ممنوعیت برگزاری مجالس عروسی و عزا در شهرستان کوهرنگ تا اطلاع ثانوی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، از ممنوعیت برگزاری مجالس عروسی و عزا در تا اطلاع ثانوی در این شهرستان خبرداد.

ممنوعیت برگزاری مجالس عروسی و عزا در شهرستان کوهرنگ تا اطلاع ثانوی

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کوهرنگ، با محوریت کرونا ویروس در محل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با حضور دادستان و مسؤولان ادارات عضو این شورا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
حشمت‌الله منصوری، در این جلسه ضمن ارایه گزارش کاملی از فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه کنترل و مقابله با کرونا ویروس، در خصوص روند افزایشی مبتلایان در این شهرستان هشدار داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا درشهرستان کوهرنگ بشدت ابراز نگرانی کرد و از مردم فهیم این شهرستان تقاضا کرد: توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چراکه بی‌توجهی به این موضوع مهم، به ضرر خود آنان خواهد بود.
وی، با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند امکان قرارگرفتن در وضعیت قرمز وجود دارد، ادامه داد: مهمترین دلیل شیوع بیماری کرونا همچنان حضور مردم در اجتماعات، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک است.
منصوری، با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل استفاده عمومی از ماسک جلوگیری از پخش و انتقال ویروس توسط مبتلایان یا ناقلان بی‌علامت است، خاطرنشان کرد: ماسک فقط یکی از ابزارهای حفاظتی در برابر ویروس است و شست و شوی دست‌ها، اجتناب از تماس با افراد مبتلا، جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم عزا، شادی، همایش و هرگونه اجتماع جمعیتی، پتانسیل انتشار این ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: برگزار نشدن اجتماعات مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری محسوب می‌شود و از امروز با توجه به مصوبه شورای تامین و همچنین تاکید دادستان شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف، در این شهرستان ممنوع است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها