قرنطینه خانگی بیش از ۱۶۵ هزار کردستانی در دوران شیوع کرونا

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ۱۶۵ هزار و ۱۱۳ نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلای قطعی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، قرنطینه خانگی شده‌اند.

قرنطینه خانگی بیش از ۱۶۵ هزار کردستانی در دوران شیوع کرونا

ابراهیم قادری، با اشاره به اقـدامات انجـام گرفتـه در راسـتای پیشـگیری، درمـان و مقـابله با کـووید -۱۹ در حوزه بهداشت اظهار کرد: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت به عنوان واحدهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ۱۹ مرکز تحت عنوان مراکز منتخب کووید-۱۹ در سطح استان به صورت اختصاصی وظیفه ارائه خدمات مرتبط با این بیماری به مراجعین را به عهده دارند.

وی، افزود: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غربالگری بیماری کرونا طی دو مرحله در استان انجام گرفت که در مرحله اول آن قریب به یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۲۳ نفر معادل ۹۴ درصد از کل جمعیت استان غربالگری شده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: در مرحله دوم از این برنامه تاکنون تعداد یک میلیون و ۶۲ هزار و ۵۸۷ نفر جمعیت بالای ۱۵ سال استان معادل ۸۹ درصد از نظر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ توسط مراقبین سلامت و بهورزان غربالگری شده اند.

به گفته قادری، متعاقب معرفی سایت www.salamat.gov.ir جهت انجام خود ارزیابی بیماری کووید-۱۹ در افراد دارای علائم بیماری و اجرای غربالگری در دو مرحله، بیش از ۹۲ درصد این افراد در مرحله اول و ۸۳ درصد در مرحله دوم توسط تیم سلامت شاغل در پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت پیگیری شده و اقدامات لازم جهت آنها صورت گرفته است.

وی، با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه خاطرنشان کرد: شهروندان دارای علایم مشکوک می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت کنند تا همکاران سیستم بهداشتی آن ها را پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها