را حفظ کنید و به یاد داشته باشید که نحوه بیان مطلب همانند محتوای آن می‌تواند در واکنش کودکان تاثیر داشته باشد.

به گفته کریم پور، کودکان متوجه نکات ریزی که در گفت و گوی شما با آنها و با دیگران وجود دارد می‌شوند، به همین دلیل به کودکان اطمینان بدهید که در امان هستند. تجربیات خود را در کنار آمدن با استرس و ناراحتی با آنها در میان بگذارید تا بتوانند از شما یاد بگیرند.

وی ادامه داد: خودتان را برای گوش دادن و صحبت کردن در دسترس کودک قرار دهید. به کودکان نشان دهید که در صورت سوال داشتن می‌توانند به شما رجوع کنند. از صحبت کردن به نحوی که نشان از مقصر یابی و ننگ زدن داشته باشد دوری کنید.

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا با تاکید بر توجه به مطالبی که کودکان در رادیو، تلویزیون و اینترنت می‌بینند و یا می‌شنوند، خاطرنشان کرد: تلاش کنید کودکان کمتر در معرض مطالبی با محوریت ویروس کرونا باشند. اطلاعات زیاد در مورد یک موضوع می‌تواند منجر به ایجاد استرس شود.

کریم پور افزود: اطلاعات درست و مناسب سن کودکان فراهم کنید و به آنها یادآوری کنید که بعضی از مطالبی که در مورد کرونا در اینترنت وجود دارد شایعه بوده و صحیح نیست.

به گفته وی باید کارهای روزانه را به کودکان بیاموزید تا از گسترش ویروس جلوگیری شود. به آنها یادآوری کنید که به طور مکرر دست هایشان را بشویند و از افراد مریضی که سرفه و یا عطسه می‌کنند دور شوند. همچنین به کودکان بگویید که در هنگام سرفه دستمال و یا بازوی خود را در مقابل دهان قرار دهند و پس از آن دستمال را در سطل آشغال بیندازند.

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در خصوص موضوعاتی در رابطه با ویروس کرونا برای صحبت با کودکان، اظهار کرد: تلاش کنید مطالب را ساده بیان کنید و به کودکان یادآوری کنید که کارکنان سلامت در حال تلاش برای حفظ سلامتی و ایمنی همه هستند.

کریم پور افزود: به کودک راه هایی که می تواند از کرونا ویروس در امان باشد را بیاموزید. به او بیاموزی که می تواند عادت های سالم را در خانه، مدرسه و بازی تمرین کند تا از گسترش ویروس جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: در نهایت والدین اگر تصور می کنند که فرزند آنها به این ویروس مبتلا شده قبل از رجوع به مراکز درمانی، تماس حاصل کرده و با آنها مشورت کنند. استفاده از محتواهای مجازی مناسب یکی از بهترین راهکارهای آموزش مسائل مربوط به کرونا به کودکان است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها