۵۰ آموزشگاه استان مازندران مجوز آموزش‌های فنی و مهارتی دریافت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، گفت:‌ آموزش‌های فنی و مهارتی در سال آینده باید برون‌سپاری شود که در این زمینه سال گذشته به ۵۰ آموزشگاه مجوز فعالیت داده شد تا دربخش کشاورزی، صنعت و گردشگری فعالیت می‌کنند.

۵۰ آموزشگاه استان مازندران مجوز آموزش‌های فنی و مهارتی دریافت کردند

وی، افزود: در جهت اشتغال در استان و کشور معضل بیکاری نداریم بلکه بستر و زمینه اشتغال فراهم است اما متاسفانه شاهد بیسوادی مهارتی در استان هستیم که در این راستا همه اقشار جامعه دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌های اقتصادی، سمن‌ها، و خیران دربرقراری نهضت مهارت افزایی مشارکت پویا و هدفمند داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، تصریح کرد: مهارت آموزی افراد موجب ارتقا ارزش‌های اجتماعی و هویت افراد در جامعه می‌شود و زمینه توسعه یافتگی، ایجاد کسب و کارهایی است که رونق اقتصادی را متضمن می‌شود افراد و نیروی انسان توانمند داشته باشیم.

درویشی، ادامه داد: شورای مهارت در استان و فراکسیون مهارت در مجلس شورای اسلامی راه اندازی و فعال شد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است. سیاست آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش نقاط قوت، مزیت و ظرفیت نسبی منطقه است. در کشاورزی، گردشگری، نوار ساحلی، اقتصاد دریا محوری را بالقوه و بالفعل کنیم در حوزه صنعت حرفی برای گفتن داریم.

وی، با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در بحث آموزش گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی در سال آینده باید برون سپاری شود که در این زمینه سال گذشته به 50 آموزشگاه مجوز فعالیت داده شد تا دربخش کشاورزی، صنعت و گردشگری فعالیت می‌کنند.

درویشی، افزود: در شهرستان‌ها، فرمانداران به عنوان رئیس شورای مهارت و رئیس مراکز فنی و حرفه ای به عنوان دبیر فعالیت کنند تا نیازهای آموزشی با حفظ شرایط موجود و برش مزیتی و مشاغل جدید اعطا شود.

این مسئول، گفت: در سه ماه نخست امسال، یک میلیون و 632 هزار و 692 نفر ساعت مهارت‌های لازم را آموزش دیدند که در بحث پرداخت تسهیلات، اولویت پرداخت تسهیلات به دارندگان گواهی نامه فنی و حرفه‌ای است.

وی، گفت: کارگاه‌ها و مراکز تولیدی که نیازمند نیروی کار توانمند هستند باید با تعامل فنی و حرفه ای از توانمندی این افراد برخوردار شوند زیرا مسابقه ای میان آموزش دیدگان برگزار و افراد با استعداد شناسایی می‌شوند.

امیرجمشیدی، معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، نیز گفت: یکی از رویداد مهم کشور، مسابقه ملی مهارت آموزش فنی حرفه ای است که 7مرداد مرحله شهرستانی 14و 15مرداد مرحله استانی در 34 شته آموزشی صنعت، خدمات و کشاورزی انجام می‌شود که پس از آزمون مرحله کشوری آبان تا بهمن برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها