عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

واقعا به قرارداد ایران و چین در قرآن اشاره شده است؟

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: چه کسی باید تشخیص دهد که برقراری ارتباط به نفع ما هست یا نیست؟ این مسئله از قرآن استخراج نمی‌شود؛ این مسئله نیاز به بررسی کارشناسان و عقلا دارد.

واقعا به قرارداد ایران و چین در قرآن اشاره شده است؟

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره اظهارات امام جمعه شیراز مبنی بر اینکه «اساس ارتباط ایران و چین منطبق با دستورات قرآن است» گفت: روش امام جمعه شیراز بسیار غلط و بر خلاف قرآن است. هیچ‌وقت قرآن مجید در این مسائل وارد نمی‌شود. اگر بخواهیم هرگونه مسئله سیاسی را به قرآن و دین وصل کنیم ممکن است که طرف مقابل ما هم چنین کاری بکند. مثلا فردی درباره رابطه ایران و روسیه به قرآن استناد کند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه مسائل سیاسی باید عقلایی و کارشناسی شده باشد، اظهار کرد: به تعبیر قانون اساسی ما این مسائل را یا باید قانون حل کند یا رفراندوم. اگر بخواهیم هر اتفاقی را به دین ربط دهیم روش نادرستی است. در صدر اسلام هم وقتی ابن عباس می‌خواست با خوارج صحبت کند حضرت علی (ع) فرمودند هیچ‌وقت از طریق قرآن با خوارج صحبت نکن چراکه آنها هم از طریق قرآن صحبت خواهند کرد بالاخره معاویه و خوارج هم برای خودشان آیه قرآن دارند. این افراد تاریخ نمی‌خوانند و برای اینکه عده‌ای را خوشحال کنند به قرآن استناد می‌کنند.

میبدی افزود: هیچ‌وقت آیه سوره‌ ممتحنه در بیان این حرف نیست که بخواهد، ارتباط ما با چین را توجیه کند. هر جا که بتوانیم به نفع کشور و ملت رابطه سیاسی برقرار کنیم، قاعده عقلایی‌اش این است که رابطه برقرار کنیم. قاعده عقلایی را اسلام و قرآن تائید می‌کند. اما چه کسی باید تشخیص دهد که برقرار ارتباط به نفع ما هست یا نیست؟ این مسئله از قرآن استخراج نمی‌شود؛ این مسئله نیاز به بررسی کارشناسان و عقلا دارد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره استفاده ابزاری از قرآن عنوان کرد: استفاده‌ای که با عقل و تفسیر جور دربیاید مسئله‌ای نیست. به هر حال هر کسی از قرآن استفاده می‌برد اما باید با عقل، جور در بیاید. استفاده ابزاری از قرآن اشتباه است. طرح این مسائل مردم را از دین بیزار می‌کند و به کشور زیان می‌رساند.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • تورات
    0

    امام جمعه شیراز ..به گمانم اصلا قران نخوانده است ...فکر میکند هرجا کم آورد باید از اسلام و قران مایه بگذارد ..نمی داند مردم را بیشتر از دین گریزان میشوند

  • حیدر
    0

    امام جمعه ای که این تفکرشه نماز خواندن پشت سرش به کجاها آدمو میبره....

  • ناشناس
    2

    نه خیر قربان شما اشتباه می کنید

  • kazemali
    0

    شماناراحت نشيد چرا امام شيراز اين حرف زده خيلي از شيخ هاي ما ازاين حرفها ميزند فكر ميكنن مردم نميفهمند چون خودشان هيچ سواد ندارن

  • کوروش
    0

    خاک دو عالم بر سرت.آبروی دین روبروی.

  • داروغه
    0

    با اعتقاد مردم بازی نکنید با دین کاسبی نکنید این کار همانند بازی کردن با آتش در انبار باروت است

  • جهت
    0

    وقتی کسی که بر خر مراد سواره و احساس بزرگتری و خودبینی میکنه و ریاست طلبی تو وجودش رخنه کرده دیگه چشم و گوشش ناکارامد میشه از بالا دست به مردم زیر دست نگاه میکنه و با خودشمیگه هر چی که ما بگیم درسته ، ماست سیاهه پس سیاهه ، سال 13 ماهه دارد پس 13 ماه دارد. حال اگر در مورد برقراری رابطه با چین تو قرآن بهقول ایشان نوشته پس درسته ، پس منتظره چیز بعدی که باید درسته باشه خودمون رو آماده کنیم. لعنت خدا بر انسان خدا نشناس و شیطان پرست .

  • کاربر ناشناس
    2

    با این صحبت ها عزیز نمی شوی شما خودت مشکل داری در پی فتنه هستی جناح اصلاح طلب اعتباری ندارند حاجی

  • ناشناس
    2

    آبروی همه بردی با این عقلی که داری عجب محققی هستی که فتنه می کنی اصلاح طلبان دروغ می گویند امام جمعه شیراز مردی معتبر متعهد شریف صادق بی غرض است و باسواد است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها