آدرس‌های اشتباهی آقای نماینده؛

قم‌هراسی از طرف دولت یا عملکرد برخی سیاسیون؟

نماینده قم در مجلس، با اشاره به اظهارنظر رییس جمهوری درباره اینکه قم و گیلان اولین استانهایی بودند که ابتلای افراد به ویروس کرونا در آن ها پیدا شد، رییس جمهور را به قم هراسی متهم کرده، و خواسته دست از سر قم بردارد.

قم‌هراسی از طرف دولت یا عملکرد برخی سیاسیون؟

آقای امیرآبادی فراهانی، نماینده محترم مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارنظر رییس جمهوری درباره اینکه قم و گیلان اولین استانهایی بودند که ابتلای افراد به ویروس کرونا در آن ها پیدا شد، رییس جمهور را به قم هراسی متهم کرده، از روحانی خواسته دست از سر قم بردارد و با طعنه به روحانی، به افزایش قیمت دلار و طلا اشاره کرده است.

طرح و تبیین چند نکته درباره سخنان امیرآبادی می تواند مفید باشد:
۱- آقای امیرآبادی نماینده محترم مردم شریف قم در مجلس، در حالی که دو روز قبل از انتخابات مجلس یازدهم اعلام شد آلودگی به ویروس کرونا در قم مشاهده است، سکوت کرد و آنگاه دو روز پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتیجه آن و در حالی که افکار عمومی به سبب اعلام ابتلای برخی هموطنان به ویروس کرونا، تحریک شده بود، در مجلس اعلام کرد ۵۰ نفر در قم به سبب بیماری کووید۱۹ فوت کرده اند. سخنان او آن گونه بود که نام قم و کرونا به هم پیوند خورد و حتی کارمندان مجلس، صندلی نماینده قم را ضد عفونی کردند.بدون تردید این سخنان آقای امیرآبادی، سبب قم هراسی شد و آن را کلید زد.


۲- قم، امروز به ویژه به لحاظ سیاسی و اجتماعی شرایط پیچیده ای دارد.پدیده مهاجرت، ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قم را به شدت تغییر داده و حاشیه بر متن آن به طور فزاینده ای چیرگی یافته است.آنان که افراط گرایی را در قم رواج داده و آن را با قوم گرایی ترکیب کرده و تصویر متفاوتی از قم برساخته اند، باید پیش و بیش از دیگران دست از سر قم بردارند.


۳- افزایش قیمت ارز و پیامدهای آن برای مردم ایران مشکلات فراوانی ایجاد کرده است. روند افزایش نرخ ارز از شهریور ۹۱ و در زمان دولت احمدی نژاد شتاب یافت.آقای امیرآبادی نماینده محترم مردم قم - که امروز از افزایش قیمت ارز اظهار نگرانی می کند- می تواند به این پرسش پاسخ دهد که در مدتی که در مجلس بوده است برای اصلاح ساختار اقتصاد ایران و نیز درباره افزایش قیمت ارز و طلا، به سهم خود چه کرده است؟ آیا او وقتی قیمت دلار در دولت احمدی نژاد، ۴ برابر شد، به رییس جمهور به شکل علنی اعتراض کرد؟ نکته دیگر آنکه آیا امیرآبادی هشدار کارشناسان را درباره پیامدهای ورود ایران به فهرست سیاه گروه اقدام(FATF) شنید؟ با توچه به اینکه امیرآبادی به رییس جمهور قیمت ارز و طلا را یادآوری کرده است، بهتر است به یاد بیاورد قیمت دلار از زمان بازگشت ایران به فهرست سیاه FATF,- که دوستان و همفکران امیرآبادی آن را سبب شدند-دو برابر شده است.

قم هراسی، افزایش قیمت ارز و طلا و این نکته که عده ای باید دست از سر قم بردارند، واقعیاتی انکارناپذیر است.اما آدرس اشتباه درباره عاملان آن، بعید است دیگران ، مگر ساده اندیشان را فریب دهد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ایران سرای امید
    0

    مجلس کنونی به لطف نظارت استصوابی شورای نگهبان در دست شما و هم فکرانتان است.این گوی این میدان!

  • محسن
    0

    واقعا آدم دلش ازاین نماینده های بیسوادی که مثلا وکیل مردم اند میگیره.چرا همه چی را به بازی جناحیتون ربط می دید وناسنجیده نظرمیدید؟ قم هراسی؟ اگر مدیران و روحانیون حرفشون و عملشون یکی باشه هیچ کسی از شهر و کشور و ...‌ هراسی پیدا نمی کنه. کمی سوزن زدن به خودتون را فراموش نکنید بعد برید سراغ جوالدوز

  • تهران
    0

    نه قم .نه کاشون.لعنت بر هر دوتا.شون

  • ایرانی
    0

    خبرگزاری محترم لطفا این خبرهای بدون نام ونشانی رو نشر ندهید این بزگوار که این خبر رو زده خودش فهمیده چه گفته مثل اینکه خبر بازار رو نداره(مسکن،خودرو،خرید سوپرمارکتی محله و....) ،بعد از 7سال تازه داره مارو برمیگردونه به زمان دولت قبل اصلا قابل مقایسه هست

  • رحیمی
    0

    مثلا اگر می گفت در استان تهران یاشیراز اولین بار کروناشیوع یافته لابد اینجا هم نمایندگان این استان ها باید رئیس جمهور را متهم می کردند به تهران وشیراز هراسی ؟ همه عالم وادم می دانند که کرونا اولین بار در قم کشف شدخب این چه تعصب بیجایی است که شما به خرج می دهید سطح وعمق دانایی یک نماینده خیلی بیشتراز انی که فکر گی کنید باید باشد اقای ۲۰ درصدی .

  • قم
    0

    اون از حکومتشان ،،آن هم از علما که هرکدام که هرکدام سلطان یک چیز است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها